;
آشپزی

طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات سرخ شده، برای یک دورهمی خودمانی دلپذیر!

طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات: امروز با یکی دیگر از اشکال کتلت یا کوفته روبرو هستیم. ویژگی اصلی این کتلت همراه شدن آن با سبزیجات تازه سرخ شده است. این غذا می تواند یک غذای کامل برای وعده های ناهار یا شام شما باشد. با طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات با بخش آشپزی چشمک همراه باشید. کتلت هایی که روی گریل یا در ماهیتابه بدون روغن پخته می شوند و سبزی سرخ شده در همان بشقاب به هم می رسند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت اینه گل یک کتلت خوشمزه ترکیه ای

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات

برای کتلت

  • 800گرم گوشت چرخ كرده گوساله
  • 200گرم گوشت چرخ کرده گوسفند با چربی متوسط
  • یک عدد پیاز بزرگ
  • 2 حبه سیر
  • 5گرمجوش شیرین
  • ½قاشق دسرخوری نمک

شاید بپسندید: طرز تهیه کتلت گوشت با طعمی و شکلی بی نظیر برای دورهمی های ایام تعطیل!

برای مخلوط سبزیجات سرخ شده:

  • 2 عدد سیب زمینی متوسط
  • یک عدد بادمجان متوسط
  • 1عددهویج متوسط
  • یکصدگرملوبیا سبز
  • 4قاشق سوپخوریروغن زیتون
  • ½قاشق دسرخوری رب گوجه فرنگی
  • نمک ½قاشق چایخوری
  • ½قاشق دسرفلفل تند

شاید بپسندید: طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده ترد به روشی جالب و کاربردی که حتماً آن را می پسندید!

طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات

احتمالاً بپسندید: طرز تهیه کتلت گوشت به شیوه متفاوت که طعم و شکل آن هر کسی را محذوب می کند!

نکته آشپزی

طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات: لازم است گوشت چرخ کرده را حدود 10 تا 15 دقیقه  ورز دهید تا با افزودن جوش شیرین، قوام آدامس مانندی پیدا کند و بعد از فرم دادن، ساعت های طولانی در یخچال نگهداری شود.

تعداد کوفته ها بسته به اندازه آنها ممکن است متفاوت باشد. می توانید کوفته گرد هم تهیه کنید می توانید از سبزی های مورد نظر خود استفاده کنید و با ادویه هایی که می خواهید مزه دار کنید.

شاید بپسندید: طرز تهیه آدانا کباب یک کباب خوشمزه ترکیه ای به صورت آسان و کاربردی

طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات چگونه است؟

گوشت چرخ کرده مخلوط شده از سینه گاو و گوشت گوسفند با چربی متوسط ​​را در یک کاسه بریزید. پیازها را با قسمت ریز رنده رنده کرده و با فشار دادن آب آن صاف کنید.

گوشت چرخ کرده؛ 10-15 دقیقه با اضافه کردن پیاز رنده شده، جوش شیرین و نمک ورز دهید. کوفته هایی که آماده کردید در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات: برای مخلوط سبزیجات سرخ شده؛ بادمجان را که پوست آن را جدا کردید مکعبی خرد کنید. در آب نمک خیس کنید تا تلخی آن گرفته شود. سیب زمینی و هویج پوست گرفته را در اندازه های متناسب با بادمجان خرد کنید.

لوبیا سبز را که انتهای آن را جدا کرده اید به قطعات بزرگ برش دهید. سبزی های دیگری را که بریده اید به جز بادمجان های مکعبی شده در آب جوش برای مدت کوتاهی بجوشانید. پس از آبکش کردن  آب بادمجان های منتظر در آب نمک، آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید.

روغن زیتون را در تابه ای با ته گشاد گرم کنید و شروع به سرخ کردن بادمجان ها کنید. بعد از جوشاندن و تخلیه آب، سبزی های دیگر را که خشک کرده اید اضافه کنید و به سرخ شدن ادامه دهید.

سبزیجات سرخ شده را که در حال سرخ شدن هستند با رب گوجه فرنگی و ادویه مزه دار کنید. مقدار بسیار کمی آب داغ اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بجوشد.

کوفته هایی که آماده کردید را از یخچال خارج کنید. ملات کوفته را که به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق نگه داشته اید را برای آخرین بار ورز دهید و روی کاغذ مومی به شکل مستطیل نازک دراز درآورید.

با یک چاقوی تیز به مستطیل های نازک بلند (انگشت) برش دهید. آن را وارونه در تابه داغ روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید.

امیدوارم از مطلب طرز تهیه کتلت گوشت با سبزیجات استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: طرز تهیه کیک خیس با طعم سوفله فقط با 2 تخم مرغ به شیوه ای آسان+ عکس تمام مراحل

لینک های مرتبط

طرز تهیه کتلت لوبیا چیتی، بمب پروتئین گیاهی

تهیه کتلت قبرسی، یک کتلت متفاوت و خوشمزه برای هر سلیقه

طرز تهیه کتلت لوبیا سبز

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا