;
آشپزی

طرز تهیه مربای زردآلو برای علاقمندان به مربای میوه تابستانی

طعم مرباهای معطر تهیه شده از میوه های تابستانی، می تواند برای هر کسی جالب باشد. لذا از قدیم میوه هایی که در زمستان نمی توانستیم پیدا کنیم، توسط مادران ما مربا درست می شد و مانند گنج در  ظروف شیشه ای و کوزه ها نگهداری می شد. صبح های زمستان و صبحانه های دوران کودکی صفای دیگری داشت. لذا بخش آشپزی چشمک با شماست و طرز تهیه مربای زردآلو.

یکی از میوه های شاخص تابستانی زردآلو است. برای تهیه زردآلو کافی است هسته آن را جدا کنید و سپس مواد گوشتی زردآو را با شکر مخلوط و یک شب در قابلمه نگه دارید. روز بعد آن را می جوشانند تا غلیظ شود. سپس آن را با دقت در کوزه نگهداری کرده و در زمستان مصرف می کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سبزیجات تابستانی که باید امتحان کنید!

مواد لازم برای طرز تهیه مربای زردآلو

  • یک کیلوگرم.زردآلو
  • 3لیوان شکر دانه ریز
  • ¼عدد آب لیمو

نکته طرز تهیه

بعد از اضافه کردن لیمو باید 5 دقیقه دیگر آن را بجوشانید و از روی اجاق بردارید. اطمینان حاصل کنید که قوام آن خیلی روان یا خیلی غلیظ نباشد.

توصیه آشپزی

اگر می خواهید زردآلو دانه دانه بماند، از زردآلو سفت استفاده کنید و در حین درست کردن خیلی کم مخلوط کنید. همچنین می توانید مربای خود را با افزودن 1 چوب دارچین در مرحله جوش، طعم معطر تری دهید.

طرز تهیه مربای زردآلو چگونه است؟

زردآلوها را کاملا بشویید و از وسط نصف کنید و دانه ها را جدا کنید.

طرز تهیه مربای زردآلو مرحله اول

به زردآلوهایی که در قابلمه گذاشته اید، شکر اضافه کنید و بگذارید یک شب به همین شکل بماند. به این ترتیب زردآلوها، آب خود را آزاد می کنند.

طرز تهیه مربای زردآلو

روز بعد آن را روی اجاق گذاشته و روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید و بگذارید بجوشد و غلیظ شود.

طرز تهیه مربای زردآلو مرحله سوم

همانطور که کف روی آنها تشکیل می شود با کمک ملاقه آنها را بردارید و دور بیندازید. وقتی غلیظ شد، آبلیمو را اضافه کرده و مخلوط کنید. درب ظرف را ببندید و به این ترتیب 5 دقیقه دیگر بپزید.

طرز تهیه مربای زردآلو

وقتی مربا غلیظ شد حرارت را خاموش کنید. وقتی مربا سرد شد آن را در ظرف شیشه ای بریزید. مربا را در جای خنک و دور از آفتاب نگهداری کنید. نوش جان.

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

مطلب مرتبط:

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی یک غذای مقوی و رژیمی!

 تهیه شیرینی کاکائوی نارگیلی برای دورهمی های گرم تابستانی

طرز تهیه سالاد خوشرنگ لبنانی برای کسانی که عاشق رنگ در سفره هستند!

تهیه دسر فنجانی بلوبری یک دسر تابستانی کامل!

طرز تهیه شیرینی خرمایی خوشمزه و مقوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا