;
تازه ها

۱۴ کاربرد جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه که باورتان نمی شود!

جوش شیرین پودری سفید رنگ، بی بو و محلول در آب است. جوش شیرین یک ماده مفید است که می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. این یک محصول چند منظوره است که در بسیاری از زمینه ها مانند آشپزی، مراقبت از پوست، باغبانی، مراقبت از بدن، تمیز کردن آشپزخانه، حمام، مبل ها و لباس و ملحفه های سفید کاربرد دارد. در این مطلب به کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جالب ترین کاربرد آب لیمو برای تمیز کردن آشپزخانه و از بین بردن بوی بد

۱.سطل زباله بدبو را تمیز می کند

کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، آیا سطل زباله شما در آشپزخانه بوی بدی می دهد؟ در اینجا یک ترفند ساده برای از بین بردن بو و حفظ بوی خوب آن وجود دارد. برای خداحافظی با بوی بد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ابتدا داخل و خارج سطل زباله را با نصف آب سرکه تمیز کنید. اجازه دهید محفظه باز کاملا خشک شود تا رطوبت داخل آن جمع نشود. با یک پارچه خشک آن خشک کنید تا هیچ رطوبتی در آن باقی نماند. قبل از بازگرداندن کیسه، مقداری جوش شیرین در سطل زباله بپاشید. نیازی نیست زیاد بپاشید، مقدار کم هم کفایت می کنید و موثر است. سپس داخل کیسه زباله نیز جوش شیرین بپاشید، تا از بوی بد آن جلوگیری شود.

در نتیجه با این نکته ساده تا ۲ ماه دیگر بوی بد زباله را تجربه نخواهید کرد. جوش شیرین یک مهارکننده بوی قوی و اقتصادی و طبیعی است. در واقع این یک خوشبو کننده عالی برای سطل زباله های پلاستیکی یا فلزی است.

۲.کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، مبل را تمیز کنید

آیا مبل شما دیگر بوی تمیزی نمی دهد؟ مقداری جوش شیرین بین کوسن ها بریزید تا ظرف ۱ یا ۲ روز مبل خود را تمیز کنید. سپس بقایای گرد و غبار را با جاروبرقی تمیز کنید. شما می توانید روی مبل پارچه ای، جوش شیرین بپاشید. همچنین یک نکته معتبر برای مبل میکروفیبر است. بگذارید چند ساعت یا بهتر، یک شب بماند. در نهایت، آن را جاروبرقی بکشید.

در نتیجه  مبل شما اکنون تمیز است. این تمیز کردن بدون خطر است زیرا تمیز کردن خشک است. بنابراین نیازی به خیس کردن مبل نیست. علاوه بر تمیز کردن مبل، بو را از بین می برد و رنگ ها را زنده می کند. برای کارایی بیشتر، می توانید مبل را بعد از پاشیدن جوش شیرین روی آن برس بزنید. این اجازه می دهد تا پودر بهتر به پارچه مبل نفوذ کند.

۳.میوه ها و سبزیجات را تمیز کنید

متأسفانه آفت کش ها در میوه ها و سبزیجات بسیار رایج هستند. آیا نمی دانید چگونه میوه ها را بشویید تا آفت کش ها را کاملاً پاک کنید؟ ۲ تکنیک ساده برای حذف آفت کش ها از میوه ها و سبزیجات وجود دارد. در هر دو مورد، فقط می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. مقداری جوش شیرین را در دست خود قرار دهید و سیب یا هر میوه سفت دیگر را خیس کنید. سیب را به شدت با جوش شیرین بین دو دست مالش دهید. زیر آب جاری کاملا بشویید. سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید.

اما برای میوه ها و سبزیجات لطیف، شما می توانید، آب را در یک کاسه بزرگ بریزید. سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید. میوه ها و سبزیجات را در آب خیس کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. میوه ها و سبزیجات را کاملاً زیر آب جاری بشویید. در نتیجه شما اکثر آفت کش ها را از میوه ها و سبزیجات حذف کرده اید.

۴.کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، تابه های سوخته را تمیز می کند

آیا نیاز به تمیز کردن یک ماهیتابه سوخته دارید؟ برای برگرداندن ماهیتابه نیازی نیست ساعت ها مالش دهید. در اینجا راز تمیز کردن آسان است. با این تکنیک می توانید بدون زحمت هر چیزی را که در تابه باقی مانده است بردارید، تنها چیزی که نیاز دارید جوش شیرین است. ابتدا روی کثیف ترین جاها جوش شیرین بپاشید. ۲ سانتی متر آب به تابه اضافه کنید. آب را حرارت دهید تا بجوشد. حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید تا خنک شود. حالا می توانید آن را با مایع ظرف شویی بشورید. کاملا تمیز می شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه داری: 10 نکته هوشمندانه و موثر برای تمیز کردن خانه

۵.زهکشی ها را تمیز و تازه می کند

کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، به لطف قدرت جادویی سرکه سفید و جوش شیرین، می توانید مجرای مسدود شده خود را باز کنید. می توانید سینک بازکن ارگانیک خانگی بسازید. ۲۰۰ گرم جوش شیرین، ۲۰۰ میلی لیتر سرکه سفید، ۲۰۰ گرم نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در آبکش مسدود شده بریزید. نیم ساعت صبر کن. سپس کاسه آب جوش داخل لوله بریزید. در نتیجه لوله های خود را بدون زحمت با محصول طبیعی خانگی خود باز کردید. پس از انجام این مراحل، مشکل لوله شما باید حل شود. و به ویژه برای لوله های حمام، وان حمام و گرفتگی دوش موثر است.

کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه

۶.از ایجاد بوی بد در آشپزخانه جلوگیری می کند

موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش برای خوشبو کردن آشپزخانه استفاده از جوش شیرین است. برای تهیه یک خوشبو کننده هوای خانگی، به سادگی یک فنجان پر از جوش شیرین قرار دهید. یک فنجان یا یک ظرف کوچک بردارید. با جوش شیرین پر کنید. برای کارایی بیشتر تا لبه پر کنید. اختیاری، چند قطره اسانس را به هسته اضافه کنید تا بوی آشپزخانه تغییر کند. برای رفع بوی بد، در ظرف را باز بگذارید و در گوشه ای از آشپزخانه بگذارید. جوش شیرین را هر ۱-۲ هفته یکبار عوض کنید.

در نتیجه بوی آشپزخانه عوض می شود. از این روش برای اتاق هایی مانند حمام و اتاق خواب که برای مدت طولانی بسته هستند، نیز می توانید استفاده کنید.

۷.بوی بد کفش را از بین می برد

بعد از یک روز کاری سخت، یک سفر یا پیاده روی زیر آفتاب سوزان، کفش ها بوی بدی می دهند. تعریق پا به خصوص در تابستان بسیار شایع است و باعث ایجاد بوی بد می شود.

اگر دئودورانت خاصی در کیف خود ندارید که بتوانید هر ۵ دقیقه یکبار از آن استفاده کنید، می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد کفش هنگام بازگشت به خانه استفاده کنید. پارچه یا کیسه های کوچک بردارید. با جوش شیرین پر کنید. پس از درآوردن آن را در کفش خود قرار دهید. در نتیجه یک کیسه کوچک جوش شیرین برای مبارزه با بوی بد کفش کافی است. علاوه بر این، این یک روش فوق العاده اقتصادی و کاملا طبیعی است. جوش شیرین نه تنها بوی بد را از بین می برد، بلکه آن را جذب می کند.

۸.دندان ها را سفید می کند

کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، با این نکته طبیعی به راحتی می توانید دندان های خود را در خانه سفید کنید. با جوش شیرین خمیر دندان طبیعی تهیه کنید. جوش شیرین خاصیت سفید کردن دندان ها را دارد. همچنین در ترکیب بسیاری از خمیردندان های سفید کننده مخصوص استفاده می شود. مقداری جوش شیرین به همراه خمیر دندان روی مسواک خود بریزید. دندان های خود را طبق معمول مسواک بزنید. سپس دهان خود را بشویید. در نتیجه

پس از چند هفته، دندان های شما به طور طبیعی شروع به سفید شدن می کنند. مراقب باشید توصیه می شود هر روز از آن استفاده نکنید تا آسیبی به لثه ها وارد نشود. یک بار در هفته برای چند هفته کافی است.

۹.کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، گلودرد را برطرف می کند

گلودرد در هر زمانی از سال قابل مشاهده است. با استفاده از جوش شیرین می توانید درد را به سادگی و به طور موثر تسکین دهید. ۱ لیوان آب گرم، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. با این مخلوط غرغره کنید. حرفت رو بزن. این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که درد از بین برود. غرغره جوش شیرین هیچ عارضه ای ندارد. بنابراین، برای بهبود گلودرد خود می توانید آن را به دفعات لازم تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: 6 ایده برای ساخت وسایل تزئینی زیبا در منزل

۱۰.یک دئودورانت طبیعی و موثر است

کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه، به دنبال چیزی موثر و طبیعی برای جایگزینی دئودورانت خود هستید؟ حق با شماست زیرا دئودورانت های موجود در بازار پر از مواد شیمیایی هستند. برای جلوگیری از بوی عرق می توانید یک نکته شگفت انگیز را امتحان کنید. این محصول که بدون اثرات مضر برای پوست و سلامت جایگزین دئودورانت خواهد شد، جوش شیرین است. در صورت تمایل می توانید جوش شیرین را مستقیماً به زیر بغل بمالید. با این حال، کف دست خود را برای جلوگیری از آلودگی مقداری آب داغ را با کمی جوش شیرین در آرد مخلوط کنید. سپس این خمیر را زیر بغل خود بمالید.

به علاوه می توانید این خمیر را با لیمو ترکیب کنید. یک تکه لیمو که روی زیر بغل بمالید، در از بین بردن بوی عرق بسیار موثر است. بنابراین می توانید چند قطره لیمو را به مخلوط آب/جوش شیرین اضافه کنید. با استفاده از این روش طبیعی می توانید از محافظت موثر در برابر بوی عرق در طول روز حتی در حین ورزش برخوردار شوید.

کاربردهای جوش شیرین در شستشو و نظافت خانه

۱۱.جوش های سر سیاه را از بین می برد

آیا به دنبال راه حلی طبیعی برای از بین بردن جوش های سر سیاه هستید؟ در اینجا یک درمان طبیعی موثر برای مبارزه با جوش های سر سیاه روی بینی آورده شده است. این دستور العمل مبتنی بر لیمو و جوش شیرین به طور طبیعی جوش های سرسیاه روی صورت شما را از بین می برد. یک لیمو را در یک کاسه فشار دهید. جوش شیرین را اضافه کنید تا خمیر غلیظ و خامه ای به دست آید. این خمیر را روی بینی خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

در نتیجه این روش ساده، کاربردی و موثر است. به ویژه در نواحی با جوش های سرسیاه زیاد مانند بینی بسیار موثر است. به لطف این مراقبت های پیشگیرانه، پوست شما تمیز می شود. این نکته را یک بار در روز به مدت ۱ هفته انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

۱۲.سوزش سر دل را برطرف می کند

آیا گهگاهی سوزش سر دل را تجربه می کنید؟ برای خرید دارو نیازی به دویدن به دکتر یا داروخانه ندارید. یک درمان طبیعی برای توقف سوزش سر دل وجود دارد. این درمان طبیعی نوشیدن جوش شیرین رقیق شده است. اسیدهای مسئول سوزش سر دل را خنثی می کند. هنگام استفاده در یک چشم به هم زدن شما را آرام می کند. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان بزرگ آب مخلوط کنید. این مخلوط را سریع بنوشید. در نتیجه در عرض چند دقیقه، اثرات مفید این روش کوچک را احساس خواهید کرد. این روش ساده، کاربردی و موثر است.

۱۳.لباس های شسته شده را سفید می کند

آیا لباس های رنگ روشن دارید که خاکستری شدند؟ برای سفید کردن لباس ها می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. این یک راه عالی برای ایجاد لباس های سفید مانند اولش است. تی شرت های سفید و ملحفه های سفید را در ماشین لباسشویی قرار دهید. طبق معمول شستشو را انجام دهید. ۳۰۰ گرم جوش شیرین را در حین شستشوی نهایی به کشوی مواد شوینده اضافه کنید. در نتیجه این اثر تقریباً فوری است و لباس‌های شسته شده تقریباً به سفیدی اولیه خود بازگشته‌اند. برای سفید کردن لباس های زیر ظریف یا سفید کردن ملحفه ها بسیار موثر است.

۱۴.از بوی کپک زدگی حوله ها جلوگیری می کند

آیا حوله های حمام شما بوی بدی می دهند؟ بوی کپک زدگی گرفته؟ این معمولا در صورتی اتفاق می افتد که حوله های خیس با سرعت کافی در ماشین لباسشویی پاک نشوند. در نتیجه رطوبت به کپک تبدیل می‌شود و حوله‌های شما بدبو می‌شوند. خوشبختانه با استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین می توانید این مشکل را برطرف کنید. حوله های حمام خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید. گرمترین دمای شستشو، ۹۰ درجه را انتخاب کنید. ۲ فنجان سرکه سفید را داخل دستگاه بریزید. مواد شوینده یا نرم کننده پارچه اضافه نکنید. وقتی چرخه کامل شد، دوباره دستگاه را با دمای ۹۰ درجه روشن کنید، اما این بار نصف فنجان جوش شیرین بریزید. سپس حوله های خود را خشک کنید.

بیشتر بخوانید: هشدار: اگر بعد از هر بار استفاده،سوتین خود را نشوئید چه اتفاقی می افتد؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا