;
تازه ها

۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

نسل پدربزرگ و مادربزرگ های ما محصولات متفاوتی برای تمیز کردن هر سطح آشپزخانه نداشتند. آنها از محصولات ساده و طبیعی برای کارهای مختلف در آشپزخانه و از بین بردن بوهای بد استفاده می کردند. اکنون مطالعات زیادی در حال انجام است و ترس این است که وسایل نظافتی در خانه‌های مان اساسا ما را می‌کشند. این ترس را باید جدی گرفت. زمان آن رسیده است که به اصول اولیه زنذگی بازگردیم. زیرا مواد شیمیایی و غذا نباید با هم مخلوط شوند. برای حفظ سلامتی و سبک زندگی سالم شما می توانید از طبیعی ترین محصولات برای تمیز کردن محیط زندگی به خصوص آشپزخانه تان استفاده کنید. در این مطلب به تمیز کردن آشپزخانه با آب لیمو پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: هرگز پوست موز را دور نریزید +  ۸ جالب ترین کاربرد آن در تهیه خوراکی ها

۱.تمیز کردن آشپزخانه، تمیز کردن سینک

هر جا که می رویم با میکروب ها احاطه شده ایم. هیچ راه گریزی از صدها هزار باکتری که در هر گوشه در کمین هستند، وجود ندارد. این واقع بینانه نیست که فقط فضای کلی خانه و آشپزخانه را تمیز کنید.  سینک یکی از مکان های است که نباید فراموش کنید. سینک یکی از کثیف ترین مکان های هر خانه است که باید همیشه تمیز کنید.

آب لیمو و نمک را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این محلول را روی سینک ها و وسایل برنجی، مسی یا فولادی ضد زنگ اعمال کنید. به آرامی مالش دهید، سپس با آب بشویید. این کار لکه های زنگ زدگی را نیز از بین می برد.

۲.رسوبات معدنی را از بین ببرید

آهک در تصفیه آب و فاضلاب برای حذف ناخالصی ها و کاهش اسیدیته استفاده می شود. در حالی که این یک ابزار عالی در کارخانه تصفیه آب است. در واقع رسوبات معدنی را در زهکشی سینک ها و وان ها را به خوبی از بین می برد. به علاوه رسوبات معدنی روی شیرها را با آب لیمو تمیز کنید. می توانیداسفنج را بردارید و به آب لیمو بزنید و آن را روی شیرها بمالید. بگذارید مدتی بماند و بعد آن را بشویید. همه رسوبات از بین می رود.

تمیز کردن آشپزخانه

۳.از بین بردن بوی غذا

وقتی غذا و زباله ها برای مدت طولانی در سطل زباله قرار می گیرد، شروع به انتشار بوی نامطبوع در آشپزخانه می کند. چه کسی می خواهد بوی پیاز یا ماهی تن دیشب را حس کند؟ این بوها می توانند به پارچه نفوذ کنند و تمیز کردن آنها دردناک است.

از بین بردن بوی بد  با اسپری های اتاق فقط بوی ترکیبی ایجاد می کند. برای از بین بردن بوی نامطبوع زباله، یک لیمو را برش دهید، آن را داخل آن بریزید. به علاوه می توایند از مخلوط پوست پرتقال و لیمو نیز استفاده کنید.

۴.ماشین ظرفشویی را اسکراب کنید

ماشین ظرفشویی یکی از راحت ترین وسایل آشپزخانه در هر خانه ای است. به جای اینکه یک ساعت بعد از شام را صرف شستن بشقاب ها و ظروف کنید، می توانید همه چیز را در ماشین ظرفشویی بیندازید. اما وقتی ماشین ظرفشویی کثیف شد باید آن را هم تمیز کنید. غذای خشک شده یا مواد شوینده را از کروم داخل ماشین ظرفشویی خود با مالش آن با تکه ای لیمو جدا کنید. با دستمال مرطوب بشویید و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ گیاه فوق‌العاده که پشه‌ها و حشرات را از محل زندگی شما دور نگه می‌دارند!

۵.تمیز کردن آشپزخانه، اجاق گاز یا فر را تمیز کنید

تمیز کردن فر یک کار دلهره آور است و اغلب می تواند هفته ها در لیست کارها قرار گیرد. با این حال می توانید از لیمو برای پاک کردن آن استفاده کنید. با آب لیمو یا مالیدن خود لیمو به راحتی می توانید کثیفی های فر را تمیز کنید. برای پاک کردن آشغال‌های روی اجاق‌ها از خمیری از آب لیمو، آب و جوش شیرین استفااده کنید. مواد را روی اجاق گاز بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با اسفنج پاک کنید.

۶.پنجره ها را تمیز کنید

پنجره ها پورتال هایی به دنیای بیرون هستند، نگاهی به آنچه در آن سوی این چهار دیوار قرار دارد. اما در واقعیت، پنجره ها اثر دست، لختی خشک شده کثیفی ها و آخرین محل استراحت عنکبوت ها هستند. آنها هرگز نمی توانند تمیز بمانند، به خصوص در آشپزخانه که در معرض چربی هستند. پس چه باید کرد؟ از روی پیشخوان بالا برویید و پنجره های چرب آشپزخانه را با محلولی از 2 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1/2 فنجان سرکه سفید و 1 لیتر آب گرم بشویید. پنجره ها به راحتی درخشان خواهند شد.

تمیز کردن آشپزخانه

۷.تمیز کردن آشپزخانه، بوی بد را از بین می برد

بوی آشپزخانه می تواند در پنجره ها، رومیزی ها و دستمال ها باقی بماند. تقریباً تمام پارچه ها بوی خوب و بد را مانند آهنربا جذب می کنند. اما چرا بوهای بد بسیار شایع تر به نظر می رسند و مدت طولانی تری نسبت به نوع خوب آن باقی می مانند؟

به لطف قدرت شاداب کنندگی لیمو و چند ادویه، می توانید بوی آشپزخانه را از بین ببرید. یک قابلمه کوچک را با آب پر کنید. چند تکه پوست لیمو و حدود 1 قاشق چایخوری میخک کامل و برگ رزماری را اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید. عطر آن به زودی تقریبا به تمام اتاق های خانه شما خواهد رسید و بوی بد را از بین خواهد برد.

۸.هوای آشپزخانه را تمیز کنید

آشپزی در آشپزخانه سخت است. یک دقیقه هوا بوی گوشت گاو می دهد و دقیقه بعد بوی شیرینی های شکلاتی. شلوغ ترین اتاق است. در خانه و جایی که بیشتر فعالیت های خانوادگی انجام می شود. بچه ها تکالیف را انجام می دهند و ما قبض ها را پشت میز آشپزخانه پرداخت می کنیم. هوا را تازه کنید و به اتاق استراحت دهید.

فر را با دمای 300 درجه فارنهایت گرم کنید و یک لیمو کامل را در طبقه وسط قرار دهید. در حالی که در کمی باز است، اجازه دهید لیمو حدود 15 دقیقه بپزد. سپس فر را خاموش کنید قبل از برداشتن لیمو اجازه دهید خنک شود.

بیشتر بخوانید: میوه های گندیده را دور نریزید! با میوه های فاسد چه کنیم؟ + روشهای نگهداری

۹.بوی سیر و پیاز را از روی تخته برش از بین ببرید

غذاهای معطر مانند کاری، سس اسپاگتی و تاکو ماهی فقط زمانی که آنها را می خورید بوی خوبی دارند. اما قبل از پخته شدن و زمانی که آن را روی تخته برش تمیز و آماده می کنید بسیار بوی بدی دارد. شما می توایند بوی سیر، پیاز، مرغ، ماهی و أنواع بوهای بد را با ریختن آب لیمو روی تخته برش از بین ببرید.

۱۰.هوای تازه باید هوای پاک باشد

رطوبت ساز وسیله ای خانگی است که رطوبت اتاق را افزایش می دهد و مه خنکی از هوا را آزاد می کند. برخی از مرطوب کننده ها دارو یا بخارات آنتی بیوتیکی را برای باز کردن امواج هوا یا کاهش سرفه آزاد می کنند. با این حال، برخی از مدل ها می توانند آب نشسته در آنها را بیش از حد گرم کنند و بوی قابل توجهی ایجاد کنند.

این یک مشکل رایج است که بوی بد از یک مرطوب کننده نشت می کند. زیرا آب راکد داخل مخزن محیطی عالی برای رشد کپک است. 4 قاشق چایخوری آب لیمو را به آب موجود در رطوبت ساز خود اضافه کنید تا بوی بد آن از بین برود.

بیشتر بخوانید: ۷ گیاه دارویی که می توانید به آسانی در خانه پرورش دهید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا