;
آشپزی

طرز تهیه سیمیت کباب، غذایی خوشمزه از غازیان تپه ترکیه

بهتر است سیمیت کباب که یکی از طعم های عالی غذاهای غازیان تپه است را در همین شهر بخورید! اما اگر می خواهید این خوراکی خوشمزه را در خانه درست کنید و برای عزیزانتان سفره ای باشکوه بچینید، بخش آشپزی چشمک برای شما طرز تهیه سیمیت کباب خانگی را آماده کرده است.

پختن این کباب بر روی ذغال، طعم آن را صد چندان می کند. اما خوب زندگی در آپارتمان، اجازه نمی دهد. لذا ما این کباب را در فر پختیم. ترفندهای کوچکی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا گوشت شما هنگام پختن در فر خشک نشود. یکی از آنها پختن روی گریل پایین و بالایی است. اگر با تنظیم توربو بپزید، گوشت شما خشک می شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب سینه مرغ ترکی به صورت آسان برای سفره افطار

سیمیت کباب در یک نگاه

کباب سیمیت، غذای منطقه غازیان تپه، با بلغور مرغوب و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. این غذا که به نام بلغور هم گاهی نامگذاری شده است روی گریل طبخ می شود. از آنجایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین است، از رشد عضلات حمایت می کند. معمولاً با نان لواش سرو می شود و در برخی مناطق به آن «اوروک کباب» می گویند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت کدو سبز برای علاقمندان به غذاها و کتلت های گیاهی

طرز تهیه سیمیت کباب خانگی

مواد لازم برای طرز تهیه سیمیت کباب

  • یک لیوان بلغور ریز و نازک
  • یک لیوان آب گرم
  • 700 گرم گوشت چرخ كرده ( ترجیحا گوشت گوسفندی.
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • 1.5 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • یک قاشق سوپخوری فلفل قرمز آسیاب شده
  • 1.5 قاشق دسر نعناع
  • 2 حبه سیر

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته شیشلیک ترکی در خانه به شیوه آسان

طرز تهیه کباب سیمیت

بلغور را با آب گرم در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. صبر کنید تا بلغور کمی پف کند.

بعد از اینکه بلغور پف کرد با کفگیر آن را کمی هم بزنید. سپس گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز آسیاب شده، نعناع و سیر رنده شده را اضافه کنید. سپس شروع به ورز دادن گوشت چرخ کرده کنید.

گوشت چرخ کرده با بلغور را روی سیخ هایی که خیس کرده اید به شکل کوفته های نازک و یکدست آماده کنید و در سینی فر که کاغذ فر کرده اید قرار دهید.

به مدت 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه بپزید. با سماق پیاز و نان تازه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب جنگلی یک غذای خوشمزه و خوشرنگ برای تمام ایام

طرز تهیه سیمیت کباب خانگی

نکاتی درباره طرز تهیه سیمیت کباب

اطمینان حاصل کنید که گوشت چرخ کرده ای که در دستور غذا استفاده می کنید، چربی متوسطی داشته باشد. در صورت امکان دو بار آن را چرخ کنید. مهم ترین نکته ای که در تهیه کباب باید به آن توجه کرد فرآیند ورز دادن است. باید حداقل 15 دقیقه ورز داده شود تا ملات خوب مخلوط شود. گوشت آماده شده را با نایلون بپیچید و بگذارید 10 دقیقه در یخچال بماند. روی بلغور  را بعد از ریختن آب گرم بپوشانید تا خام نماند. برای اینکه سیخ هایی که استفاده می کنید استریل شوند، قبل از شروع دستور، آنها را در آب داغ خیس کنید و خشک کنید. یک وعده سیمیت کباب دارای حدود 340 کالری است. کباب سیمیت اگرچه سرشار از آهن و فسفر است. لذا مصرف آن به دلیل این مواد معدنی و همچنین استفاده از بلغور بیشتر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوتچه کوفته، کوفته ای خوشمزه و مقوی برای ماه مبارک رمضان

سیمیت چیست؟

سیمیت (ترکی استانبولی: simit‎) نانی گرد است که به طور معمول روی آن کنجد می‌ریزند، البته تخم خشخاش، کتان و تخم آفتابگردان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت سیب زمینی که دارای طعمی رویایی و خاص است!

شهر غازیان تپه

غازی عینتاب یا آینتاپ از شهرهای تاریخی ارامنه بوده‌است. این شهر در سال ۱۴۰۴ میلادی توسط تیمور ویران شد و در سال ۱۵۱۶ به تصرف ترکان عثمانی درآمد. این شهر یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی ترکیه و از موفق ترین شهر ها در صادرات محصولات تولیدی خود به خارج از ترکیه می باشد .

اقتصاد این شهر مبنی بر تجارت و کارخانه داری است به همین خاطر این شهر یکی از صنعتی ترین شهر های این کشور می باشد به طوری که بزرگترین شهرک صنعتی سازمان یافته ترکیه با بیش از ۱۱۴۰کارخانه در این شهر واقع شده . عمده کارخانه های موجود در زمینه فرش ماشینی ، صنایع غذایی ، قطعات خودرو ، نساجی ، کفش و… فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ کبابی به همراه سبزیجات خوشرنگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هشت =

دکمه بازگشت به بالا