;
آرایش و زیبایی

مدل آرایش چشم برای عید نوروز

عید نوروز بسیار نزدیک بوده و یکی از مواردی که اهمیت دارد، این است که بتوانیم زیباتر و شاداب‌تر به نظر برسیم. برای این منظور لازم است تا نکات مهمی را در مورد آرایش صورت خود رعایت کنیم. این نکات برگرفته از جدیدترین ترندهای سال بوده که متناسب با هر فرم چشمی طراحی شده‌اند.

ما در این مقاله شما را با مدل آرایش چشم برای عید نوروز آشنا می‌کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدل چشم خود را پیدا کرده و خط چشم مناسب آن را بکشید. برای آشنایی با آن، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چه مدل آرایشی برای عید نوروز مناسب است؟

نوروز، زمان میهمانی و دید و بازدیدهای خانوادگی است. همه به مبارکی سال جدید به دنبال این هستند که زیباترین ظاهر را داشته باشند. بنابراین مهم است بدانیم چگونه باید آرایش کنیم تا زیبایی‌های صورت خود را برجسته‌تر کنیم.

در بین همه بخش‌های صورت، خط چشم‌ از اهمیت بالاتری در آرایش برخوردار است. به همین دلیل آشنایی با مدل آرایش چشم برای عید نوروز بسیار مهم است، اما یک نکته مهم‌تر از آن هم وجود دارد. آرایش کردن به میزان درست و کافی، اصل مهم و حیاتی خواهد بود.

اگر بیش از اندازه آرایش کنید، نه تنها زیباتر نخواهید شد، بلکه اینطور به نظر می‌رسد در یک مراسم عروسی شرکت می‌کنید. به همین خاطر باید با آرایش چشم پف دار و پلک افتاده یا چشم‌های ریز کاملا آشنایی داشته باشید.

برای زیبا به نظر رسیدن هم نیازی نیست تا هر بار به آرایشگاه مراجعه کنید، بلکه فقط باید اصول اولیه میکاپ را بلد باشید تا ویژگی‌های ظاهری خود را زیباتر نشان دهید.

در آرایش عید نوروز به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

برای داشتن میکاپی جذاب و زیبا باید با نکات مهمی در این زمینه آشنا باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که قصد داریم به شما آموزش دهیم این است که ترندهای آرایش به سمت سادگی و طبیعی بودن پیش می‌روند. بنابراین در تمام بخش‌های میکاپ این موضوع را مدنظر داشته باشید که ظاهر نچرال و طبیعی شما تغییر نکند.

شناخت فرم صورت

قبل از اینکه به سراغ مدل خط چشم برای چشم های پف دار برویم، باید با فرم صورت خود آشنا شویم. فرم صورت براساس نوع استخوان بندی، شکل‌های مختلفی دارد. صورت کشیده، مستطیلی، دایره، قلبی و بیضی از مهم‌ترین فرم‌های صورت هستند.

زیرسازی مناسب

بعد از شناخت فرم صورتتان، نوبت به اصول آرایش کردن می‌رسد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش زیرسازی مناسب است. برای اینکه کرم پودر به خوبی روی پوست بخوابد، باید اول صورت خود را لایه برداری کنید.

سپس یک لایه مرطوب کننده زده و اجازه دهید تا جذب پوست شود. سپس از یک پرایمر استفاده کنید تا منافذ پوست را پر کند. حالا قبل از اینکه به سراغ مدل خط چشم برای چشم های درشت بروید، باید یک لایه نازک از کرم پودر را روی صورت بمالید.

سعی کنید این مقدار را به طور کامل پخش کنید و در صورت نیاز، مجددا مقدار کرم پودر را بیشتر کنید.

ابروها قاب صورت

نکته مهم بعدی ابروها هستند. برای اینکه مدل آرایش برای چشم ریز بهتر مشخص باشد، باید ابروهای خود را به درستی بکشید. استفاده از مداد ابرو، سایه ابرو یا حتی ریمل ابرو بسته به نیاز گزینه مناسبی خواهد بود.

02

ترکیب رنگ‌ها

آشنایی با ترکیب رنگ‌ها، مساله مهم دیگری بوده که در آرایش نوروزی خود باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید از یک خط چشم پهن و سایه تیره در مدل آرایش برای چشم بادامی استفاده کنید، رژ لبتان باید روشن باشد.

این در حالی است که اگر می‌خواهید از رژ لب پررنگ و تیره استفاده کنید، فرم چشم‌ها باید ساده‌تر باشد.

معرفی آرایش مناسب برای انواع چشم ها

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در میکاپ صورت این است که مدل آرایش چشم برای عید نوروز را بلد باشید. چشم‌ها هم مانند فرم صورت مدل‌های مختلفی دارند. برای هر مدل چشم، یک نوع آرایش توصیه می‌شود. بنابراین در ادامه مدل خط چشم مناسب را برای انواع چشم‌ها با هم یاد می‌گیریم.

مدل خط چشم برای چشم‌ های پف دار

بهترین مدل خط چشم برای چشم های پف دار ، این است که پلک آن‌ها را بزرگتر نشان دهیم. برای این کار ابتدا باید از سایه مناسب استفاده کنید. یک سایه تیره را به آرامی روی استخوان پلک بکشید؛ با این کار گودی پشت پلک را ایجاد می‌کنید.

حالا باید به سراغ یک خط چشم نازک بروید. خط چشم‌های پهن، چشم شما را پف‌دارتر نشان می‌دهد. بنابراین خط بن مژه باید باریک اما دنباله‌دار باشد.

مدل خط چشم برای چشم های درشت

مدل خط چشم برای چشم های درشت به این صورت است که از سایه تیره در پلک بالا و پایین استفاده کنید. این سایه را به خوبی محو کرده و داخل چشم مداد مشکی بکشید.

حالا برای کشیدن خط چشم باید آن را به صورت نازک اما دنباله‌دار بکشید. سعی کنید دنباله خط چشم پهن و بلند باشد. در این صورت حالت چشم‌های خود را کمی کشیده‌تر می‌کنید.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده

بهترین روش برای آرایش چشم پف دار و پلک افتاده این است که با لوازم آرایشی گودی پشت چشم را ایجاد کنید. برای این کار باید از یک سایه کمی تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. حالا روی استخوان پشت پلک کشیده و آن را محو کنید.

این کار را لایه لایه با رنگ‌های کمی تیره‌تر هم انجام دهید. در نهایت برای کشیدن خط چشم، به روبرو نگاه کرده و یک خط باریک بکشید. در این حالت اصلا نباید پلک خود را بکشید، بلکه باید خط چشم از روی افتادگی‌ها رد شود.

حالا از میانه پلک خطی را کشیده و به قبلی متصل کنید. داخل خط چشم را پر کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

مدل آرایش برای چشم ریز

مدل آرایش برای چشم ریز این است که با استفاده از ابزارهای آرایشی آن‌ها را بزرگ‌تر کنیم. به این منظور باید داخل پلک پایین را مداد سفید بکشید. حالا خط چشم باریکی از گوشه چشم کشیده و کمی آن را دنباله‌دار کنید.

دقت کنید که دنبال خط چشم بلند نشود، حالا خط باریکی هم گوشه خارجی پلک پایین کشیده و آن را امتداد دهید تا به دنباله بالایی برسد.

مدل آرایش برای چشم بادامی

بعد از همه باید به سراغ چشم‌های تک پلکی برویم. مدل آرایش برای چشم بادامی به این صورت بوده که با کشیدن یک خط چشم پهن، آن را بزرگ‌تر کنیم. از بخش داخلی پلک بالا خط نازکی به سمت خارجی چشم بکشید.

هرچه به سمت خارجی نزدیک‌تر می‌شوید، باید خط چشمتان پهن‌تر شود. در انتها هم ریمل را به صورت دروانی روی پلک‌ها بکشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مدل آرایش چشم برای عید نوروز صحبت کردیم. هر سال یک مدل آرایش ترند شده و همه افراد از آن تبعیت می‌کنند. با این حال آشنایی با فرم صحیح کشیدن خط چشم باعث می‌شود تا هرچه ترندها تغییر کنند، فرم چهره شما اصیل و جذاب باقی بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا