;
آرایش و زیباییدنیای مد

براق کردن طبیعی ناخن ها: ۱۵ درمان خانگی فوق العاده برای براق شدن و رشد ناخن ها!

براق کردن طبیعی ناخن ها: برای هر خانم با کلاسی که دوست دارد کمال و زیبایی را از سر تا پا به نمایش بگذارد، داشتن ناخن های مرتب و براق به اندازه پوشیدن لباس، آرایش، کفش یا جواهرات زیبا و عالی مهم است. در حالی که بسیاری از خانم ها از لاک ناخن برای زیباتر نشان دادن ناخن های خود کمک می گیرد، استفاده از آن به طور منظم توصیه نمی شود. زیرا در دراز مدت به ناخن ها آسیب می رساند. در عوض، می ‌توانید از چند درمان خانگی برای براق ‌تر کردن ناخن‌های تان به صورت دایمی و طبیعی استفاده کنید. با دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۱۵ درمان خانگی فوق العاده برای براق شدن و رشد ناخن ها

۱.روغن زیتون

براق کردن طبیعی ناخن ها، ناخن های خود را در ترکیبی از آب گرم و چند قطره روغن زیتون خیس کنید. پس از مدتی، ناخن ها و کوتیکول های خود را به آرامی با روغن زیتون گرم ماساژ دهید. این روند را روزانه دنبال کنید تا از  درخشندگی ناخن های خود لذت ببرید.

درمان قطعی ریزش مو: ۶ گیاهی که به صورت معجزه آسا از ریزش مو جلوگیری می کند!

۲.گلاب

استفاده روزانه از گلاب می تواند رنگ صورتی طبیعی به ناخن های شما ببخشد. اگر لکه‌هایی روی ناخن‌های تان وجود دارد، آن‌ها را با مخلوط آب لیمو و گلاب بشویید. پیروی از این درمان سه بار در هفته، ناخن های شما را تمیز، براق و سالم می کند.

احتمالاً بپسندید:  پوست درخشان سلبریتی ها: این ۷ مراقبت ساده دلیل پوست درخشان و جوان سلبریتی ها است!

براق کردن طبیعی ناخن ها

۳.ژله نفتی

براق کردن طبیعی ناخن ها، ژله نفتی یا پترولیوم می تواند برای ظاهر براق معجزه کند. ناخن های خود را بعد از هر حمام و همچنین هر بار قبل از خواب با یک ژل نفتی مرغوب ماساژ دهید. لایه ای از ژله نفتی  دست دادن رطوبت طبیعی ناخن های شما جلوگیری می کند و از این رو سبب می شود که به طور طبیعی درخشان به نظر برسند.

شاید بپسندید: لباس مناسب برای خانم های چاق: با این ۱۲ سبک لباس خانم های چاق، لاغر به نظر می رسند!

۴.روغن بچه

ناخن های شما زمانی که به طور مکرر در معرض آب قرار می گیرند، خشک تر می شوند. بنابراین، رطوبت طبیعی ناخن های خود را با کمک روغن بچه بدست بیاورید. می توانید ناخن های خود را هر روز با هر روغن بچه با کیفیت خوب ماساژ دهید تا از خشک شدن و شکننده شدن ناخن های خود جلوگیری کنید.

۵.آب لیمو

براق کردن طبیعی ناخن ها، این ماده سفید کننده طبیعی یکی دیگر از مواد درخشان برای زیباتر کردن ناخن های شماست. این آب نه تنها ناخن های شما را درخشان تر می کند، بلکه لکه هایی را که ممکن است به دلیل گرد و غبار، آلودگی یا هر ماده شیمیایی ایجاد شده باشد، از روی آنها پاک می کند. بنابراین، برای داشتن ناخن های سالم تر و درخشان تر، دست های خود را برای مدتی در آب لیمو خیس کنید.

سپس مقداری سرکه و آب گرم را به آب لیمو اضافه کنید و به آرامی با یک برس روی ناخن های خود بمالید در حالی که آنها را در مخلوط خیس کرده اید. پس از مدتی دستان خود را با آب گرم بشویید. می توانید هفته ای یک بار این درمان فوق العاده را برای ناخن های خود انجام دهید.

احتمالاً بپسندید: معجزه ای برای موهای خشک: ۸ ماسک موی خانگی با اثر فوری برای موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده!

براق کردن طبیعی ناخن ها

۶.خیار

براق کردن طبیعی ناخن ها، خیار یکی دیگر از مواد طبیعی فوق العاده است که ناخن های شما را زیباتر می کند. به سادگی می توانید هر بار که در حال آماده کردن سالاد هستید، یک تکه خیار را روی ناخن های خود بمالید یا می توانید از آب خیار استفاده کنید تا ناخن های تان بدرخشد.

بیشتر بخوانید: ناخن های زیبا و قوی با ۵ روش خانگی ساده و موثر

۷.کره

در حالی که بسیاری از شما ممکن است به دلیل رژیم کاهش وزن خود از کره دوری کنید، اما می توانید از این ماده مغذی برای افزایش زیبایی طبیعی ناخن های خود استفاده کنید. زیرا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین های A، B و E، پتاسیم، سدیم، کلسیم، روی، آهن و منیزیم است که در درخشان شدن ناخن ها نقش ارزنده ای دارد. بنابراین، به همین سادگی می توانید ناخن ها و کوتیکول های خود را چند دقیقه با کره ماساژ دهید و سپس دست های خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را روزانه دنبال کنید تا به نتایج سریع و بهتر برسید.

برایتان جالب خواهد بود: هایلایت طبیعی مو: با این روش های گیاهی فوق العاده موثر موهای تان را در خانه هایلایت کنید!

۸.آب

براق کردن طبیعی ناخن ها، آب می تواند به دو روش ساده ناخن های شما را درخشان تر کند. اولاً، مصرف زیاد آن به شما کمک می کند تا درخشندگی به ناخن های خود بخشید. دوم اینکه تمیز کردن مرتب ناخن ها با آب گرم به حفظ تمیزی آنها کمک می کند. همچنین در رفع آن لایه ماتی که روی ناخن ها ایجاد می شود اشتراک داشته و آنها را درخشان تر می کند.

برایتان جالب خواهد بود: زن زیبا و باکلاس: چگونه یک زن زیبا، باکلاس و خاص باشم؟ + ۱۶ تکنیک ساده

۹.روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از چربی های سالم و سایر مواد مغذی ضروری است و فواید بسیار زیادی برای پوست، مو و ناخن ها دارد. این روغن نه تنها ناخن های شما را درخشان تر می کند، بلکه از عفونت قارچی در این ناحیه نیز جلوگیری خواهد کرد. بنابراین، چند قطره از این روغن را روی ناخن‌ها و کوتیکول‌های تان بریزید و مدتی آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید. می توانید این دستورالعمل را دو بار در روز دنبال کنید تا شاهد تغییر در ناخن های خود باشید.

براق کردن طبیعی ناخن ها

۱۰.ماست

براق کردن طبیعی ناخن ها، با مصرف ماست به ناخن های ایده آل خود دست یابید. نیازی نیست ناخن های تان را با ماست ماساژ دهید. در عوض، آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. زیرا حاوی آهن، کلسیم، روی و ویتامین های A، C، D و E است. همه این مواد مغذی برای داشتن ناخن های سالم و درخشان ضروری هستند. پس مصرف هر روز ماست را در وعده های غذایی فراموش نکنید.

۱۱.روغن ماهی

مصرف روغن ماهی به همان اندازه که برای سلامتی شما شناخته شده است، به ویژه در هوای سرد و سخت، برای ناخن های شما نیز مفید می باشد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن ناخن های شما را مرطوب کرده و آنها را مستحکم تر می کند. همچنین ویتامین A موجود در روغن ماهی، کوتیکول‌های ناخن های شما را تغذیه کرده و از هر نوع آسیبی به آن‌ها جلوگیری می ‌کند.

۱۲.روغن گل مغربی

براق کردن طبیعی ناخن ها، کپسول روغن پامچال را به وعده های غذایی صبح و عصر خود اضافه کنید و مصرف آن را به صورت روزانه ادامه دهید! مواد مغذی مانند گاما لینولئیک اسید، اسید لینولئیک و سایر مواد مغذی های موجود در این روغن، ناخن های شما را قوی تر و درخشان تر می کند.

۱۳.غذای غنی از اسید هیدروکلریک

براق کردن طبیعی ناخن ها، از آنجایی که اسید هیدروکلریک در روند هضم غذا در بدن اشتراک دارد، جذب مواد مغذی را در بدن نیز تسهیل می کند. اما اگر بدن شما فاقد این اسید باشد، ناخن ها، پوست و موهای شما بسیار کدر خواهند شد.

بنابراین، مطمئن شوید که غذاهای غنی از اسید کلریدریک مانند سرکه سیب، آب لیمو، اسفناج، کرفس، زیتون سیاه و غیره مصرف می کنید. اما در هنگام مصرف سرکه سیب و آب لیمو، حتما آنها را به صورت رقیق مصرف کنید. در غیر این صورت ممکن است احساس سوزش در معده خود داشته باشید.

براق کردن طبیعی ناخن ها

۱۴.ویتامین E

براق کردن طبیعی ناخن ها، ویتامین E گردش خون را در بستر ناخن شما بهبود می بخشد و از این رو به حفظ سلامت آنها کمک می کند. بنابراین، از غذاهای غنی از ویتامین E مانند آجیل، تخم مرغ، ذرت، خیار، آووکادو، توفو، اسفناج، کلم بروکلی و غیره غذاهایی که غنی از این ویتامین هستند مصرف کنید. همچنین می توانید یک کپسول ویتامین E را به ناخن های خود بمالید تا ناخن های تان زیبا و درخشان داشته باشید.

۱۵.اسکراب خمیر دندان

براق کردن طبیعی ناخن ها، درست مانند پوست، ناخن ها نیز برای سالم ماندن و حفظ درخشش طبیعی خود نیاز به لایه برداری دارند. بنابراین برای انجام این کار با مسواک زدن ناخن های خود با یک مسواک نرم و خمیر دندان سفید کننده شروع به لایه برداری کنید. این کار کثیفی را از روی ناخن های شما پاک می کند و به آن ها احساس طراوت می بخشد.

بیشتر بخوانید: 15 مهمترین ترفندهای زیبایی ناخن: با رعایت این ۱۵ نکته، ناخن های زیبا داشته باشید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا