;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

هلو میوه خوش رنگ و خوشمزه ای است. این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامتی بسیار مفید است. به علاوه سرشار از خواصی است که برای جوانی و شادابی پوست معجزه می کند. در واقع اگر کمی وقت بگذارید به راحتی می توانید از سلامت، جوانی و شادابی پوست تان مراقبت کنید. زیرا به پوست دسترسی دارید و هر چیزی را که روی آن بمالید جذب می کند. بنابراین برای مراقب از جوانی و سلامت پوست بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید. یکی از این مواد طبیعی معجزه گر برای پوست، هلو است. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به فواید هلو برای پوست می پردازیم. طرز تهیه ۱۰ مهم ترین ماسک هلو را برای انواع پوست با شما در میان می گذاریم. شما می توانید از این ماسک ها برای حفظ جوانی، سلامت و درخشندگی پوست تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بمب جوانی و زیبایی پوست: انواع ماسک قهوه برای انواع پوست

ترکیبات مهم هلو برای پوست

۱.فواید هلو برای پوست، فولات

فولات به بازسازی لایه بالایی پوست کمک می کند، تولید و تجدید سلول ها را افزایش می دهد و به طور فعال سرطان پوست را از بین می برد.

۲.لوتئین

لوتئین به تقویت سیستم آنتی اکسیدانی طبیعی پوست کمک می کند. آبرسانی پوست را بهبود می بخشد و در عین حال خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. علاوه بر این، با رادیکال های آزاد نیز مبارزه می کند و در نتیجه پیری زودرس پوست را مهار می کند.

۳.پتاسیم

پتاسیم به مرطوب کردن و آبرسانی پوست کمک می کند و همچنین پوست خشک و خارش آن را التیام و تسکین می دهد.

۴.ویتامین E

این ویتامین به محافظت از پوست کمک می کند. زیرا با التیام پوست آسیب دیده و بافت های اسکار، پوست کدر را جوان و شاداب می سازد. همچنین به کاهش لکه های پوستی کمک می کند.

۵.زآگزانتین

کاروتنوئید، به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به پوست کمک می کند و در نتیجه پیری پوست را مهار می کند.

طرز تهیه ۱۰ ماسک صورت هلو

۱.فواید هلو برای پوست، ماسک هلو، موز و بلغور جو دوسر

این ماسک برای تغذیه عمیق پوست بسیار موثر است. زیرا موز به آبرسانی پوست کمک می کند و پوست کدر و خسته شما را شاداب و درخشان می کند. همچنین بسیار مغذی است و برای انواع پوست مناسب است. بلغور جو دوسر نه تنها مغذی است، بلکه یک لایه بردار عالی است. این به حذف تمام سلول های مرده پوست، چربی اضافی، کثیفی و سایر ناخالصی ها از پوست کمک می کند.

نصف هلو رسیده و یک موز را داخل غذاساز بریزید و خمیر خوبی درست کنید. به این مقدار ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را در یک لایه ضخیم روی صورت و گردن خود بمالید و از چشم خود دوری کنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با‌ آب ولرم آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

فواید هلو برای پوست

۲.ماسک هلو و سفیده تخم مرغ

این ماسک برای سفت کردن پوست بسیار موثر و عالی است. زیرا سفیده تخم مرغ نه تنها پوست شما را تغذیه می کند، بلکه به سفت شدن و بسته کردن منافذ پوست کمک می کند و در نتیجه خطوط و چین و چروک ها را از بین می برد.

نصف هلو رسیده و ۱ عدد سفیده تخم مرغ را به غذاساز اضافه کنید و آن ها را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیایند. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود پخش کنید، به استثنای نواحی حساس زیر چشم. اجازه دهید نیم ساعت بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۳.ماسک هلو و ماست

این ماسک برای آبرسانی و شادابی پوست بسیار موثر عمل می کند. زیرا ماست حاوی اسید لاکتیک است که به صاف کردن پوست خشک و خشن کمک می کند و در عین حال آن را مرطوب و تغذیه می کند. همچنین حاوی روی است که التهاب ناشی از آکنه را تسکین می دهد. به علاوه حاوی خواص سفید کنندگی ملایمی است که به کاهش ظاهر لکه های تیره، اسکار آکنه و جوش کمک می کند و در عین حال پوست شما را روشن می کند.

نصف هلو را در غذاساز پوره کنید تا خمیری لطیف به دست آید. به آن، ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

۴.ماسک هلو، عسل و زرده تخم مرغ

این ماسک برای مبارزه با پیری پوست عالی است. زیرا عسل یک مرطوب کننده است که به حفظ رطوبت در سلول های پوست کمک می کند. همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که به جلوگیری از میکروب ها و باکتری هایی که باعث آکنه می شوند کمک می کند. زرده تخم مرغ بسیار مغذی است. سرشار از مواد مغذی و پروتئین است که پوست شما را نرم می کند و در عین حال به جلوگیری از علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

۱ عدد هلو رسیده را در یک کاسه تمیز با پشت چنگال له کنید تا خوب یک دست شود. ۱ قاشق چای خوری عسل و ۱ زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و از چشم خود دوری کنید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۵.فواید هلو برای پوست، ماسک هلو، آناناس و عسل

این ماسک برای برای لایه برداری پوست معجزه می کند و در واقع یک لایه بردار قوی است. زیرا آناناس به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و در عین حال به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، هرگونه التهاب ناشی از آکنه و جوش را کاهش می دهد. از سوی دیگر، عسل به نرم و صاف شدن پوست شما کمک می کند و به خلاص شدن از شر میکروب ها و باکتری های مولد آکنه و جوش بسیار موثر است.

نصف هلو رسیده و ۲  تکه بزرگ آناناس را در غذاساز اضافه کنید. آنها را با هم مخلوط کنید تا خمیر خوبی به دست آید. خمیر را در یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، قبل از این که آن را با آب ولرم بشویید. با یک حوله نرم خشک کنید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

 

۶.ماسک هلو، عسل، روغن زیتون و کرم شیر

این ماسک برای درخشندگی پوست بسیار موثر است. زیرا عسل به آبرسانی و لطافت پوست شما کمک می کند. همچنین باعث روشن شدن پوست می شود. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی است که به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. خامه شیر عمیقا مغذی است، در حالی که دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. در واقع این ترکیب به پوست شما درخشندگی و جوانی طبیعی می بخشد.

۱ هلوی رسیده و ۲ قاشق چای خوری خامه شیر را در غذاساز اضافه کنید تا خمیر خوبی به دست آید. آن را در یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق چایخوری عسل و روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و البته به چشمان شما نباید برسد. اجازه دهید نیم ساعت بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

فواید هلو برای پوست

۷.ماسک هلو، عسل و بلغور جو دوسر

این ماسک برای لایه برداری عمیق پوست بسیار کاربردی است. زیرا عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که به آبرسانی و تغذیه پوست از درون کمک می کند. همچنین به لطف خواص آنتی اکسیدانی، پوست شما را روشن و درخشان می سازد. از سوی دیگر، بلغور جو دوسر یک لایه‌بردار طبیعی است که به حذف تمام سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی، کثیفی و سایر ناخالصی‌ها از پوست کمک می‌کند و پوست را نرم، صاف و لطیف می سازد.

نصف هلو رسیده را در غذاساز پوره کنید تا خمیر خوبی به دست آید. ۱ قاشق غذاخوری عسل و بلغور جو دوسر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

۸.ماسک روغن هلو، روغن زیتون و ویتامین E

این ماسک برای جوان سازی پوست بسیار موثر است. زیرا روغن زیتون یک عامل آبرسان و مرطوب کننده طبیعی است که به تغذیه و نرم شدن پوست شما کمک می کند. روغن ویتامین E باعث جوانسازی پوستی کدر می شود و در عین حال به بهبود بافت های آسیب دیده نیز کمک می کند. همچنین برای بهبود هر گونه بافت اسکار موثر است.

نصف هلو رسیده را در غذاساز مخلوط کنید تا خمیر خوبی به دست آید. آن را در یک کاسه تمیز بریزید و چند قطره روغن ویتامین E و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون بکر اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید، به استثنای نواحی حساس زیر چشم. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۹.فواید هلو برای پوست، ماسک هلو، گلاب و آب لیمو

این ماسک برای از بین بردن آکنه و جوش بسیار قوی و کاربردی است. زیرا گلاب برای پوست شما بسیار تسکین دهنده و آرام بخش است. آب لیمو که سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است، به پاکسازی پوست از تمام ناخالصی ها از جمله سلول های مرده پوست و چربی اضافی کمک می کند. به لطف خواص ضد باکتریایی آن، آکنه و جوش ها از بین می روند.

نصف هلو رسیده را در غذاساز پوره کنید تا خمیر خوبی به دست آید. آن را در یک کاسه تمیز بریزید و آب نصف لیمو و ۱ قاشق چایخوری گلاب را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

۱۰.ماسک هلو،خاک رس و آب لیمو

این ماسک برای پوست های چرب عالی است. زیرا خاک رس به جذب چربی اضافی از پوست شما کمک می کند و همچنین با از بین بردن سلول های مرده پوست، کثیفی  و سایر ناخالصی ها را لایه برداری می کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و ویتامین C است که به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. همچنین به کاهش ظاهر لکه های تیره، اسکار آکنه و لکه ها کمک می کند. به لطف خواص ضد باکتریایی خود، به مبارزه با باکتری های مولد آکنه و جوش نیز موثر است.

نصف هلو رسیده را در غذاساز پوره کنید تا خمیر خوبی به دست آید. آن را در یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق چایخوری زمین فولر و نصف قاشق چایخوری آب لیمو را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و از نواحی حساس زیر چشم خودداری کنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: آفتاب سوختگی: ۸ بهترین ماسک طبیعی برای درمان فوری آفتاب سوختگی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

دکمه بازگشت به بالا