;
دنیای مدآرایش و زیبایی

رشد سریع مو: ۱۰ روغن گیاهی که برای رشد مو جادو می کند

اگر می خواهید موهای سالم، پرپشت و درخشانی داشته باشید، استفاده از روغن های گیاهی ضروری است. زیرا مو نیز برای سلامت خود نیاز به تغذیه و رسیدگی دارد. متاسفانه اکثر افراد جدای از دوش گرفتن و شستن موها، برای موهای خود وقت نمی گذارند و عموما از روغن های گیاهی استفاده نمی کنند. به همین دلیل موها در مرور زمان ضعیف، نازک و خشک می شود. در نتیجه موها شروع به ریزش می کند. به علاوه ممکن است برخی از افراد ذاتا موهای کم پشت و نازکی داشته باشند. با برخی راهکارهای طبیعی می توان به رشد و پرپشت شدن سریع موها کمک کرد. بنابراین رشد سریع مو در یک هفته با استفاده از این روغن های گیاهی دست یافتنی است. در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۱۰ روغن گیاهی برای رشد سریع موها به شما معرفی می شود. با مراقبت و استفاده از این روغن ها می توانید به رشد موهای تان کمک کنید.

بیشتر بخوانید: 14 زیباترین و بهترین رنگ مو 1401

۱۰ روغن گیاهی بی نظیر برای رشد موها

 

۱.روغن نارگیل

یکی از محبوب ترین روغن هایی که نمی توانید از دست بدهید روغن نارگیل است. مهم نیست که کجا زندگی می کنید، روغن نارگیل برای مو در همه جا موجود است. این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که باعث رشد مو شده و پوست سر و موهای شما را سالم می کند. این روغن همچنین برای انواع موها عالی است.

۲.روغن بادام

یک مطالعه منتشر شده در مجله Annals of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences نشان داده است که عصاره بادام باعث رشد مو در موش ها می شود. ویتامین E و منیزیم موجود در آن نیز رشد مو را تسهیل می کند. در کنار مالیدن روغن بادام روی موهای تان، اگر موهای تان خیلی خشک است، می توانید از روغن بادام خوراکی نیز استفاده کنید. به علاوه این روغن به آب بندی رطوبت کمک می کند، بنابراین از ریزش مو جلوگیری می کند.

رشد سریع مو در یک هفته

۳. روغن آرگان

روغن آرگان حداقل پردازش را انجام می دهد که آن را به بهترین راه حل طبیعی برای مشکلات موهای شما تبدیل می کند. همچنین سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به ترمیم و دوباره پر کردن مواد مغذی مو کمک می کند. این روغن برای افرادی که موهای خشک و وز دارند عالی است.

۴.روغن پیاز

یک مطالعه منتشر شده در مجله درماتولوژی نشان داده است که استفاده از آب یا روغن پیاز روی پوست سر به رشد مجدد مو کمک می کند. فواید روغن پیاز برای مو تنها در عرض دو هفته در شرکت کنندگان در‌ آن مطالعه نشان داده شد.

بیشتر بخوانید: ۱۴ جذاب ترین و شیک ترین مدل آرایش موی تابستانی

۵.روغن کرچک

این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید ریسینولئیک است که خاصیت تقویت گردش خون را دارد. اسید ریسینولئیک همچنین سلامت فولیکول های مو را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث رشد مو می شود. بنابراین روغن کرچک را بخشی از رژیم مراقبت از موهای خود قرار دهید، نتیجه آن را در مدت کوتاه خواهید دید.

۶.روغن اسطوخودوس

مطالعه ای که در مجله تحقیقات سم شناسی منتشر شد، نشان داد که روغن اسطوخودوس وقتی روی موش ها استفاده می شود، رشد مو را تسهیل می کند. خز یا مو در موش ها نیز پس از استفاده از روغن اسطوخودوس پرتر و ضخیم تر شد. همچنین تعداد فولیکول های مو را افزایش می دهد که باعث رشد مجدد مو می شود که می تواند به الگوی طاسی کمک کند.

رشد سریع مو در یک هفته

۷.روغن هسته انگور

اگرچه روغن هسته انگور در هند بسیار محبوب نیست، اما برای رشد مو بسیار مفید است. سرشار از آنتی اکسیدان ها، نرم کننده ها و مواد مغذی است که رشد مو را تسهیل می کند. علاوه بر تقویت رشد مو، موها را تقویت کرده و رشد فولیکول های مو را احیا می کند.

۸.روغن کنجد

مانند سایر روغن های رشد مو، روغن کنجد نیز سرشار از ویتامین E است. روغن کنجد به طور گسترده در بسیاری از داروهای آیورودا برای رشد مو استفاده می شود. این روغن استخراج شده از دانه کنجد، رشد مو را تقویت می کند و برای کسانی که به دنبال رشد مجدد مو هستند عالی است.

بیشتر بخوانید: 6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

۹.روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن ضد باکتری و ضد میکروبی است که به باز کردن انسداد فولیکول‌های مو و تغذیه آن از ریشه کمک می‌کند. به علاوه روغن درخت چای پاسخی برای تمام مشکلات پوست سر شماست.

۱۰.روغن براهمی

این روغن فولیکول های مو را جوان و ضخیم می کند و به تقویت مو از ریشه کمک می کند. ماساژ دادن آن روی پوست سر باعث رشد مو می شود. همچنین دارای خواص خنک کنندگی است که می تواند به شما در خلاص شدن از شر شوره سر نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: مدل موی کوتاه شیک و جذاب: ۱۳ مدل موی باب پیکسی برای بهار و تابستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا