;
دنیای مدآرایش و زیبایی

چند وقت یکبار باید موهای مان را رنگ کنیم تا آسیب نبیند + ۹ نکته مهم

در دنیای مد موها را طبیعی ترین و با ارزش ترین اکسسوری  محسوب می کنند. داشتن موهای آراسته، براق و خوش حالت آرزوی همه ماست. البته تحقق این رویا در درجه اول به یک رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی، دور نگه داشتن موها از محصولات آرایشی شیمیایی و مواد پاک کننده بستگی دارد. حالت دادن مکرر مو با سشوار یا دیگر وسائل حرارتی، استفاده از ژل، اسپری، رنگ کردن بیش از حد موها، یکی پس از دیگری از عواملی است که موها را فرسوده و شادابی آن را از بین می برد. با این حال، کمی مراقبت، تلاش و انتخاب طبیعی هر محصول از ساییدگی و ضعیف شدن موها جلوگیری می کند و به محافظت از موهای سالم کمک می کند. هر زن، از پیر و جوان، حتی مرد، به دنبال رنگی جدید و هیجان های جدید هستند و دوست دارند موهای خود را رنگ کنند. اما سوال این است که چند وقت یکبار می توانیم موهایمان را رنگ کنیم. این موضوع را در بخش آرایش و زیبایی چشمک بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: 6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

چند وقت یکبار می توانیم موهایمان را رنگ کنیم؟

طبیعی است که گاهی از رنگ طبیعی موهای مان خسته شویم، نیاز به تجدید رنگ داریم یا تارهای سفید موهای مان بیش از حد نمایان شده است. به همین دلیل می خواهیم موهای مان را رنگ کنیم. یا رنگ از فروشگاهی می خریم و موهای مان را در خانه رنگ می کنیم. یا آرایشگاه می رویم و از کاتالوگ رنگی را انتخاب می کنیم و آرایشگر موهای ما را رنگ می کند. تا اینجا همه چیز عادی است. اما ممکن است رنگی را که برای تان گذاشته یا خودتان رنگ کردین، رنگ دلخواه تان نشده است.

پس چی کار می کنید؟ هفته ها یا ماه ها صبر می کنید و رنگ آن را عوض می کنید. یا حاضرید که با خطر آسیب، شکستن یا حتی سوزش موهای خود را فورا رنگ کنید؟ برای پاسخ به این سوال قبل از هر چیز باید دانست که رنگ کردن مو یا هر ماده شیمیایی که به مو زده می شود، چقدر به مو آسیب می رساند.

چند وقت یکبار می توانیم موهایمان را رنگ کنیم

رنگ مو به موها آسیب می رساند یا خیر

خانم ها خیلی متاسفم که اینو میگم ولی رنگ کردن مو به موها آسیب میزنه. تمام رنگ هایی که از فروشگاه های لوازم آرایشی، وب سایت ها یا بازارهای بزرگ خریداری می کنید، کم و بیش حاوی محتوای شیمیایی هستند. از آنجایی که ماده شیمیایی به معنای یک ماده غیر طبیعی است، فاسد شدن و آسیب رساندن به محتوای طبیعی تارهای مو و پوست سر طبیعی است. این یک واقعیت است که امروزه تلاش می‌شود تا این آسیب در رنگ‌های طبیعی تولید شده با استفاده از آخرین علم آرایشی و پزشکی به حداقل برسد و پیشرفت‌های جدی در این زمینه حاصل شده است. با این حال، اگر از ماده ای استفاده می کنید که می تواند موهای قهوه ای را در عرض 1 ساعت به زرد تبدیل کند، باید در نظر داشت که ممکن است ضرر داشته باشد.

خوب، آیا باید از رنگ مو صرف نظر کنیم زیرا رنگ مو به مو و پوست سر آسیب می رساند؟ البته که نه! اما هنگام رنگ کردن موها، حتما باید آرایشگرانی را ترجیح دهیم که صلاحیت داشته باشند و از رنگ مو و محصولات مو با کیفیت استفاده کنند. حتی اگر قرار است خودمان در خانه موها را رنگ کنیم، حتما باید از رنگ های طبیعی استفاده کنیم، از مراقبت منظم از موها غافل نشویم و تاکید می کنم که زیاد موها را رنگ نکنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

حداقل ۴ هفته صبر کنید تا موهای خود را دوباره رنگ کنید

هر اقدامی که برای تغییر بافت و رنگ طبیعی موهای خود انجام می دهید، بر سلامت کلی موهای شما تأثیر منفی می گذارد. راه به حداقل رساندن این اثر منفی البته افزایش فاصله این فرآیندها و کاهش تکرار آنهاست. باید فاصله بین دو روش رنگ کردن مو حداقل ۴ هفته یعنی ۱ ماه باشد. زیرا پس از یک فرآیند رنگ کردن، حدود ۱ ماه طول می کشد تا مو و پوست سر بهبود یابد. در واقع، اگر از بیرون آمدن سفیدی از ته موهایتان خیلی اذیت نمی شوید، می توانید ۶ تا ۷ هفته صبر کنید و در این مدت در فواصل زمانی معین از موهای خود مراقبت کنید تا آسیب ناشی از رنگ را به حداقل برسانید. دوره های ۴هفته ای یا ۶-۷ هفته ای که در اینجا می گوییم قطعا محصول یک دیدگاه کلی است. استحکام، وضعیت سلامت و ساختار مو و پوست سر شما در تعیین این دوره موثر است. زیرا اگر از قبل موهایی بی جان، کم پشت و شکننده ای شده اید، بهتر است زمان بین دو روش رنگ کردن را افزایش دهید.

توصیه های مهم برای کسانی که موهای خود را مرتب رنگ می کنند

۱.بین دو رنگ کردن مو حداقل ۴هفته صبر کنید.

۲.به طور مرتب با روغن های طبیعی در خانه از موهای خود مراقبت کنید تا بتوانید آسیب های ناشی از رنگ را به حداقل برسانید.

۳.سعی کنید به جای رنگ های روشن، رنگ های کمی تیره تر رنگ کنید. به این ترتیب می توانید از آسیب های ناشی از محصولات شیمیایی که رنگ مو را روشن می کنند خلاص شوید.

۴.اگر می خواهید رنگ موهای خود را روشن کنید، به جای اینکه یکدفعه از تیره به روشن تبدیل شوید، سعی کنید با روشن کردن رنگ موهایتان به تدریج پیشرفت کنید. بعد از ۳ تا ۴ بار رنگ کردن، می توانید رنگ مورد نظر خود را به دست آورید و در عین حال موهای تان کمتر آسیب ببیند.

۵.حتما رنگ هایی با محتوای طبیعی بالا انتخاب کنید.

۶.حتما راهنمای استفاده از رنگ موی مورد استفاده خود را مطالعه کنید و دستورالعمل های نوشته شده در آنجا را دنبال کنید.

۷.اگر هدف شما از بین بردن سفیدی موهای تان است، بهتر است به جای اینکه هر بار کل موها را رنگ کنید، قسمت پایینی مو را رنگ کنید.

۸.اگر دوست دارید اغلب رنگ موی خود را تغییر دهید، به جای رنگ های دائمی، رنگ های نیمه دائمی را انتخاب کنید. به این ترتیب موهای شما کمتر آسیب می بیند.

۹.کمک گرفتن از یک متخصص در مورد این که چند وقت یکبار و با چه رنگ هایی باید موهای خود را رنگ کنید مفید خواهد بود. امروزه تست های مو در آرایشگاه های مجهز انجام می شود و مناسب ترین توصیه های مراقبتی برای موهای شما، فرمول های رنگ گذاشتن و کاربردهای مورد نیاز موهای شما با این تست ها مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

چند وقت یکبار می توانیم موهایمان را رنگ کنیم

نکات مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

۱.چند وقت یکبار می توانیم موهایمان را رنگ کنیم، غذای سالم بخورید

مهمترین عامل در مراقبت از مو، دندان، ناخن، چشم یا کل بدن عادات تغذیه ای است. از این نظر، منبع اصلی موهای سالم و قوی، تغذیه طبیعی و سالم است. رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، کلسیم، پروتئین و چربی های سالم داشته باشید. مهمتر از همه، یک رژیم غذایی مناسب و متعادل را تنظیم کنید در نتیجه آن موهای سالم و قوی خواهید داشت. به علاوه با داشتن رژیم غذایی خوب وسلامت موها، موهای شما کمتر تحت تاثیر آسیب های رنگ ها قرار می گیرد.

۲.آب زیاد بنوشید

منبع زندگی ما آب است و این منبعی است که برای داشتن موهای سالم بیشتر به آن نیاز داریم. آب مهم ترین عامل در تنظیم عملکرد گردش خون، هضم و سیستم عصبی ما است. از آنجایی که نوشیدن آب زیاد باعث می شود تمام عملکردهای بدن بهتر عمل کنند، بیایید برای سلامت موهای مان آب فراوان بنوشیم، حداقل روزی ۲ لیتر آب بنوشیم.

۳.روغن زیتون دوستدار مو است

اگر می خواهید موهایی مرتب داشته باشید باید تارهای موی خود را تقویت کنید و پوست سر خود را تغذیه کنید. روغن زیتون ساده ترین محصول مراقبت از مو است که می توانید با مقرون به صرفه ترین قیمت آن را پیدا کنید. روغن زیتون طبیعی را به تنهایی به تارها و ریشه موهای خود بمالید و ماساژ دهید. هفته ای ۲ تا ۳ بار موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس موهای خود را بشویید. موهای شما قطعا تقویت می شود وحجم آن نیز افزایش می یابد.

نه تنها استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی، بلکه مصرف آن برای مراقبت از مو بسیار مهم است. مطمئن شوید که روغن زیتون و زیتون را به وعده های غذایی، سالاد، صبحانه خود اضافه کنید و موهای خود را از داخل تغذیه کنید. به این ترتیب موهای شما تا مرحله بعدی رنگ گذاشتن تغذیه و تقویت می شود.

۴.از کپسول ویتامین E استفاده کنید

تمام ویتامین ها و مواد معدنی برای مراقبت از مو و موهای سالم مهم هستند. با این حال، نقش ویتامین های B و E در سلامت مو غیرقابل انکار است. از این نظر می توانید از کپسول ویتامین E که به راحتی از داروخانه تهیه می شود، برای موهای ضعیف شده خود که در اثر فرآیندهای رنگ و حالت دهی فرسوده شده اند، استفاده کنید. برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک کپسول ویتامین E را با هم مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید، نیم ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید. شما می توانید این مراقبت را هفته ای یکبار انجام دهید.

بیشتر بخوانید:فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا