درمان خانگیسلامت

بهترین میوه و سبزیجات فصل برای کاهش وزن و لاغری

بهترین میوه و سبزیجات، مصرف سبزیجات و میوه های فصل برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. زیرا محصولات تازه ای که در فصل مصرف می شوند هم طبیعی تر و هم مقرون به صرفه تر هستند. به علاوه این میوه ها و سبزیجات برای کاهش وزن معجزه می کنند. در بخش سلامت چشمک، بهترین میوه و سبزیجات فصل برای کاهش وزن معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی سالم: آیا رژیم غذایی شما سالم است؟ + ۱۰ نکته موثر

میوه ها

۱.تمشک

بهترین میوه و سبزیجات، تمشک شیرین، آبدار و شدیدا قرمز نه تنها بسیار مغذی است. بلکه به دلیل داشتن مقادیر بالای آهن، آنتی اکسیدان ها، اسید الاژیک ضد سرطان و ویتامین C، یک غذای عالی در برابر بیماری ها است. این میوه با طعمی لطیف را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد.

۲.گلابی

گلابی نیز میوه ای شیرین است که می توان آن را به عنوان میان وعده در هر زمانی از روز مصرف کرد. گلابی که در بسیاری از گونه های مختلف و در زمان های مختلف سال قابل کشت است. این میوه آبدار و اغلب نرم یا ترد، یک ماده عالی در دستور العمل های بی شماری است و سرشار از قند، پتاسیم، فیبر و ویتامین های C و B است.

بهترین میوه و سبزیجات

۳.انگور

بهترین میوه و سبزیجات، انگورهای سفید، سبز یا قرمز جز خوشمزه ترین میوه ها است. این میوه شیرین سرشار از خواص آنتی اکسیدانی فراوانی است. به علاوه به دلیل محتوای بالای ویتامین هایی مانند ویتامین B6 و ویتامین های A و C باعث بهبود خواب می شود.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر: راز عمر بالای ۱۰۰ سال این ۱۵ غذا است!

۴.سایر میوه ها

همچنین شما در فرایند کاهش وزن می توانید از مقداری بادام و پسته، آلو، خربزه، زردآلو، هلو، توت سیاه، هندوانه و لیمو استفاده کنید.

سبزیجات

۱.لوبیا

لوبیا یک گیاه از خانواده حبوبات در انواع مختلف است که برای سوپ یا وعده های غذایی مناسب است. لوبیا دارای پروتئین  و فیبر بالایی است. بنابراین سیر کننده است و برای کاهش وزن انتخاب خوبی است.

همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروه B و مواد معدنی به ویژه کلسیم، آهن، روی، مس، فسفر، پتاسیم ومنیزیم هستند. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متنوع باید حداقل یک بار در هفته لوبیا مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: طول عمر مردان با خوردن این ۷ غذا + ۴ مواد غذایی مضر

بهترین میوه و سبزیجات

۲.هویج

بهترین میوه و سبزیجات، هویج یک منبع عالی از ویتامین A است که برای سلامت کلی پوست و چشم ضروری است. هویج در تمام طول سال در دسترس است، اما هویج هایی که از مزرعه می آیند بیشتر در پایان تابستان برداشت می شوند.

هویج با محتوای کم کالری خود یک میان وعده عالی برای رفع گرسنگی هستند و همچنین به راحتی قابل هضم هستند. هویج که می تواند در وعده های غذایی نیز گنجانده شود، یک ماده عالی برای بسیاری از دستور العمل ها است.

۳.سایر سبزیجات

بهترین میوه و سبزیجات، به علاوه می توانید از سبزیجات آروگولا، سیب زمینی، چغندر، کرفس، نخود، گوجه فرنگی، خیار، کاهو، کدو تنبل، بادمجان، لوبیا سبز، تربچه و فلفل مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: 7 نشانه که نشان می دهد رژیم غذایی شما ناسالم است

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا