;
سلامتبیماری ها

با این ۸ روش طبیعی برای همیشه از شر فشار خون بالا نجات پیدا کنید!

فشار خون یکی از شایع ترین مشکلات در جهان است. در صورت عدم کنترل، فشار خون بالا می تواند مشکلات بسیار جدی ایجاد کند. به خصوص برای کسانی که نمی دانند مشکل فشار خون بالا دارند. در واقع در صورت عدم درمان، فشار خون بالا می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود. این مشکلات شامل بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، مشکلات چشمی و بسیاری از مشکلات دیگر می شود. در این مطلب از سری مطالب سلامت به موضوع کاهش فشار خون با روش های خانگی پرداخته می شود. شما می توانید با این روش های فوق العاده موثر به سرعت فشار خون تان را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: این ۵ دمنوش قاتل فشار خون بالا است!

علل فشار خون بالا

در بیش از۹۰ درصد بیماران مبتلا به فشار خون، منشا فشار خون بالا مشخص نشده است. در برخی موارد، فشار خون بالا در نتیجه یک بیماری رخ می دهد. به عنوان مثال، اختلال در کلیه ها، غدد فوق کلیوی یا تیروئید باعث فشار خون می شود.

عواملی وجود دارند که فشار خون بالا را بدتر می کنند. مصرف بیش از حد نمک، استرس، سیگار کشیدن، چاقی و کم تحرکی باعث افزایش فشار خون می شود.

افراد مبتلا به فشار خون بالا بیشتر در معرض اضافه وزن، چاقی و دیابت نوع ۲ هستند. این بیماری دو برابر بیشتر در بیماران دارای اضافه وزن دیده می شود و افراد مسن چاق، یک و نیم برابر بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی فشار خون دارند.

علاوه بر این، برخی داروها یا مواد دیگر می توانند باعث افزایش فشار خون شوند. نوشیدنی هایی مانند استروژن، اسپری بینی، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (آسپرین، ایبوپروفن، کتوپروفن و…)، گلوکوکورتیکوئیدها (کورتیزون، دگزامتازون و غیره)، الکل و ریشه شیرین بیان باعث افزایش فشار خون می شوند.

۸ روش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

افرادی که دارای فشار خون بالا هستند با برخی تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی خود می تواند از خطرات فشار خون جلوگیری کند.

۱.کاهش فشار خون با روش های خانگی، سیر

خوردن سیر می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. وقتی فشار خون تان بالا رفت می توانید یک حبه سیر بخورید. یک حبه تقریبا معادل ۴ گرم است. اگر نمی توانید سیر را به صورت خام مصرف کنید، می توانید آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. همچنین می توانید سیر را آسیاب کرده و یک شب در یک لیوان آب خیس کنید، صبح آن را صاف کرده و با معده خالی بنوشید.

کاهش فشار خون با روش های خانگی

۲. آب چغندر

چغندر سرشار از نیترات است. یک عنصر شیمیایی کاملا طبیعی که اثرات کاهش فشار خون بر بدن دارد. اثر آن بر روی رگ ها و عروق فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. یک لیوان ۵۰۰ میلی لیتر آب چغندر مصرف شده به کاهش قابل توجه فشار خون کمک می کند.

بیشتر بخوانید: فواید پوست سیر برای سلامتی که قطعاً از آن بی خبرید!

۳.دمنوش های گیاهی را امتحان کنید

گیاهان دارویی نیز می توانند به کاهش سطح فشار خون کمک کنند.می توانید از این گیاهان استفاده کنید.

۱.زالزالک

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری گل خشک را در یک لیوان پر از آب جوش بریزید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد، سپس صاف کنید و بنوشید.

۲.توت

۱ قاشق غذاخوری برگ تازه توت را در آب جوش بریزید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد، سپس صاف کنید و مصرف کنید.

۳.کاهش فشار خون با روش های خانگی، برگ زیتون

آب جوش را در یک لیوان بریزید. ۱قاشق غذاخوری برگ زیتون را در آن اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، قبل از نوشیدن چای گیاهی داغ، برگ ها را جدا کنید.

کاهش فشار خون با روش های خانگی

۴.هیبیسکوس

یک قاشق غذاخوری گل ترش را در یک لیوان بریزید. آب داغ را اضافه کرده، سر آن را بپوشانید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه قبل از صاف کردن دم بکشد.

۴.مصرف نمک را کاهش دهید

رژیم غذایی نمکی به شدت بر سطح فشار خون تأثیر می گذارد، بنابراین توصیه می شود از غذاهای خیلی شور استفاده نکنید و آب فراوان بنوشید. اگر مستعد ابتلا به فشار خون هستید، توصیه می شود که از ۵ گرم نمک در روز که معادل ۱ قاشق چایخوری نمک خوراکی است، تجاوز نکنید. به همین دلیل باید به برخی از محصولاتی که ممکن است به مصرف روزانه آنها عادت داشته باشید اما حاوی نمک زیادی هستند توجه کنید. به طور کلی از غذاهای فرآوری شده و غذاهای آماده دوری کنید، از سس های آماده استفاده نکنید.

۵.مصرف چربی را کنترل کنید

تغذیه کلید کاهش فشار خون بالا است. برای محافظت از سیستم قلبی عروقی، مصرف چربی های اشباع شده را تا حد امکان کاهش دهید.

محدود کردن روغن نخل، کره، پنیر، گوشت دودی، غذاهای سرخ شده و غذاهای ناسالم را محدود کنید یا از آن اجتناب کنید. آنها را با ماهی های غنی از امگا 3 مانند سالمون، ساردین یا ماهی خال مخالی جایگزین کنید. آجیل همچنین به شما چربی های سالم می دهد. با روغن زیتون فوق بکر سالم، یک حس مدیترانه ای را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

۶.تمرین تنفس را امتحان کنید

نفس کشیدن را در چهار مرحله یاد بگیرید: دم، مکث، بازدم، مکث. تنفس از این طریق به مدیریت استرس و احساسات کمک می کند. مشخص است که شش بار نفس عمیق به مدت ۳۰ ثانیه می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

۷.قاصدک مصرف کنید

قاصدک یکی از بهترین گیاهان برای درمان فشار خون بالا است. می توانید آن را به عنوان یک دمنوش گیاهی یک یا دو بار در روز بنوشید. قاصدک یک ادرارآور خوب است. بنابراین شما بیشتر به توالت می روید و می توانید سطح فشار خون را تثبیت کنید.

۸.کاهش فشار خون با روش های خانگی، روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک اثر آرام بخش سریع دارد و بر روی سیستم عصبی که فشار خون را تنظیم می کند، عمل می کند. ساده ترین راه برای استفاده از روغن اسطوخودوس استفاده از آن به صورت خالص است. یک قطره روغن روی داخل هر مچ دست تان بریزید و آن را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: برای کنترل فشار خون بالا از این ۱۰ مواد خوراکی استفاده کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا