;
دنیای مدآرایش و زیبایی

آفتاب سوختگی: ۸ بهترین ماسک طبیعی برای درمان فوری آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که در روزهای داغ تابستان ایجاد می شود. اگر به درستی درمان نشود، پوست آفتاب سوخته می تواند واقعاً ناراحت کننده باشد. چه کسی از ضد آفتاب استفاده کند یا نه، همه ممکن است در معرض خطر آفتاب سوختگی قرار بگیرند. خارش و قرمزی ایجاد شده بر روی پوست به دلیل آفتاب سوختگی می تواند بسیار دشوار و ناراحت کننده باشد. بنابراین در مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به معرفی چند ماسک صورت برای آفتاب سوختگی می پردازیم. این ماسک ها طبیعی و خانگی هستند که به درمان آسان آفتاب سوختگی کمک می کند. این محصولات خانگی بدون مواد شیمیایی هستند و با استفاده از مواد بسیار ساده می توان آنها را درست کرد.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

۱. ماسک صورت برای آفتاب سوختگی، ماست و آلوئه ورا

ماست یکی از بهترین تکنیک های طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی پوست است. زیرا ماست سرشار از اسید لاکتیک و پروبیوتیک ها است. پوست مرده را از بین می برد و گردش سلولی پوست را بهبود می بخشد. برای این ماسک ، به ۱ قاشق چایخوری ماست خنک و عصاره آلوئه ورا نیاز دارید. این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کرده و روی صورت خود پخش کنید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس به آرامی با آب سرد بشویید.

۲. سرکه سیب و بلغور جو دوسر

این ماسک با داشتن سطوح بالای PH اسیدی و پکتین، برای تسکین پوست بسیار مفید است. به علاوه قرمزی روی پوست را از بین می برد و در نتیجه باعث بهبود آسیب های پوست می شود. توجه به این نکته ضروری است که سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی بالایی است. برای این ماسک، به ۱ فنجان سرکه سیب و ۱ فنجان جو ریز آسیاب شده نیاز دارید. این دو ماده را در یک کاسه آب ولرم خیس کنید و بگذارید کمی بماند. سپس مستقیماً روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس به آرامی آن را بشویید.

ماسک صورت برای آفتاب سوختگی

۳.خیار و نعناع

خیار سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی و خواص ضد درد است که برای آرام کردن آفتاب سوختگی عالی است. برای این ماسک ، باید یک خیار را له کنید و یک مشت برگ نعناع تازه اضافه کنید. این دو را یک خمیر درست کنید و مستقیماً روی آفتاب سوختگی بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس به آرامی با آب سرد بشویید.

۴.ماسک صورت برای آفتاب سوختگی، سیب زمینی

تحقیقات نشان می دهد که سیب زمینی دارای تعدادی از خواص تسکین دهنده درد است. سیب زمینی خام دارای ترکیبات نشاسته ای است که به خلاص شدن از شر گرما و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند. برای این ماسک، به ۱ سیب زمینی کوچک و چند قطره روغن درخت چای نیاز دارید. سیب زمینی را چرخ کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. به این کار، چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید و آن را مستقیماً روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خشک شود. سپس به آرامی با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

۵.کیسه یخ

کیسه یخ دارای خواص تسکین دهنده است که گرمای ناحیه آفتاب سوخته را جذب می کند و در نتیجه تحریک را از بین می برد. برای نتایج سریع می توان آن را مستقیماً روی ناحیه آفتاب سوخته قرار داد.

۶.خمیر چوب صندل و زردچوبه

ترکیب این ها برای آفتاب سوختگی پوست شگفت انگیز است. زیرا چوب صندل سرشار از روغن های طبیعی است و زردچوبه دارای خواص ضد التهابی مختلفی است. این دو ماده به خلاص شدن از شر قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کنند و در نتیجه پوست را از درون تسکین می دهند. برای این ماسک مقدار مساوی از چوب صندل و پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید. چند قطره گلاب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس به آرامی آن را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت برای آفتاب سوختگی

۷.روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص درمانی طبیعی که دارد، به طور گسترده برای درمان آفتاب سوختگی روی پوست استفاده می شود. جدای از این، با ترمیم ترک های ناشی از آفتاب سوختگی به جوانسازی پوست نیز معروف است. آفتاب سوختگی به دلیل آسیب های وارده به پوست باعث پیری زودرس می شود. استفاده از روغن نارگیل می تواند به کنترل شدت آفتاب سوختگی ناشی از پوست کمک کند. روغن نارگیل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند.

۸.ماسک صورت برای آفتاب سوختگی، ماسک موز

موز حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های A و Cاست. موز پوست را هیدراته و بازسازی می‌کند و در نتیجه پوست آفتاب‌سوخته را درمان می‌کند. برای این ماسک به یک موز رسیده نیاز دارید. یک موز را له کنید تا خمیری یکدست شود. خمیر را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

سخن آخر

آفتاب سوختگی یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که به نظر می رسد نادیده گرفته می شود و بنابراین یک مشکل جدی نیست. اما درد و سوزش ناشی از آن را نباید نادیده گرفت و باید فورا درمان شود. این ماسک های خانگی مطمئناً پوست را از درون تسکین می دهد و به تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =

دکمه بازگشت به بالا