;
آرایش و زیبایی

با کمک این بخور گیاهی، جوش و آکنه صورت را پاکسازی کنید+نحوه تهیه و انجام

از بین بردن جوش با بخور: پاکسازی پوست صورت در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب تا حد زیادی به سلامت و زیبایی پوست‌تان کمک می‌کند. برای این منظور می‌توانید از بخور استفاده کنید که راهی ارزان و ساده است. این درمان خانگی پوستتان را شاداب می‌کند و به آن لطافت می‌بخشد.

در ادامه این مطلب بخش آرایش و زیبایی مجله خبری چشمک شما را با فواید بخور و از بین بردن جوش با بخور آشنا می‌کنیم. همچنین به سؤالاتی مانند چگونه باید پوست خود را بخور دهید؟ چه موادی را می‌توانید به بخور صورت بیفزایید؟ و غیره پاسخ می‌دهیم.

جالب خواهد بود: درمان لک پوست صورت با یک شیشه روغن گیاهی!

بیشتر بخوانید:با این ماده غذایی ریزش موهای تان را متوقف کنید! 

فواید بخور

قبل از آنکه بخواهیم درباره نوع بخوری که برای درمان آکنه و جوش معجزه می کند؛ صحبت کنیم بهتر است فواید بخور را بخوانید. فراموش نکنید که برای بخور دادن، لازم است چشمان خود را با پارچه‌ای نخی و پاکیزه بپوشانید. حرارت بخار بسیار بالاست و در صورتی که چشم در معرض آن قرار بگیرد، آسیب خواهد دید. با رعایت این نکته، از فواید بخور لذت ببرید.

پاک‌کنندگی

بخور، منافذ پوست را باز کرده و با پاکسازی عمیق پوست صورت، به از بین بردن هر نوع آلودگی از سطح پوست کمک می‌کند. افزون بر این، جوش‌های سرسیاه را نرم می‌کند. در نتیجه، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را پاکسازی کنید.

افزایش گردش خون

بر اثر بخور گرم و افزایش تعریق، رگ‌های شما گشاد می‌شود. به دنبال آن گردش خون‌تان افزایش می‌یابد. این افزایش جریان خون، پوست را تغذیه می‌کند و به آن اکسیژن می‌رساند. در نتیجه، پوستتان درخشان و شاداب می‌شود.

احتمالا بپسندید: ۷ روش شگفت انگیز برای مراقبت و تقویت ناخن ها!

جالب خواهد بود: راهکارهای کاهش چین و چروک پوست | چگونه پوستی بدون چین و چروک داشته باشیم!؟

از بین بردن جوش با بخور

از بین بردن سلول‌ها و باکتری‌های مسبب آکنه

بخور، منافذ پوست را باز می‌کند. به همین دلیل، باکتری‌ها، سلول‌های مرده و آلودگی‌های دیگر از آن خارج می‌شوند. در نتیجه، کمتر ممکن است جوش بزنید. زیرا این آلودگی‌ها روزنه‌های پوست را مسدود می‌کنند و سبب ایجاد آکنه می‌شوند. برای همین است که بخور صورت عضو جدایی‌ناپذیر هر برنامه پاکسازی صورت است.

بیشتر بخوانید: باکلاس ها با هر لباس چه گردنبندی میندازن؟

برایتان جالب خواهد بود: با کمک این گیاه ارزان موهایی سالم و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه ماسک مو و چگونگی مصرف

خارج کردن چربی‌های انباشته شده در پوست

چربی طبیعی (سبوم) توسط غدد سباسه (غدد چربی پوست) ساخته می‌شود تا پوست و مو را نرم و روان کند. اگر این چربی در زیر سطح پوست انباشته شود، زمینه رشد باکتری‌ها فراهم شده و این موضوع سبب ایجاد آکنه و جوش سرسیاه می‌شود.

آبرسانی

بخور تولید چربی پوست را افزایش می‌دهد و آن را آبرسانی می‌کند. در نتیجه، صورت را به طور طبیعی مرطوب می‌سازد.

کمک به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

بخور، قابلیت نفوذ‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. بنابر این، اگر محصولات مراقبت پوست را پس از بخور استفاده کنید، بهتر جذب می‌شوند.

