;
بیماری هاسلامت

غذاهای مضر برای کلیه: این ۵ غذا کشنده کلیه هستند!

غذاهای مضر برای کلیه: کلیه ها که در بدن اهمیت حیاتی دارند، از جمله اندام هایی هستند که باید به دقت مراقبت شوند. کلیه ها که مسئول دفع مواد زائد از طریق ادرار، تولید هورمون ها و فیلتر کردن سموم و مایعات اضافی از خون هستند، به دلیل برخی مواد مغذی خسته شده و آسیب می بینند. در حالی که سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی دشمن کلیه ها هستند، نمک  و برخی مواد غذایی دیگر نیز برای کلیه ها کشنده هستند. به خصوص برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند. به همین دلیل باید مراقب تغذیه سالم، ورزش و پرهیز از غذاهایی که به کلیه ها آسیب می رساند، باشیم. بنابراین در بخش سلامت چشمک به معرفی غذاهای مضر برای کلیه پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: تا دیر نشده ۷ نشانه خاموش نارسایی کلیه را بشناسید!

۵ مواد غذایی کشنده کلیه

۱.نمک

غذاهای مضر برای کلیه، برای حفظ سلامت کلیه ها باید از نمک پرهیز کرد. افزودن نمک بیش از حد لازم به غذا، در وهله اول کلیه ها را خسته کرده و در نهایت باعث از کار افتادن آن ها می شود. غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده مانند سوپ ها یا سبزیجات کنسرو شده، پیتزاهای یخ زده و سس های سالاد نیز حاوی مقادیر زیادی نمک هستند. بنابراین باید از مصرف غذاهای آماده خودداری کنید. به جای نمک می توانید ادویه های سالم طعم دهنده را انتخاب کنید.

غذاهای مضر برای کلیه

۲.گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت می تواند کلیه ها را خسته کند، درست مانند نمک. زیرا پروتئین های حیوانی به سختی هضم می شوند. این امر حذف مواد زائد را برای کلیه ها سنگین می کند. مصرف گوشت قرمز مهم است، اما باید آن را متعادل کنیم. مصرف بیش از حد آن باعث می شود کلیه های شما عملکرد خود را از دست بدهند و شما را مجبور به دیالیز کند.

۳.شیر

شیر که نعمتی بی نظیر برای بدن است در اثر مصرف زیاد به کلیه ها آسیب می رساند. فسفر موجود در شیر می تواند به کلیه ها فشار وارد کند. مراقب باشید در مصرف شیر، پنیر و ماست زیاده روی نکنید.

بیشتر بخوانید: 12 بهترین مواد غذایی برای سلامت کلیه ها که نباید فراموش کرد!

۴.آب پرتقال

غذاهای مضر برای کلیه، پرتقال و آب پرتقال کم کالری و سرشار از ویتامین C هستند. با این حال، حاوی سطوح بالایی از پتاسیم است. اگر مشکلات کلیوی دارید، از پرتقال و آب پرتقال خودداری کنید. پتاسیم اگر از خون خارج نشود می تواند برای بدن خطرناک باشد.

غذاهای مضر برای کلیه

۵.موز

مقدار بالای پتاسیم موجود در موز یک ماده مغذی ایده آل برای کسانی که کلیه هایشان به درستی کار نمی کند نیست. اگر نمی خواهید کلیه های تان بدتر شوند، باید از خوردن موز خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اگر کبد چرب دارید هرگز به این ۵ غذا لب نزنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا