;
سلامتدرمان خانگی

شیر بادام: بهترین منبع پروتئین گیاهی + ۶ فایده ناشناخته آن

شیر بادام یک منبع پروتئین گیاهی و کلسیم است که همیشه در آشپزخانه ها باید وجود داشته باشد. امروزه به جای استفاده از شیر گاو که ممکن است خیلی ها به لاکتوز آن حساسیت داشته باشد، از شیر بادام استفاده می کنند. زیرا شیر بادام منبع عالی از کلسیم و پروتئین است. شیر بادام به طور طبیعی می تواند به شما در پیشگیری از سرطان، کاهش وزن و حتی کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند. بنابراین اگر می خواهید بدانید که این محصول محبوب چگونه می تواند برای بدن و ذهن شما مفید باشد، ضروری است که با فواید تغذیه شیر بادام آشنا شوید. در این مطلب از سری مطالب سلامت به مهم ترین فواید شیر بادام در پیشگیری از بیماری ها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: فواید پوست سیر برای سلامتی که قطعاً از آن بی خبرید!

۶ مهم ترین فواید شیر بادام برای پیشگیری از بیماری ها

۱.مبارزه با انواع سرطان

همان طور که اشاره شد، شیر بادام در آزمایشگاه برای کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات بسیار موثر شناخته شد. به دلیل وجود چربی تک غیراشباع، رژیم شیر بادام در پیشگیری بالقوه سرطان آندومتر نقش دارد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی سرطان و انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، مصرف یک دوز چربی غیراشباع نیز با خطر “کارسینوم کبدی” (یک سرطان نادر کبد) و برخی از نشانگرهای سرطان سینه مرتبط است. به همین دلیل است که بادام یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان است و شیر بادام نیز به همان اندازه مهم است.

۲.فواید شیر بادام، به کاهش وزن کمک می کند

شیر بادام در هر وعده کالری بسیار کمی دارد. بنابراین در رژیم های غذایی برای کاهش وزن ترجیح داده می شود. در مقایسه با شیر بز، شیر بادام با ۱۶۸ کالری در هر وعده یک رژیم غذایی اصلی است. رژیم‌هایی که مصرف چربی سالم را ترویج می‌کنند، مانند رژیم کتوژنیک یا رژیم‌های مختلف کم کربوهیدرات، اغلب شامل مصرف منظم شیر بادام می شود.

علاوه بر کم کالری بودن، فواید کاهش وزن دیگری نیز دارد. اولا، شیر بادام تأثیر حداقلی بر قند خون دارد. به این معنا که برای افرادی که قند خون دارند، عالی است. در واقع بدن از مواد مغذی موجود در شیر بادام برای تولید انرژی استفاده می کند نه چربی. محصولات مبتنی بر بادام همچنین به افزایش سطح انرژی و مصرف انرژی در هنگام استراحت کمک می کنند. به این معنا که چربی سریعتر سوزانده می شود و انرژی بیشتری برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود دارید.

فواید شیر بادام

۳.قلب را تقویت می کند

چربی موجود در شیر بادام بر قلب شما تأثیر مثبت می گذارد. با جایگزینی چربی های اشباع شده با سایر چربی های تک و چند غیراشباع، به محافظت از قلب خود در برابر بیماری عروق کرونر قلب کمک می کنید. دلایل این امر در نحوه تأثیر این چربی های تک غیراشباع بر فرآیندهای مختلف است. به عنوان مثال، محصولات بادام به طور طبیعی به کاهش کلسترول کمک می کنند و در عین حال سطح کلسترول خوب HDL  را افزایش می دهند. این چربی ها نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلال خوشه ای به نام سندرم متابولیک دارند. این وضعیت ترکیبی، فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی اضافی بدن در اطراف شکم و سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی مصرف ترکیب عسل و نمک!

۴.در سلامت دندان ها و استخوان ها موثر است

آیا نگران این هستید که حذف شیر حیوانی از رژیم غذایی به این معنی است که استخوان های شما قوی نخواهند شد؟ در این صورت اشتباه می کنید، پس از مطالعات فراوان و علاوه بر آن، پس از افزایش موارد پوکی استخوان در ایالات متحده، جایی که مصرف شیر شدیدتر است، شیر گاو دیگر منبع کلسیمی نیست که فکر می کردید. یکی از فواید شیر بادام این است که منبع خوبی از این ویتامین است و استخوان ها و دندان های شما را محکم و متراکم نگه می دارد. چربی های فوق العاده موجود در شیر بادام نیز به سلامت استخوان ها کمک می کند. مصرف چربی های تک غیراشباع یکی از روش هایی است که به پیشگیری از پوکی استخوان و ضعف استخوان کمک می کند.

۵.فواید شیر بادام، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

شیر بادام همچنین سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان ها از طریق مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد ناشی از مواد شیمیایی موجود در غذا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و بسیاری موارد دیگر عمل می کنند.

۶.پیشرفت آلزایمر را کند می کند

در حال حاضر هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد. اما روش های طبیعی بسیاری وجود دارد که به گفته دانشمندان به پیشگیری یا کند کردن این بیماری کمک می کند. ویتامین E نقش مهمی در کند کردن بیماری آلزایمر دارد. به همین دلیل یکی از مواد غذایی که باید مصرف شود، شیر بادام است.

بیشتر بخوانید: داروی آرام بخش طبیعی: فواید شگفت انگیر گل درخت نمدار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شش =

دکمه بازگشت به بالا