;
تفریح و سرگرمی

آزمون مغز: اگر مغز فعالی دارید باید در یک نگاه مرد جوان در عکس را ببینید!

تست های توهم نوری بسیار جالب هستند. این نشان می دهد که چشمان و مغز شما قادر است نکات بدیهی و کلی را تشخیص دهد. تصاویر توهم نوری نشان می دهد که  تا چه اندازه مغز خود را فعال نگه داشته اید. تصویر ذیل به خوبی نشان می دهد که تا چه اندازه ذهن شما دقیق و متمرکز است. در مطالعه ای که بر روی این تصویر صورت گرفته است مشخص شده است که افرادی که کمتر به فعالیت های مغزی اهمیت می دهند، قادر به شناسایی فرد مسن هستند و در مقابل افراد فعال می توانند به آسانی تصویر فرد جوان را شناسایی کنند. با آزمون دقت ذهن پیرمرد و مرد جوان با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آزمون مغز: چقدر مغزتان جوان است| در تصویر ابتدا چه دیدید؟

آزمون دقت ذهن پیرمرد و مرد جوان

مطالعه شامل 280  شرکت کننده (200 مرد، 80 زن) از سنین 18 تا 68 سال با میانگین سنی 36 سال بود. از آنان خواسته شده بود که چشمان خود را ببندند و سپس این تصویر برای 1 ثانیه به آنها نشان داده می شود و سپس از آنها خواشته می شد که جوانی و پیری چهره تصویر را بگویند. اگر بتوانید هر دو تصویر یعنی هم شخصیت جوان و هم شخصیت پیر تصویر  را در این توهم بینایی تشخیص دهید، قدرت تمرکز، دقت و همچنین بینایی بسیار خوبی دارید.

اگر آماده هستید با دقت به تصویر نگاه کنید. به تصویر نگاهی بیندازید در حد یک ثانیه. آنچه را که می بینید، مشخص کنید. پیرمرد یا مرد جوان؟ این تصویر واقعا نشان می دهد که مغز شما چقدر فعال است؟

بیشتر بخوانید:اگر در یک نگاه جغد رو شناسایی کردی،بینایی خوبی داری مثل عقاب!

.

.

.

.

.

.

برخی ممکن است شاهد مرد جوان کلاهداری باشند که به سمت چپ خود متمایل شده و نگاه می کند.

برخی دیگر شاهد دیدن پیرمردی هستند که به جلو نگاه می کنند.

شما در ابتدا متوجه کدام تصویر شدید؟ پیرزن را دیدید با دختر جوان؟ اصلا توانستید هر دو شکل را شناسایی کنید؟

تفسیر و پاسخ آزمون

بیشتر شرکت کنندگان قادر به دیدن فرد مسن تصویر بودند. هنگامی که محققان 10 درصد مسن ترین و 10 درصد جوان ترین افراد مورد بررسی را از هم جدا کردند، دریافتند که گروه مسن تر ابتدا فرد  مسن را دید. از سوی دیگر، افراد جوان، چهره جوان‌تر را می‌دیدند. البته در این میان برخی از جوانان نیز قادر به دیدن فرد جوان تصویر نبودند. بررسی ادامه یافت و تیم تحقیقات متوجه شد که این افراد بیشتر سرگرمی خود را صرف تماشای تلویزیون کرده اند. در مقابل دیگر افراد جوان که فرد جوان تصویر را دیده اند در عین حال که سرگرمی شان گردش در طبیعت و … بوده هرازگاهی به حل پازل و بازهای فکری را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اول تصویر کوسه دیدید یا پا؟|این تست شخصیت شما را مشخص می‌کند!

مرد جوان در آزمون دقت ذهن پیرمرد و مرد جوان

به این ترتیب به نظر می رسد توهمات نوری که اغلب برای ما جنبه سرگرمی را دارند، اما برای دانشمندان ارزش مطالعاتی واقعی دارند.

افزایش فعالیت و بهبود عملکرد مغز

برای بهبود عملکرد مغز، باید آن را فعال نگه دارید. فعال بودن مغز به شما کمک می کند که حافظه خوبی داشته باشید. متمرکزتر و دقیق تر باشید. و در بسیاری از کارها بهتر عمل کنید. همان طور که می‌دانید با گذر زمان تواناهایی مغز کم می‌شود و ممکن است حتی به بیماری‌هایی مثل آلزایمر مبتلا شود. برای جوان نگه داشتن مغز این کارها را فراموش نکنید:

انجام تست ها، معماها، پازل های تصویری و … به جوان ماندن مغز شما کمک می کند.

ورزش روزانه سبب می شود که خون و اکسیژن کافی به مغر شما وارد شود.

شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا