;
سلامت

15 غذای فوق العاده با خواص شگفت انگیز بر روی پوست

پوست شما برای رویارویی با تهاجمات متعدد باید از خود دفاع کند. فقط کرم ها و درمان ها نیستند که بر سلامت، زیبایی و درخشش پوست تاثیر می گذارند. بلکه در این زمینه نوع سبک زندگی و نیز رژیم غذایی نیز نقش مهمی دارند. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی و سلامت چشمک به بررسی 15 بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست پرداخته شده است. این مواد غذایی برای سلامت و زیبایی پوست معجزه می کنند. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

رژیم غذایی سالم برای سلامت پوست

میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه، حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی هستند که به شما اجازه می دهند پوستی سالم داشته باشید. جدا از استرس روزانه که به پوست فشار وارد می کند، پیری سلولی نیز بر سلامت پوست تاثیر زیادی دارد.

پیری پوست در دو فرآیند متفاوت ایجاد می شود. اولین مورد با ژنتیک مرتبط است که باعث افتادگی پوست، ظاهر شدن چین و چروک های ظریف می شود. دومی هم به سبک زندگی و هم به محیط مربوط می شود. این نوع پیری ناشی از آفتاب، آلودگی، باد، سرما و همچنین مصرف الکل، سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب است که در نهایت منجر به چین و چروک های عمیق در پوست می شود.

با یک رژیم غذایی مناسب و متعادل می توان از پیری پوست جلوگیری کرد. غذای مصرفی باید سرشار از آنتی اکسیدان باشد که با رادیکال های آزاد که مسئول پیری پوست هستند، مبارزه کند. این آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات فراوان هستند. بسیاری از مواد مغذی در محافظت از پوست و به خصوص خاصیت ارتجاعی آن نقش دارند.

اینجا 15 بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست که برای داشتن پوستی زیبا باید مصرف شود را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید:  6 بهترین سبزیجات برای سلامت پوست که باید در رژیم غذایی گنجاند!

زردچوبه از بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

زردچوبه از بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوستزردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. با آکنه مبارزه می کند، لک ها را روشن می کند، پوست را روشن می کند، با تسریع تولید الاستین از پیری زودرس جلوگیری می کند و از آسیب های محیطی محافظت می کند.

دانه چیا

روغن دانه چیا حاوی بیش از 60 درصد امگا 3 است که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند. سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، روی، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است، همچنین به افزایش آبرسانی و تقویت پوست کمک می کند، همچنین یک آنتی اکسیدان عالی است.

دانه چیا

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین غذاهای تابستانی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست :کینوآ

کینوا یک ابر غذا با فواید تغذیه ای متعدد است و همچنین کمک بزرگی برای سلامت پوست است. علاوه بر آبرسانی و ترمیم پوست، آن را براق می کند.

بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست :کینوآ

سیب

میوه سیب یکی از بهترین کمک کننده ها برای سلامت پوست است. سیب های قرمز را با بالاترین محتوای کلاژن انتخاب کنید تا خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و جوان تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

کلم بروکلی

کلم بروکلی که هرگز از لیست بهترین غذاهای سالم غایب نیست، در حال تبدیل شدن به ماده اول در محصولات آرایشی و بهداشتی است. بروکلی باعث تجدید سلول می شود و از علائم پیری بدون خطر تحریک جلوگیری می کند.

کلم از بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

سبزی کلم که مدتی است در لوازم آرایشی استفاده می شود می تواند برای پوست معجزه کند. کلم را که یک ذخیره ویتامین و مواد معدنی است، تولید کلاژن را تحریک می کند. از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، آن را مرطوب و از چین و چروک جلوگیری می کند و اثر آنتی اکسیدانی قوی دارد .

بیشتر بخوانید: 10 بهترین درمان های خانگی زخم لب برای علاقمندان استفاده از مواد طبیعی!

 ترتیزک آبی

مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

این سبزی فوق العاده به دلیل خاصیت کاهش عیوب و روشن کنندگی پوست به طور فزاینده ای در محصولات آرایشی استفاده می شود. همچنین حاوی مولکولی به نام سولفورافان است که آنزیم های آنتی اکسیدانی پوست را تحریک می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی میوه ای پر از مواد مغذی خوب برای داشتن پوستی زیبا است. لیکوپن (رنگدانه ای که به آن رنگ قرمز می دهد) با مشکلات پوستی از جمله آکنه مبارزه می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به محافظت از پوست در برابر اشعه UV و اثرات رادیکال های آزاد کمک می کند.

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی مصرف ترکیب عسل و نمک!

بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست :کیوی

کیوی میوه ای کوچک با محتوای فراوان از ویتامین C است. ویتامین C برای حفظ کلاژن موجود در پوست مفید است. به این ترتیب پوست سفت می ماند و چین و چروک ها سخت تر ظاهر می شوند. به جای کرم های ضد چروک گران قیمت، می توانید هر روز کیوی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست :کیوی

روغن زیتون

روغن زیتون یک کمک عالی برای افرادی است که پتانسیل داشتن پوست خشک را دارند. حاوی اسید لینولئیک است. این اسید یک ماده روغنی است که از خشک شدن آب سلول های پوست جلوگیری می کند.

هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن است که بدن را قادر می سازد ویتامین A تولید کند. ویتامین A ویتامینی است که به پوست درخشندگی می بخشد. اگر از رنگ پوست ناسالم رنج می برید، وقت آن رسیده که هویج بخورید.

خیار از بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

خیار از جمله سبزیجاتی است که به سلامت پوست کمک فراوانی می کند. پوست وقتی خشک می شود، یا کم آب است یا فاقد چربی خوب است، خیار به آن کمک زیادی می کند. از آنجایی که خیار بیش از 95 درصد آب دارد، در واقع غنی ترین سبزی آبدار موجود است.

خیار از بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

بیشتر بخوانید: خواص آب خیار: ضد التهاب، آب رسان و جوان کننده پوست

مرکبات

پرتقال، نارنگی، لیمو و سایر مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و ویتامین C فواید زیادی برای پوست دارد. باعث تشکیل کلاژن می شود که پوست را محکم تر و کشسان تر می کند. ویتامین C همچنین باعث بهبود میکروسیرکولاسیون می شود که باعث احیای پوست می شود.

چای سبز

برای مبارزه با آکنه عالی است. همچنین چای سبز سطح DHT را کاهش می دهد، هورمونی که مسئول ایجاد آکنه در بدن است. چای سبز همچنین یک انبار آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر پیری کمک می کند.

مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

ماهی روغنی از بهترین مواد غذایی موثر برای سلامت پوست

اگر می خواهید پوست خود را تا زمانی که ممکن است صاف و سفت نگه دارید، حتما ماهی های چرب مانند ماهی تن، سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید. ماهی های روغنی سرشار از امگا 3 هستند، اسیدهای چربی که با مقابله با اثر مواد التهابی بر روی کلاژن پوست، چین و چروک را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید: تمام خواص آب آلوئه ورا برای سلامتی + عوارض آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =

دکمه بازگشت به بالا