افزایش کلاژن و الاستین پوست

همان‌طور که گفته شد گردش خون در زمان بخور پوست افزایش می‌یابد. به دنبال آن، کلاژن و الاستین بیشتری در پوستتان تولید می‌شود. به همین دلیل، ظاهر پوستتان جوان‌تر و سفت‌تر می‌شود.

آرامش‌بخش

حس کردن گرمای بخار روی صورت آرامش بخش است. با افزودن رایحه های گیاهان دارویی یا اسانس های روغنی، اثر آرامش بخش بخور بیشتر می شود.

رفع احتقان سینوس

بخور، گرفتگی سینوس‌ و سردردهای ناشی از آن را برطرف می‌کند. افزودن اسانس‌های روغنی خاص به بخور تأثیر آن را افزایش می‌دهد.

مقرون به صرفه و در دسترس

برای استفاده از مزایای بخور لازم نیست به زحمت بیفتید یا به مکانی خاص بروید. می‌توانید در خانه و با هرآنچه در اختیار شماست، صورت خود را بخور دهید.

از بین بردن جوش با بخور

یکی از ساده‌ترین درمان‌های جوش‌های صورت یا آکنه بخور می‌باشد. در این جا بیان می‌کنیم چگونه از بین بردن جوش‌ها با این بخور همراه ما باشید. بدون شک، بخار آب تمام نقاط مسدود شده سطح پوست را باز می‌کند و تمام منافذ پوست را شستشو داده و انرژی را به صورت شما باز می‌گرداند.

پاکسازی جوش با بخور

همان طور که اشاره کردیم بخور سبب افزایش گردش خون و باز شدن منافذ پوست می‌شود و به صورت شما اجازه می‌دهد تا نفس بکشد در اینصورت چهره‌ای روشن و درخشان خواهید داشت. بخار آب یکی از شیوه‌های برجسته جهت از بین بردن جوش و آکنه‌های موجود بر روی صورت است. با این روش بخار آب از مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد دانه‌های سرسیاه، سر سفید و آکنه و جوش جلوگیری میکند. در این میان برخی از شیوه‌ها و روش‌های داشتن پوستی سالم و درخشان را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مراحل کار

در ابتدا باید صورت خود را با صابونی ملایم و بدون عطر که برای پوست شما مشکل ایجاد نمی‌کند شسته و تمیز کنید. مقداری آب را بجوشانید و تعدادی کمی از قطعات لیمو را به آن اضافه کنید.

ـ. لیمو و نعناع بهترین گزینه برای پوست‌های چرب می‌باشند.

ـ. اگر پوستی ظریف و حساس دارید اضافه نمودن بابونه و آهک به آب نیز مناسب است.

ـ. اگر پوست شما بافت طبیعی و معمولی دارد می‌توانید از رزماری استفاده نمایید.

یک حوله بزرگ بردارید و روی سر خود بیندازید بگونه‌ای که اطراف کاسه را بگیرد. به منظور حفظ بخار در یک مکان و جلوگیری از فرار آن می‌توانید از ملحفه که بزرگتر است، استفاده کنید.

اجازه دهید که بخار آب مستقیما به صورت شما بزند. در حین بخور بهتر است چشم‌ها و دهان خود را ببندید، زیرا گیاهان موجود در آن‌ها امکان دارد حساسیت ایجاد کنند.

بخور صورت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کفایت می‌کند، اما اگر پوستی حساس دارید بهتر است بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بخور دهید. پس از بخور صورت خود را با آب ولرم بشویید و اگر مفید بود دوبار در هفته این کار را انجام دهید.

پس از بخور زمانیکه صورت خود را می‌شویید بدون شک صورت شما تمیز است و منافذ آن باز می‌باشند پس بهترین زمان برای استفاده از ماسک‌های صورت بشمار می‌آید.

پس از بخور از یک تونیک مناسب برای تمیز کردن پوست و از یک مرطوب کننده برای رطوبت صورت خود استفاده نمایید.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: ۵ روغن گیاهی برای رویش مجدد مو که ظاهر شما را متفاوت می سازد!

جالب خواهد بود: ۳ ویژگی یک ریمل خوب که چشم ها را درشت و جذاب می کند + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا