;
سلامتدرمان خانگی

برنج: با این ۵ روش اگه برنج بخوری، دیگه چاق نمی شی!

بسیاری از مردم نمی توانند بدون برنج زندگی کنند. زیرا برنج تبدیل به یکی از وعده های اصلی غذای روزمره ما شده است. خیلی ها فکر می کنند اگر در یکی از وعده ها برنج نخورند انگار غذایی نخورنده اند. اما آن ها با برنج فواید و مضرات آن آشنایی کامل ندارند. در واقع برنج یکی از مواد غذایی است که به شدت چاق کننده است. به همین دلیل خیلی از افراد به خاطر دور کمر خود مجبورند زیاد برنج نخورند. با این حال، متغخصصان سلامت و تغذیه می گویند نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند بدون افزایش وزن برنج بخورید.

اگر در مورد برنج فواید و مضرات آن صحبت کنیم، برنج یکی از پر انرژی ترین مواد غذایی است و در میان غلات گزینه ای مقرون به صرفه است. طبخ آن آسان است و وقتی با هر کاری یا سبزیجات ترکیب شود طعم بسیار خوبی دارد. در صنعت رژیم غذایی، برنج به دلیل آزاد شدن سریع کربوهیدرات ها، شهرت بدی دارد. از این رو قند خون را سریع افزایش می دهد و فرد را سریعتر گرسنه می کند. اما حقیقت این است که وقتی صحبت از رژیم غذایی بدون گلوتن، بدون کلسترول و چربی به میان می آید، برنج یک گزینه عالی است.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر با رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات + فواید بی نظیر آن

۵روش برای خوردن برنج بدون افزایش وزن

۱.برنج فواید و مضرات، کاری بیشتر، برنج کمتر

هنگامی که برنج می خورید اما نمی خواهید در نهایت چاق شوید، نکته کلیدی این است که قانون ۱\۳ را رعایت کنید. یک روش متعادل برای خوردن برنج وجود دارد که در آن یک قسمت برنج، یک قسمت کاری یا دال و یک قسمت سبزیجات یا سالاد مصرف شود. این به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و همچنین مقدار خوبی فیبر به شما می دهد.

برنج فواید و مضرات

۲.ترکیب برنج با عدس یا دال

هنگامی که برنج با دال یا عدس ترکیب می شود، به یک وعده غذایی کامل غنی از پروتئین تبدیل می شود که شامل هر ۹ اسید آمینه ضروری است. به همین دلیل است که ترکیب برنج وعدس به عنوان یک غذای فوق العاده خوشمزه شناخته می شود. شما می توانید برنج با عدس یا دال را درست کنید و با مقداری ترشی و قیمه میل کنید.

۳.برنج فواید و مضرات، برنج با لوبیا

برنج و لوبیا بسیار خوشمزه است و برای بیماران دیابتی که نمی توانند از برنج خودداری کنند، مفید است. به علاوه درست کردن برنج با لوبیا سرشار از فیبر است. فیبر برای دستگاه گوارش شما بسیار مفید است. به علاه فیبر از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: ۹ مواد غذایی که طول عمر شما را کوتاه می کند! 

۴.برنج را در یک کاسه کوچک بخورید

هر زمان که برنج می خورید، آن را در یک کاسه کوچک به جای بشقاب بزرگ سرو کنید. این باعث می شود که به شما احساس سیری بدهد و از خوردن زیاد برنج جلوگیری می کند. البته به یاد داشته باشید که خوردن در یک کاسه کوچک به این معنی نیست که می توانید وعده های بیشتری از آن را مصرف کنید. خانم ها، اگر می خواهید برنج بدون اضافه وزن بخورید، میل خود را کنترل کنید و زیاده روی نکنید.

برنج فواید و مضرات

۵.برنج فواید و مضرات، کنترل وعده غذایی برنج

بهترین راه برای جلوگیری از افزایش وزن این است که یک وعده غذایی تان را برنج قرار دهید. البته آن وعده را هم کنترل کنید و کامل برنج نخورید بلکه قسمت بیشتر بشقاب تان را از سبزیجات پر کنید. اگر مصرف برنج تان را کنترل نکنید بدون این که متوجه باشید وزن تان افزایش می یابد.

برخی از مزایای کمتر شناخته شده برنج

ممکن است رژیم گیاهخواری شما غنی از ویتامین B نباشد، اما برنج تصفیه نشده یکی از غنی ترین منابع ویتامین B است و همچنین حاوی اسید فولیک، سلنیوم، منیزیم است. مردم همچنین برنج را به شکل یک نوشیدنی پروبیوتیک تخمیر شده، مصرف می کنند. این یک غذای مقرون به صرفه و عالی برای روده و پوست است. انواع برنج وجود دارد، برنج سیاه که سرشار از آنتی اکسیدان است. برنج قهوه ای که فیبر بالایی دارد و برنج قرمز که به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می شود. بنابراین برنج یک غذای سرشار از خواص است. اما در صورتی که به صورت کنترل شده و کم مصرف شود.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذاها برای تنظیم خواب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا