;
آشپزیزندگی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی که دارای طعمی رویایی و خاص است!

امروز چی بپزم؟سوال هر روزه خانم های خانه دار! میثم سیدی در بخش آشپزی چشمک امروز یک دستور العمل کاربردی دارد که به کمک شما می آید. او با طرز تهیه کتلت سیب زمینی با شماست. سیب زمینی یکی از محبوب ترین، مقرون به صرفه ترین و خوشمزه ترین سبزیجات آشپزخانه ماست. مقرون به صرفه است، سیر کننده است و طعم آن خوشمزه است. به ده‌ها شکل مختلف، از غذا گرفته تا سرخ‌شده، پخته شده تا برشته می‌شود.

امروز، بیایید یکی از محبوب ترین نسخه های سیب زمینی برای آشپزی را آموزش ببینیم. ما مطمئن هستیم که همه این دستور غذا را با مواد کم و آماده سازی سریع آن دوست خواهند داشت. مهم ترین ترفند این است که آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیری با غلظت کامل به دست آید. خمیر شما نباید خیلی سفت باشد.

مواد لازم برای تهیه کوفته سیب زمینی

مواد کوفته

  • 3 سایز متوسط سیب زمینی آب پز
  • یک عدد تخم مرغ
  • ½ دسته جعفری
  • یک قاشق دسر نمک (می توان آن را کم یا زیاد کرد)
  • 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • 1 – 1.5 لیوان آرد

 مواد برای سرخ کردن

  • یک لیوان روغن زیتون یا روغن معمولی

نکته طرز تهیه کتلت سیب زمینی

بسته به نسبت نشاسته در سیب زمینی شما، ملات شما آرد می گیرد. مراقب باشید آرد زیاد اضافه نکنید. کافی است خمیری به دست آید که مواد را بهم بچسباند. با خیس کردن کمی دست ها، ملات خود را شکل دهید. بعد از چیدن کوفته ها در بشقاب، آنها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. پس از خنک شدن می توانید به فرآیند سرخ کردن ادامه دهید. همچنین سرخ کردن در روغن زیتون، طعم کتلت را ملایم تر می کند.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی چگونه است؟

سیب زمینی های آب پز و پوست کنده خود را در ظرفی بریزید و خوب له کنید.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

جعفری ریز خرد شده، تخم مرغ، نمک، فلفل و آرد را کم کم اضافه کرده و شروع به ورز دادن کنید.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

خمیرتان کمی نرم باشد، بهتر است.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

دستان خود را خیس کنید و خمیر خود را به شکل کتلت های گرد و با ضخامت متوسط ​​در آورید. بگذارید 15-20 دقیقه در یخچال خنک شود.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

در این فاصله، روغن زیتون یا روغن مایع خود را در تابه بریزید. وقتی روغن داغ شد کوفته های خود را داخل روغن بریزید و دو طرف آن را سرخ کنید.

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

پس از سرخ شدن، آن را در ظرفی که با دستمال کاغذی پوشانده شده منتقل کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود. پس از تخلیه روغن، می توانید آن را در ظرف سرو بریزید و سرو کنید. موفق باشید!

تاریخچه سیب زمینی

بسیاری از مردم در سراسر جهان به اشتباه ایرلند را به عنوان منبع این غده فوق العاده همه کاره معرفی می کنند. در حالی که ایرلند فقط به شهرت جهانی سیب زمینی کمک کرده است. سیب زمینی در واقع از یک گیاه وحشی در منطقه ای که شمال غربی بولیوی و جنوب پرو را شامل می شود اهلی شده است. تا قبل از کشف قاره آمریکا توسط اسپانیا، سیب زمینی برای بقیه جهان کاملاً ناشناخته بود. در اواخر قرن شانزدهم توسط فاتحان اسپانیایی به اروپا آورده شد و در ابتدا با تردید به آن نگاه شد.

خواص و اهمیت سیب زمینی

سیب زمینی از آن دسته از مواد غذایی است که سرشار از کربو هیدرات است و به روشهای مختلف که به شدت در سر تا سر دنیا محبوبیت دارد و از چندین طریق گوناگون تهیه و طبخ می‌شود. سیب زمینی تازه برداشت شده تقریبا حاوی 80 درصد آب و 20 درصد ماده مغذی است. بین 60 تا 80 درصد قسمت خشک آن نشاسه است. مقدار پروتئین موجود در وزن خشک آن معادل غلات می‌باشد و در قیاس با دیگر غذه‌ها بسیار بیشتر است. علاوه بر این، سیب زمینی چربی خیلی کمی دارد.

سیب زمینی حاوی ریز مغذی‌هایی نظیر ویتامین C است (در صورت پخت با پوست). یک سیب زمینی متوسط 150 گرمی تقریبا نیمی از نیاز روزانه (150 میلی گرم) ویتامین C را برآورده می‌کند. سیب زمینی یک منبع متوسط آهن است و مقدار خوب ویتامین C موجود در آن باعث افزایش جذب آهن می‌شود. همچنین سیب زمینی منبع خوب ویتامین‌های B1، B3 و B6 و مواد معدنی از جمله پتاسیم، فسفر و منیزیم می‌باشد و حاوی فولات، اسید پانتوتنیک و ریبو فلاون است. سیب زمینی همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان و فیبر است که می‌تواند از بیماریهای مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

لینک های مرتبط:

1.طرز تهیه کوتچه کوفته، کوفته ای خوشمزه و مقوی برای ماه مبارک رمضان

2.طرز تهیه شیرینی انگشت وزیر(وزیر پارمایی)زینت بخش سفره های افطار!

 3.طرز تهیه سوپ ازوگلین: یک سوپ خوشرنگ ترکیه ای برای سفره های افطار!

4.طرز تهیه دسر گل رز برای مهمانی های افطار شما!

 5.طرز تهیه کوفته به شکل شیرینی: یک غذای چشم نواز برای سفره افطار

6.طرز تهیه کیک راوانی یک کیک خوشمزه ترکیه ای به شیوه آسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هشت =

دکمه بازگشت به بالا