;
درمان خانگیسلامت

افزایش طول عمر: راز عمر بالای ۱۰۰ سال این ۱۵ غذا است!

افزایش طول عمر: محققان آمریکایی به راز رژیم غذایی برای افزایش طول عمر پی بردند. محققان دانشگاه کارولینای جنوبی بیش از ۱۰۰ مطالعه تغذیه ای را که در طول سال ها انجام شده، تجزیه و تحلیل کردند تا بهترین رژیم غذایی را برای زندگی طولانی تر و سالم تر بیابند. این یافته ها در مجله علمی Cell منتشر شد. حبوبات، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات در مرکز این رژیم غذایی معجزه گر قرار دارند.

علاوه بر این، محققان شکلات تلخ را بخش بسیار مهمی از این رژیم غذایی می دانند. کربوهیدرات های تصفیه نشده ۵۵ درصد، روغن های گیاهی ۳۰ درصد و پروتئین های گیاهی ۱۵ درصد رژیم غذایی را تشکیل می دهند. این گروه با تحقیق در مورد غذاهایی که باید بخورید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید، ۱۵ بهترین غذاها را برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر فهرست کردند. در بخش سلامت چشمک به معرفی این غذاها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: طول عمر مردان با خوردن این ۷ غذا + ۴ مواد غذایی مضر

رژیم غذایی برای افزایش طول عمر

نویسنده اصلی این مطالعه، والتر لونگو، درباره این رژیم گفت: “این رژیم فقط یک رژیم غذایی برای کاهش وزن نیست. اتخاذ این رژیم همچنین به جلوگیری از بیماری و حفظ سلامتی تا سنین بالا کمک می کند.” به طور خلاصه رژیم غذایی که محققان بیان کردند شامل مقدار زیادی حبوبات، غلات کامل و سبزیجات، مقداری ماهی و مرغ، بدون گوشت قرمز یا غذاهای خوشمزه، سطوح خوب آجیل و چربی های سالم و شکلات تلخ است. این رژیم دو ویژگی عمده دارد، از بیماری ها جلوگیری می کند و روزه متناوب بخش مهم آن است.

۱.از بیماری ها جلوگیری می کند

افزایش طول عمر، برخی از غذاها، به ویژه محصولات فرآوری شده مانند گوشت قرمز و گوشت های اغذیه فروشی، باید به طور کامل اجتناب شود. غلات تصفیه شده مانند شکر و نان سفید باید از رژیم غذایی حذف شوند، در حالی که گوشت سفید و ماهی باید گاهی اوقات مصرف شود. به گفته محققان، این رژیم علاوه بر به تعویق انداختن پیری، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن از جمله دیابت، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عصبی را کاهش دهد.

افزایش طول عمر

۲.روزه متناوب توصیه می شود

محققان توصیه می کنند روزه متناوب روزانه فراتر از غذاهای خاص یا خوردن همه وعده های غذایی در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۲ ساعته انجام شود. آنها همچنین به افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری توصیه می کنند که هر سه تا چهار ماه یکبار پنج روز روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مواد غذایی شفابخش برای بهبود و درمان تیروئيد

۱۵ غذای معجزه گر برای طول عمر

آووکادو

۱.آووکادو برای قلب مفید است، دارای اثرات طبیعی ضد التهابی و بالقوه ضد سرطان است. آووکادو را یک غذای معجزه آسا برای سلامتی می نامند. سرشار از چربی ها و فیبر خوب است، همچنین به مبارزه با کلسترول بد کمک می کند و یک سرکوب کننده عالی اشتها است.

۲.عدس

منبع طبیعی پروتئین و آهن، عدس سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به طور موثر با رادیکال های آزاد مسئول پیری سلولی مبارزه می کند. آنها همچنین از برخی سرطان ها از جمله بیماری های عصبی و قلبی عروقی و همچنین سرطان روده جلوگیری می کنند.

۳.شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از پلی فنول ها است. آنتی اکسیدان هایی که با رادیکال های آزاد و در نتیجه پیری سلول ها مبارزه می کنند. همچنین استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. شکلات تلخ به دلیل داشتن منیزیم، یک ماده غذایی ضد افسردگی نیز هست.

۴.نخود

افزایش طول عمر، نخود نیز مانند عدس از خانواده حبوبات است که فواید زیادی مانند کنترل بهتر دیابت و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد. نخود همچنین منبع عالی فیبر به خصوص فیبر نامحلول است که توانایی پیشگیری از یبوست را دارد.

۵.دانههای چیا

دانه چیا سرشار از امگا 3 است که با مشکلات روانی مبارزه می کند. مصرف آن در مبارزه با بیماری های قلبی عروقی مانند دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا موثر است. چیا همچنین مقدار خوبی پروتئین گیاهی را فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید: 10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

افزایش طول عمر

۶.نارگیل

نارگیل میوه ای مناسب هم برای افراد دیابتی و هم برای کسانی که کلسترول دارند. به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین از نوسانات قند خون جلوگیری می کند. اسیدهای چرب اشباع شده سطح کلسترول را کاهش می دهد. همچنین از برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

۷.روغن زیتون

ستاره رژیم غذایی مدیترانه ای، روغن زیتون فواید بسیاری برای سلامتی دارد و به خصوص به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است که با پیری سلولی، کلسترول بد و بیماری های قلبی مبارزه می کند. این روغن یکی از بهترین روغن ها برای سلامتی است.

۸.میوه ها و سبزیجات

مهم است که هر روز میوه و سبزیجات بخورید تا سالم باشید. ایده آل این است که هر روز دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات مصرف کنید. میوه ها و سبزیجات مملو از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است که باعث طول عمر می شوند.

۹.آجیل

خوردن روزانه یک مشت آجیل باعث افزایش طول عمر می شود. مصرف آجیل باعث تامین چربی های سالم و همچنین دریافت پروتئین با کیفیت می شود. به ویژه از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

۱۰.برنج قهوه ای

برنج قهوه ای بسیار مغذی تر از برنج سفید تصفیه شده است. زیرا حرکات روده را تسهیل می کند و از یبوست جلوگیری می کند. به علاوه به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند و حتی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: برنج: با این ۵ روش اگه برنج بخوری، دیگه چاق نمی شی!

۱۱.لوبیای چشم بلبلی

لوبیاها، عدس و نخود سرشار از فیبر، آهن و پروتئین و ویتامین E هستند. یک آنتی اکسیدان مهم که از سلول های سیستم ایمنی، گلبول های قرمز خون و غشای اطراف گلبول های سفید محافظت می کند.

افزایش طول عمر

۱۲.پیاز

افزایش طول عمرپیاز سرشار از فلاونوئیدها و منبع کورستین است، ماده ای مهم که از قلب و سیستم عروقی محافظت می کند. پیاز همچنین حاوی کورکومین است. پیاز قرمز و زرد حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به پیاز سفید است. آنتی اکسیدان ها بیشتر در لایه های بیرونی پیاز یافت می شوند، بنابراین هنگام پوست کندن فقط لایه اول را بردارید.

۱۳.چای

یک سوم ماده خشک برگ چای را فلاونوئیدها تشکیل می دهند. فقط میوه های جنگلی از نظر فلاونوئیدها غنی تر از چای هستند. یک فنجان چای حدود ۲۰۰ میلی گرم فلاونوئید دارد. فلاونوئیدهای اصلی چای کاتچین هستند. مصرف منظم چای باعث کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و زوال عقل می شود.

۱۴.گوجه فرنگی

پوست گوجه فرنگی حاوی ۹۸ درصد فلاونوئیدها به ویژه کورستین و کامپفرول است. علاوه بر این، لیکوپن، آنتی اکسیدان دیگری که گوجه فرنگی حاوی آن است، به عنوان یک ماده مغذی معجزه آسا دیده می شود. به علاوه پیری سلول را کند می کند و به ویژه سلول های تومور را از بین می برد. بهتر است گوجه فرنگی های ارگانیک با سطوح آنتی اکسیدانی بالاتر را انتخاب کنید.

۱۵.سیب

سیب از جمله غذاهای غنی از فلاونوئیدها است. به علاوه حاوی پروسیانیدین، کاتچین، اپی کاتچین و به ویژه آنتی اکسیدان های ضد سرطان است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف یک عدد سیب در روز بر سرطان سینه، کولورکتال و ریه اثر پیشگیرانه دارد. از آن جایی که پوست سیب قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد، سیب ها را بعد از آبکشی با پوست بخورید.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی شادی آور: ۱۰ ماده غذایی که هورمون شادی را آزاد می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا