;
آرایش و زیباییدنیای مد

نرم کننده طبیعی موی خشک: ۸ نرم کننده خانگی عالی با اثر فوری

نرم کننده طبیعی موی خشک: نرم کننده موهای خشک را می توان در خانه با استفاده از مواد ساده و آسان تهیه کرد. نرم کننده های طبیعی خانگی بهتر از نرم کننده های تجاری موجود با مواد شیمیایی هستند. زیرا مواد شیمیایی خشن و نگهدارنده ها می توانند موهای خشک را خشک تر و شکننده تر کنند. بسته به آنچه در دست دارید یا نیاز موهای تان، می توانید بین مواد مختلفی مانند شیر نارگیل، روغن نارگیل، روغن بادام، تخم مرغ، آلوئه ورا، عسل، روغن زیتون، سرکه سیب و ماست یکی را انتخاب کنید.

البته بسیار مهم است که دستور العمل های زیر را به درستی دنبال کنید تا ترکیبات و نسبت های درست را به دست آورید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۸ عالی ترین نرم کننده طبیعی موی خشک را معرفی می کنیم که به راحتی می توانید آن ها را در خانه آماده کنید.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مو: ۱۰ روغن گیاهی که برای رشد مو جادو می کند

۱.روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل حاوی چربی های ضروری است که ممکن است به کاهش آسیب مو کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل می‌تواند در مقایسه با هر روغن دیگری عمیقاً در ساقه‌های مو نفوذ کند و موهای خشک و وز را از داخل حالت دهد. ریزش پروتئین را در موهای آسیب دیده و معمولی کاهش می دهد. عسل نرم کننده و دارای اثرات حالت دهنده مو است. رطوبت را در موهای شما حفظ می کند و آن را نرم و براق نگه می دارد.

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری کشک  و ۱ قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید. پس از این که موهای تان را با شامپو شستید، این مواد را روی موهای تان بمالید. بگذارید حدود ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. بهتر است از این دستور ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۲. شیر نارگیل

نرم کننده طبیعی موی خشک، شیر نارگیل منبع غنی از چربی های مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. این مواد مغذی موهای شما را تغذیه کرده و آنها را سالم و قوی می کنند. ۴ قاشق غذاخوری شیر نارگیل، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱عدد کپسول ویتامین E، قاشق غذاخوری گلاب، ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی را با هم خوب ترکیب کنید.

مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید. موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند. این یک محیط گرم ایجاد می کند که به ساقه موهای شما اجازه می دهد تا رطوبت و تغذیه را جذب کنند. سپس موهای خود را با آب سرد/ولرم بشویید. از این دستور ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

نرم کننده طبیعی موی خشک

۳. شیر نارگیل و روغن بادام

روغن بادام نرم کننده است. می تواند موهای شما را نرم تر و درخشان تر کند. روغن بادام مخلوط با شیر نارگیل موهای شما را عمیقاً نرم می کند. ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری شیر نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۱ قاشق غذاخوری گلاب را با هم ترکیب کنید.

موهای خود را بشویید و مخلوط را در ریشه های موی مرطوب بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. در این مدت یک حوله دور سر خود بپیچید یا کلاه دوش بپوشید تا حداکثر نفوذ را داشته باشید. سپس با آب ولرم موهای خود را بشویید. این دستور را ۳ بار در هفته انجام دهید.

۴. آلوئه ورا

نرم کننده طبیعی موی خشک، آلوئه ورا وقتی روی موها مالیده می شود خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهنده دارد. به راحتی به فولیکول های مو نفوذ می کند و موهای خشک و آسیب دیده را حالت می دهد. مطالعات نشان می دهد که به کاهش آسیب و شکستگی مو نیز کمک می کند. ۱ عدد لیمو، ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، ۵ قطره اسانس نعناع را با هم مخلوط کنید.

موهای خود را با شامپو بشویید و نرم کننده را روی موهای خیس خود اعمال کنید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد/ولرم بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ۴۰ کاربرد شگفت انگیز و باورنکردنی آلوئه ورا!

۵. زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های A، B و E است. این ویتامین ها به موهای سالم، قوی و نرم کمک می کنند. اگرچه شواهد مستقیمی وجود ندارد اما شواهد حکایتی نشان می‌دهد که تخم‌مرغ نرم‌کننده‌ فوق‌العاده‌ای برای موهای خشک است.

۲ عدد زرده تخم مرغ خوب هم بزنید. موهای خود را با شامپو بشویید. تخم مرغ را روی موهای خود بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب خنک بشویید. این دستور را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

نرم کننده طبیعی موی خشک

۶. روغن زیتون

نرم کننده طبیعی موی خشک، روغن زیتون حاوی اسکوالن است که به عنوان یک مرطوب کننده یا نرم کننده عمل می کند. از این رو، مالیدن روغن زیتون به موها می تواند تارهای مو را با رطوبت دوباره پر کند، از شکستن آن جلوگیری کند و درخشندگی را افزایش دهد. روغن زیتون همچنین حاوی اولئوروپئین است که می تواند به رشد مو کمک کند.

۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۵ قطره اسانس به انتخاب شما. روغن را گرم کرده و روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. زمانی که تمام موهای تان آغشته به روغن شد، آن را در یک حوله گرم بپیچید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. روغن را با شامپو بشویید. این دستور را ۳ بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چند وقت یکبار باید موهای مان را رنگ کنیم تا آسیب نبیند + ۹ نکته مهم

۷. سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک و مواد مغذی قلیایی است. این مواد مغذی به تعادل pH موهای شما کمک می کنند. موهای خشک تمایل به pH بالاتری دارند.  می تواند به کاهش pH و بهبود بافت مو در طول زمان کمک کند. با این حال، تحقیقات علمی کافی برای اثبات این اثر وجود ندارد

. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۲ لیوان آب، تمام مواد را در یک پارچ ترکیب کرده و کنار بگذارید. موهای خود را با شامپو بشویید. محلول ACV را در موهای شسته شده خود بریزید. ۳ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

۸.ماست

نرم کننده طبیعی موی خشک، ماست نه تنها موهای شما را حالت می دهد، بلکه از آسیب مو نیز جلوگیری می کند. ماست همراه با عسل و روغن نارگیل می تواند به بازگرداندن نرمی موهای شما کمک کند. ۳ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۵ قطره اسانس نعناع فلفلی.

تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید. موهای خود را با شامپو و آب گرم بشویید. سپس نرم کننده را به موهای خود بزنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب سرد/ولرم بشویید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ۶ بهترین روغن گیاهی مو برای خارش، پوسته شدن و شوره سر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا