;
آشپزی

طرز تهیه کتلت عدس بمب پروتئینی برای شما و اعضای خانواده!

برای تهیه کتلت نیازی نیست حتما از گوشت استفاده کنیم. کتلت های مختلفی وجود دارد که با سبزیجات تهیه می شوند. امروز طرز تهیه کتلت عدس را برای شما آموزش خواهیم داد. این کتلت در کنار مقوی بودن، بسیار خوش طعم و خوشمزه است. با داشتن پروتئین بالا، ساختار فیبری و طعم منحصر به فرد، جایگزین بسیار خوبی برای کتلت های گوشتی است.

علاوه بر این، تهیه آن بسیار آسان است، با مخلوط کردن همه مواد در یک کاسه آماده می شود. کتلت ها را به دلخواه شکل می دهیم و در کمی روغن تفت داده و سرخ می کنیم. البته می‌توانید کوفته‌هایتان را با چیدن روی سینی فر هم بپزید. به این ترتیب می توانید هم غذای کم دردسر و هم غذای سبک تری تهیه کنید. انتخاب باشماست. با بخش آشپزی چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت یا کوفته آکچابات یک غذای خوشمزه و مقوی از ترابزون ترکیه

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت عدس

برای کتلت:

  • یک عدد پیاز قرمز سایز متوسط (پیاز قرم تندتر است و طعم بهتری به کتلت های شما می دهد)
  • 2 حبه سیر
  • یک قاشق دسر خوری رب گوجه فرنگی
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 3 قاشق سوپ خوری پودر سوخاری
  • یک قاشق دسر خوری نمک
  • 1 قاشق چای خوری زیره
  • یک قاشق چای خوری فلفل قرمز پودر شده
  • یک قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • 1.5 لیوان عدس آب پز
  • 3دقاشق سوپخوری آرد

برای سرخ کردن:

  • ½ لیوان روغن مایع

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت سیب زمینی که دارای طعمی رویایی و خاص است!

طرز تهیه کتلت عدس سبز

در غذاساز، پیاز، سیر، رب گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، آرد سوخاری و ادویه‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا پوره شوند.

عدس های آب پز شده را به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید تا غلظت یکدستی به دست آید.

مخلوط را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و آرد را اضافه کنید. آرد را به کمک قاشق در مواد  مخلوط می کنیم.  دست ها را خیس می کنیم و به اندازه گردو از مخلوط برداشته و پهن می کنیم. نازگی کتلت ها از یک سانتیمتر بیشت باشد.

روغن را در یک ماهیتابه بریزید و آن را گرم کنید. کتلت ها را از دو طرف سرخ کنید تا قهوه ای روشن شوند.

در صورت تمایل با جعفری تازه خرد شده تزیین کرده و با سس ماست کنار آن سرو کنید. نوش جان!

عدس سبز چه فوایدی دارد

– عدس سبز محصولی پر از فواید است که برای بسیاری ناشناخته است. بیشتر مردم از فواید عدس سبز بی اطلاع هستند. با این حال، عدس سبز یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامتی انسان است.

عدس، ساختار عضلانی را تقویت می کند. در واقع پروتئین که برای ترمیم و عملکرد صحیح اندام ها ضروری است، ساختار ماهیچه ها را تقویت می کند. عدس سبز به عنوان یکی از بهترین ذخایر پروتئین شناخته شده است.

برای دیابت مفید است. دیابتی ها باید خیلی مراقب رژیم غذایی خود باشند. عدس سبز یکی از غذاهایی است که باید در رژیم غذایی بیماران دیابتی گنجانده شود. عدس سبز از نظر فیبر غذایی بسیار غنی است. فیبرهای غذایی موجود در عدس به حفظ قند خون در سطوح مطلوب کمک می کند.

خاصیت کاهش دهنده کلسترول دارد. عدس سبز به دلیل داشتن فیبر بالا در کاهش کلسترول بد خون بسیار موثر است. حفظ سطح کلسترول در سطوح سالم با مصرف عدس سبز نسبت مستقیم دارد.

از سلامت قلب حمایت می کند. مصرف غذاهای فیبری به ویژه برای بیماران قلبی توصیه می شود. عدس سبز سرشار از فولات و منیزیم است که برای سلامت قلب بسیار مهم است.

فواید کمتر شناخته شده عدس سبز

این واقعیت که عدس سبز برای برخی از بیماری هایی که توسط بسیاری از افراد شناخته شده است مفید است. با این حال، بسیاری از فواید ناشناخته دیگر عدس سبز وجود دارد. فواید کمتر شناخته شده عدس سبز عبارتند از:

انرژی می دهد عدس سبز به لطف سطح کربوهیدرات و ساختار فیبر خود، سبب می شود که افراد دائماً پرانرژی باشند. عدس سبز نیز سرشار از آهن است. عدس از جمله غذاهایی است که در انتقال اکسیژن به بدن، تسریع متابولیسم و ​​تولید انرژی موفق است. به همین دلیل عدس سبز یک ذخیره کامل انرژی است.

با سرطان مبارزه می کند. مشخص است که بیماری های سرطانی که علائم و درمان آن کاملاً شدید است، با عدس سبز قابل پیشگیری است. مصرف عدس سبز برای پیشگیری از برخی انواع سرطان بسیار مهم است.

برای سیستم عصبی مفید است. عدس سبز که ذخیره کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی است، ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای عملکرد خوب مغز را در اختیار مغز قرار می دهد.

به کاهش وزن کمک می کند. عدس سبز غذایی است که با اجرای سیستم گوارش متابولیسم را تسریع می کند. عدس سبز سرشار از فیبر است بیشتر از سایر غذاها احساس سیری می کند.

منبع آنتی اکسیدان است. مصرف عدس سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است، غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است. عدس سبز که خاصیت ضد پیری دارد از آسیب ژنی نیز جلوگیری می کند.

برای زنان باردار مفید است. فولات موجود در آن یک ماده مغذی بسیار مهم برای پیشگیری از نقایص مادرزادی است. مصرف عدس سبز حداقل 1 سال قبل از بارداری احتمال زایمان زودرس را تا 50 درصد کاهش می دهد.

مصرف عدس سبز

با توجه به همه این فواید، مصرف عدس سبز باید، مورد توجه قرار گیرد. نباید فراموش کرد که زیاده روی در مصرف آن نیز مضر است. یک فنجان عدس سبز پخته شده 30 درصد نیاز آهن را تامین می کند. تمام فولات موجود در 1 لیوان عدس سبز 90 درصد نیاز بدن را تامین می کند.

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در طصورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مرتبط:

1.طرز تهیه سیمیت کباب، غذایی خوشمزه از غازیان تپه ترکیه

2.طرز تهیه کباب سینه مرغ ترکی به صورت آسان برای سفره افطار

3.طرز تهیه کتلت کدو سبز برای علاقمندان به غذاها و کتلت های گیاهی

4.طرز تهیه کوفته شیشلیک ترکی در خانه به شیوه آسان

5.طرز تهیه کوفته به شکل شیرینی: یک غذای چشم نواز برای سفره افطار

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =

دکمه بازگشت به بالا