;
سلامتدرمان خانگی

از بین بردن بوی بد دهان با ۱۰ روش خانگی آسان و موثر

چه چیزی بدتر از بودن در کنار کسی است که بوی بد دهان دارد؟ به خصوص زمانی که شما متوجه آن نیستید و فرد دیگری به شما می گوید. اگر منصف باشیم، در واقع حس کردن بوی نفس خود بسیار سخت است. به همین دلیل است که دور خود را با افراد صادق و بدون قضاوت احاطه کنید که به طور نامحسوس به شما یادآوری می کنند که از شر بوی بد دهان تان خلاص شوید. بهتر است همیشه مراقب بوی دهان تان باشید. رفع بوی بد دهان با روش خانگی، یکی از بهترین روش ها است. زیرا هم بسیار موثر است و هم هزینه زیاد لازم ندارد. در بخش سلامت چشمک ۱۰ بهترین روش خانگی برای برای رفع بوی بد دهان مطرح شده است که اثر فوری دارد.

بیشتر بخوانید: 7 بهترین راه حل طبیعی برای رفع بوی بد پا!

۱.آب بنوشید

هر زمان که احساس کردید دهان تان خشک می شود، آب بنوشید. البته آب نه آبمیوه یا نوشابه، زیرا آنها می توانند دهان شما را بیشتر خشک کنند .بزاق به تمیز نگه داشتن دهان کمک می کند و از رشد باکتری های بدبو جلوگیری می کند.

۲.با آب نمک گرم غرغره کنید

رفع بوی بد دهان با روش خانگی، غرغره کردن آب نمک یک راه طبیعی برای جلوگیری از بوی بد دهان است. در یک لیوان آب گرم نه داغ بریزید به آن به مقدار یک تا دو قاشق چای خوری نمک بریزید. سپس با آن غرغره کنید و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه آب را دور دهان خود بچرخانید. سپس آب را تف کنید.

۳.میخک بجوید

میخک به تازگی نفس شما کمک می کند و با باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند مبارزه می کند.  چند دانه میخک را چند بار در روز بمکید یا بجوید. البته از روغن میخک یا پودر میخک استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث سوختگی شوند.

رفع بوی بد دهان با روش خانگی

۴.سرکه سیب

مقدار زیادی از سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را در اطراف دهان خود بچرخانید قرار دهید. یعنی با محلول ۳۰ ثانیه غرغره کنید، سپس آن را تف کنید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

۵.میوه و سبزیجات بخورید

رفع بوی بد دهان با روش خانگی، آیا می دانستید میوه ها و سبزیجات به تازه شدن نفس شما کمک می کنند؟ سیب، کرفس و هویج به عنوان مسواک طبیعی عمل می کنند و به حذف باکتری های ایجاد کننده بو از دندان شما کمک می کنند. پرتقال حاوی ویتامین C است و به افزایش تولید بزاق برای مبارزه با بوی بد دهان کمک می کند.

۶.خودتان دهانشویه بدون الکل درست کنید

آیا می دانستید الکل دهان شما را خشک می کند؟ و آیا می دانستید بیشتر دهانشویه های بدون نسخه حاوی الکل هستند؟ همانطور که قبلا اشاره کردیم، خشکی دهان با بوی بد دهان مرتبط است. به همین دلیل است که دهانشویه های فروشگاهی برای همه موثر نیستند. خوشبختانه، می‌توانید دهان‌شویه بدون الکل خود را در خانه درست کنید و احتمالا مواد اولیه آن را در آشپزخانه خود دارید. از این دهان شویه خانگی برای مبارزه با بوی بد دهان استفاده کنید!

در اینجا دستور العملی برای یک دهانشویه کاملاً طبیعی، خانگی و بدون الکل آورده شده است:

یک فنجان آب گرم

نیم قاشق غذاخوری دارچین

آب دو عدد لیمو

یک و نیم قاشق چایخوری عسل

نیم قاشق چایخوری جوش شیرین

همه مواد را کاملا مخلوط کرده و در ظرفی بریزید. آن را در یک ظرف شیشه ای در یخچال بگذارید و تا دو هفته می توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ کاربرد جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه که باورتان نمی شود!

۷.روغن درخت چای

چند راه برای استفاده از روغن درخت چای برای تازه کردن نفس وجود دارد. چند قطره روغن درخت چای را روی خمیر دندان خود بمالید و دندان های خود را مسواک بزنید. خمیر دندان را رها کنید و با روغن درخت چای مسواک بزنید. البته این کار جایگزین مسواک زدن با خمیر دندان نمی شود. چند قطره روغن درخت چای را در آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را با آن بشویید.

رفع بوی بد دهان با روش خانگی

۸.نخ دندان بکشید

نخ دندان تجمع پلاک ها، باکتری ها یا مواد غذایی گیر کرده بین یا روی دندان ها را که اغلب مقصر بوی بد دهان است، از بین می برد. هنگام استفاده از نخ دندان، نخ را در اطراف هر طرف دندان خود بکشید.

۹.زبان خود را تمیز کنید

رفع بوی بد دهان با روش خانگی، زبان می‌تواند انواع باکتری‌ها را جمع‌آوری کند و بوی بدی را ایجاد کند. برای تمیز کردن زبان، به آرامی آن را با مسواک بشویید! پس از آن حتما مسواک و دهان خود را بشویید.

۱۰.آدامس بجوید

آدامس به تحریک تولید بزاق کمک می کند که برای پاکسازی دهان شما از باکتری های بدبو و ذرات باقی مانده غذا موثر است. البته بهتر است آدامس بدون قند بجوید.

چگونه می توان برای همیشه از شر بوی بد دهان خلاص شد؟

به طور کلی، بهترین راه برای از بین بردن دائمی بوی بد دهان، داشتن یک روال بهداشتی خوب است. که شامل این موارد می شود:

۱.بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید

۲.حداقل دو بار در روز نخ دندان بکشید

۳.هر شش ماه یکبار برای معاینه و تمیز کردن معمول به دندانپزشک خود مراجعه کنید

حداقل یک بار در روز هر وسیله دندانی را به طور کامل تمیز کنید (ریتینر، تراز، پروتز و غیره)

اگر بوی بد دهان شما ادامه پیدا کرد، برای تشخیص پزشکی با دندانپزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد، بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، داروها، بیماری پریودنتال و غیره باشد.

بیشتر بخوانید: 10 راه حل سریع و کاربردی برای از بین بردن بوی سیر از روی دستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا