;
سلامتدرمان خانگی

افراد با این ۱۲ مشکل هرگز نباید قهوه بنوشند، برای آن ها سم است!

قهوه را قطعا می توان به عنوان یک اکسیر سلامتی تعریف کرد. مشخص شده است که خطر سرطان پروستات، نارسایی قلبی و حتی خطر کم شنوایی را کاهش می دهد. در واقع قهوه به طور گسترده به عنوان یک اکسیر جادویی موثر برای افزایش تمرکز و طول عمر شناخته می شود. اما برای برخی افراد به مثابه سم است. زیرا برای آن ها، قهوه عوارض جانبی منفی بیشتری نسبت به اثرات مثبت دارد. در این مطلب از سری مطالب سلامت به بررسی عوارض جانبی مصرف قهوه می پردازیم. افراد با این ۱۲ مشکل هرگز نباید قهوه بنوشند.

بیشتر بخوانید: ۹ مهم ترین عوارض جانبی مصرف چای سیاه که تا حالا نمی دانستید!

۱.افراد مبتلا به IBS

دکتر آنجیل پلانلز متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی ملی تغذیه آمریکا می گوید: کافئین می تواند منظم بودن روده را افزایش دهد، یعنی باعث افزایش احتمال اسهال می شود. به خصوص افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک هستند با مصرف قهوه اسهال آن ها افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود که افرادی با مشکل سندرم روده تحریک پذیر قهوه و نوشیدنی های کافئین دار را محدود و یا به کلی حذف کننند.

۲.عوارض جانبی مصرف قهوه، افراد مبتلا به گلوکوم

مطالعات تازه نشان می دهد که فشار داخل چشم هنگام مصرف قهوه برای مبتلایان به گلوکوم افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود افرادی با این مشکل مصرف قهوه را محدود یا حذف کنند.

۳.افراد مبتلا به مثانه بیش فعال

دکتر سو هیکینن متخصص تغذیه در این مورد می گوید: همه ما می دانیم که بهتر است قبل از یک سفر طولانی از نوشیدن یک فنجان قهوه  خودداری کنیم، به خصوص اگر امکان دست رسی به دست شویی محدود است. زیرا مصرف کافئین می تواند هم دفعات ادرار و هم فوریت را افزایش دهد. اگر به طور منظم قهوه نمی نوشید، ممکن است حتی نسبت به این اثر حساس تر باشید.

عوارض جانبی مصرف قهوه

۴.افراد مبتلا به بیماری های قلبی، مانند آریتمی

دکتر کلی مک‌گرین می‌گوید: از آنجایی که کافئین قهوه می‌تواند باعث افزایش موقت فشار خون و ضربان قلب شود، برای هر کسی که بیماری قلبی دارد، بهتر است قهوه را کنار بگذارد. یا با پزشک خود در مورد این که قهوه مصرف کند یا نکند، یا چه مقدار قهوه برای مصرف بی‌خطر است، صحبت کند.

بیشتر بخوانید: خواص چای دارچین برای سلامت از تقویت سیستم ایمنی تا کاهش وزن

۵.عوارض جانبی مصرف قهوه، زنان باردار

دکتر هیکینن می‌گوید: کالج آمریکایی زنان و زایمان به زنان باردار توصیه می‌کند که کافئین را به ۲۰۰ میلی‌گرم (تقریبا در ۲ فنجان قهوه) در روز محدود کنند تا خطر سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را به حداقل برسانند. با این حال، یک بررسی در سال ۲۰۲۰ که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، به این نتیجه رسید که سطح ایمن مصرف کافئین در دوران بارداری وجود ندارد. زنان باردار بهتر است مصرف قهوه را محدود کنند یا در این مورد با پزشک خود مشورت کنند.

۶.زنان که شیر می دهند

دکتر پلانلز می گوید: از آنجایی که کافئین یک محرک و ادرارآور است، نگرانی این است که مادر شیرده ممکن است در معرض خطر کم آبی باشد. انجمن بارداری آمریکا توصیه می کند تا حد امکان از مصرف کافئین در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید.

۷.افراد مبتلا به اختلالات خواب

دکتر هیکینن می گوید: این قابل درک است که بعد از یک خواب ضعیف شبانه، یک فنجان قهوه (یا بیشتر) بنوشید، اما عادت قهوه شما ممکن است چرخه ای از خواب ضعیف و خستگی را تداوم بخشد. حتی اگر فکر نمی کنید قهوه بعد از ظهر شما بر خواب شما تأثیر می گذارد، در واقع می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. همان طور که توسط بنیاد خواب توصیه می شود حداقل ۶ ساعت قبل از خواب از کافئین خودداری کنید.

۸.افرادی که سطح بالایی از اضطراب دارند یا مستعد حملات پانیک هستند

دکتر مک‌گرین می‌گوید: کافئین یک محرک است که ممکن است در برخی افراد اضطراب را بدتر کند. اگر مرتبا اضطراب یا حملات پانیک را تجربه می کنید، بهتر است از مصرف قهوه کافئین دار خودداری کنید یا آن را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

عوارض جانبی مصرف قهوه

۹.عوارض جانبی مصرف قهوه، افراد مبتلا به اسهال

دکتر هایکینن می گوید: بعضی از افراد برای ای که روده های شان بهتر کارکنند، حتما یک فنجان قهوه را صبح مصرف می کنند. اما اگر با اسهال دست و پنجه نرم می کنید، این اثر مطلوب نیست. قهوه بدون کافئین ممکن است کمتر مشکل ساز باشد، اگرچه مایعات داغ به طور کلی تمایل به تحریک روده دارند.

۱۰.افراد مبتلا به صرع

دکتر پلانلز می گوید: یک مطالعه کوچک نشان می دهد، مصرف زیاد قهوه با افزایش دفعات تشنج مرتبط است. اما در این مورد مطالعات بیشتری نیاز است. ولی بهتر است در صورت ابتلا به صرع، در مورد مصرف کافئین با متخصص مغز و اعصاب خود صحبت کنید.

۱۱.کودکان زیر ۱۲ سال

دکتر مک‌گرین می‌گوید: در حالی که کافئین می‌تواند هر یک از ما را کمی عصبانی کند، باعث می شود عوارض جانبی قابل توجه‌تری و حتی جدی‌تر در کودکان داشته باشد. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد کافئین در کودکان می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، افزایش احساس اضطراب، مشکل در تمرکز و ناراحتی معده شود. یکی دیگر از جنبه‌های مورد توجه، به ویژه در کودکان، این است که قهوه نشانه‌های گرسنگی را پنهان می کند. بنابراین کودکان، ممکن است نتوانند مواد مغذی لازم برای رشد را دریافت کنند. در نهایت، به خاطر داشته باشید که قهوه به خودی خود کاملا اسیدی است و در نتیجه می تواند به مینای دندان آسیب برساند و خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

۱۲.افراد مبتلا به رفلاکس معده به مری

دکتر هیکینن می گوید: کافئین می تواند اسفنکتر تحتانی مری را که دریچه بین مری و معده است، شل کند. “اگر مبتلا به GERD هستید، ببینید آیا تغییر مصرف قهوه بدون کافئین کمک می کند. یا شاید بهتر است به طور کامل از قهوه صرف نظر کنید.

بیشتر بخوانید: چوب آلبالو را هرگز دور نریزید + ۵ خواص ناشناخته و مجزه گر آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا