;
آرایش و زیباییدنیای مد

پوشاندن جای جوش: ۷ مرحله‌ی ساده و حرفه ای برای پوشاندن جای جوش با کمک آرایش!

پوشاندن جای جوش: در میکاپ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها پوشاندن نواقص صورت است. در آرایش‌های حرفه‌ای پوشاندن نواقص صورت یکی از اهداف اصلی است و جای جوش و آکنه از جمله نواقصی در پوست صورت است که برای پوشاندن آن می‌توانید از ترفند‌ها و تکنیک‌های مناسب و لوازم آرایشی درست و استاندارد کمک بگیرید. در این مطلب هر آنچه که باید درباره پوشاندن جای جوش با آرایش بدانید را شرح داده‌ایم؛ از انتخاب درست محصولات آرایشی تا ترفندها و ترتیب درست استفاده از محصولات آرایشی. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با ماسک توت فرنگی مثل ماه شب چهارده زیبا شوید، این ماسک برای همیشه جوش صورت را از بین می برد!!

۱.زیرسازی و آماده کردن صورت برای آرایش

ابتدا باید صورتتان را با یک شوینده‌ی غیر کومدون‌زا بشویید. پس از آن نوبت به لایه‌برداری می‌رسد. پوست خود را با یک لایه‌بردار شیمیایی لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست از بین برود. محصولی را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک یا لایه‌بردار مشابه باشد.

مقداری به اندازه‌ی یک سکه را روی صورت خود بمالید و آن را روی پوست خود بمالید. برای بسته شدن منافذ پوست، با آب خنک بشویید. لایه‌بردار سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث می‌شود که پوست شما صاف‌تر شده و منافذتان کمتر مسدود شود. علاوه بر این، به محو شدن جای آکنه کمک می‌کند.

شاید بپسندید: بازسازی چهره واقعی شخصیت های دیزنی بر اساس هوش مصنوعی!

پوشاندن جای جوش، پس از شست‌وشو و لایه‌برداری، با یک محصول آبرسان سبک و فاقد چربی پوستتان را مرطوب کنید. بهتر است آبرسان یا مرطوب‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید دارای SPF باشد تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری کند. چیزی را انتخاب کنید که در پوست شما جذب شود و اثری از چربی باقی نماند.

در مرحله‌ی بعدی زیرسازی پوست خود بهتر است از سرم استفاده کنید. سرم شفابخشی را انتخاب کنید که حاوی یک عامل روشن‌کننده مانند ویتامین C یا هیدروکینون باشد. علاوه بر این، برچسب را بررسی کنید تا ببینید آیا حاوی آنتی‌اکسیدان است یا خیر. یک لایه‌ی نازک از سرم را روی صورت خود بمالید. سپس بگذارید چند دقیقه بماند تا در پوست شما فرو برود. همچنین می‌توانید سرم خود را ش‌ ها قبل از رفتن به رختخواب بمالید.

شاید بپسندید:واقعیت های جالب در مورد قرون وسطی که همه فیلم ها نادرست به تصویر می کشند!

۲. استفاده از پرایمر

پس از زیرسازی نوبت به استفاده از پرایمر می‌رسد. پرایمری را که برای محو کردن جای جوش‌هایتان انتخاب کرده‌اید را ابتدا به انگشت‌هایتان بمالید تا گرم شود و سپس به صورت دورانی آن را به صورتتان بمالید. پس از استفاده از پرایمر دقایقی صبر کنید تا محصول کاملا جذب پوستتان شود. اگر پرایمر درستی را انتخاب کرده باشید، یک پایه‌ی صاف و متعادل برای آرایش فراهم می‌شود.

احتمالاً بپسندید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

۳. استفاده از کانسیلر تصحیح‌کننده‌ی رنگ

پوشاندن جای جوش، کانسیلر تصحیح‌کننده‌ی رنگ را با استفاده از یک قلم‌موی ظریف روی لک‌های ناشی از جوش بزنید و با انگشت آن را حذف کنید. در نهایت با استفاده از یک برس ظریف و مقدار کمی پودر فیکس یا پن کیک کانسیلر را روی لکه ها فیکس کنید و دقایقی صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شود.

شاید بپسندید: تغییر چهره سلبریتی های مشهور در طول دهه ها که نشان از تغییرات زیاد است!

 پوشاندن جای جوش

احتمالاً بپسندید: کوچک کردن بینی در خانه با زنجبیل تنها در ۱۰ روز!  

۴. استفاده از کانسیلر پوشاننده و مات‌کننده برای پوشاندن جای جوش با آرایش

پس از اصلاح رنگ نوبت به استفاده از کانسیلر پوشاننده و مات‌کننده می‌رسد. کانسیلر را با یک قلمو به فرورفتگی‌ها و لکه‌های پوست بزنید و با انگشت محو کنید. می‌توانید از کانسیلر تصحیح‌کننده‌ی رنگ استفاده نکنید و تنها به همین مرحله استفاده از کانسیلر اکتفا کنید. برای انتخاب رنگ کانسیلر به نکاتی که در بخش انتخاب رنگ کانسیلر گفته شد توجه کنید.

بیشتر بخوانید: عکس هایی جالب از چهره های بدون آرایش بازیگران هالیوود!

۵. استفاده از یک کرم پودر پوشاننده و مات کننده

پوشاندن جای جوش، برای پوشاندن جای جوش با آرایش باید از کرم پودرهایی استفاده کنید که پوشاننده و مات‌کننده باشند. کرم پودر را روی پوستتان نکشید و مالش ندهید چون در این صورت بخش‌های ناهموار پوست صورتتان بیشتر توجه را به خود جلب می‌کنند. با یک اسفنج آرایشی که به خوبی آن را شسته‌اید و کمی هم مرطوب است کرم پودر را به صورت ضربه‌ای به پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید جذب شود. سپس لایه دوم کرم پودر را روی صورتتان بزنید.

احتمالاً بپسندید: ۱۱ ترفند ساده برای از بین بردن حشره برنج و حبوبات!

۶. استفاده از هایلایتر

پوشاندن جای جوش، هایلایتر می‌تواند بخش‌هایی از پوست‌تان را که ناهموار است ناهموارتر نشان بدهد. اما برای این که آرایش مات خودتان را متعادل‌تر کنید می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید به شرط آن که آن را روی بخش‌هایی از گونه‌تان بزنید که پوست صاف است.

شاید بپسندید: ۵ مدل موی شیک که موهای نازک را پرپشت و حجیم نشان می دهد + عکس

۷. استفاده از پودر یا اسپری فیکس

برای تثبیت آرایش‌تان می‌توانید از پودرفیکس آرایشی یا اسپری فیکس و یا هر دوی این محصولات استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که محصولاتی را استفاده کنید که جلوه‌ی براق نداشته باشند.

شاید بپسندید: رژ لب‌ های تابستانی جذاب و خوشرنگ  که لب های تان را خنک و برجسته می‌کنند!

بیشتر بخوانید

ماندگاری آرایش در تابستان: با این ترفندها آرایش تان در روزهای گرم تکان نمی خورد!

احتمالاً بپسندید: از بین رفتن چروک صورت فقط با یک میوه تابستانی هوش از سر تان می برد!

هوش مصنوعی کودکی شخصیت‌های مورد علاقه ما در فیلم‌ها را به این صورت به تصویر کشید!

احتمالاً بپسندید: کوچک کردن بینی در خانه با زنجبیل تنها در ۱۰ روز!  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا