;
درمان خانگیسلامت

دفع سموم از بدن: ۵ ماده غذایی که شما را از شر سموم خلاص می کند

دفع سموم از بدن: سم به معنای مواد زائد فرآیندهای متابولیک بدن است. با این حال، به غیر از آن، سموم ممکن است از بیرون در بدن جمع شود. مثلا به دلیل سوء تغذیه یا آلودگی محیطی بدن چار سموم شدید می شود.  بدن مواد زائد و سموم را از طریق مدفوع، ادرار و عرق از طریق کبد، کلیه ها، روده ها و پوست دفع می کند.

تجمع سموم می تواند به کبد و کلیه ها را آسیب بزند، متابولیسم را کند کند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را دشوار کند. در بخش سلامت چشمک ۵ مواد غذایی برای دفع سموم از بدن معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: غذاهایی که باعث التهاب می شود: خوردن این ۶ غذا ممنوع!

زنتجمع سم در بدن با علائم زیر آشکار می شود:

۱.نفخ

۲.خستگی

۳.سردرد

۴.مشکلات گوارشی

۵.بثورات پوستی

۶.کدر شدن چهره

۷.پوست بیش از حد چرب یا خشک

۸.شوره سر یا ریزش مو

دفع سموم از بدن

چگونه می توان از شر سموم خلاص شد؟

بدن خود را پاکسازی کنید

دفع سموم از بدن، آیا می دانستید که می توانید بدن خود را به طور طبیعی تمیز کنید؟ اول، مراقب افسانه های دروغین و غذاهای سم زدایی معجزه آسا باشید. اگرچه آنها غذاهای سم زدایی معجزه آسا نیستند، اما غذاهای سالمی برای جلوگیری از خستگی کلیه و کبد وجود دارد و می تواند از اثر تصفیه کننده بدن حمایت کند.

بنابراین، این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

۱.میوه ها و سبزیجات فصلی

۲.غلات کامل،

۳.ادویه های دارای خواص آنتی اکسیدانی مانند زنجبیل و زردچوبه،

۴.دانه های غنی از اسیدهای چرب مانند بذر کتان.

۵.گیاهانی که از هضم غذا حمایت می‌کنند نیز کمک‌کننده‌ای عالی در برابر تجمع سم هستند. به عنوان مثال، استفاده از بادرنجبویه که به هضم غذا کمک می کند و استفاده از زعفران که ترشح شیره معده را تحریک می کند و باعث هضم صحیح غذا می شود.

در نتیجه به کاهش تجمع سموم در بدن کمک می کند.

۶.مصرف مایعات کافی نیز بسیار مهم است. آب، دمنوش گیاهی و چای ترجیح داده شود، غیر از آن می توان آب با لیمو نیز مصرف کرد.

۷.از غذاهای سرخ شده، فست فودها و به طور کلی غذاهای فرآوری شده با قندهای تصفیه شده پرهیز کنید. الکل یک سم واقعی است. بدون این که مواد مغذی را به بدن برساند توسط کبد دفع می شود. این بدان معنی است که الکل فقط عملکرد سم زدایی طبیعی کبد را کند می کند و در صورت مصرف بیش از حد، کبد را دچار آسیب می کند.

بیشتر بخوانید: غذاهای مضر برای کلیه: این ۵ غذا کشنده کلیه هستند!

۵.خوراکی که به شما کمک می کند از شر سموم خلاص شوید

۱.رازیانه

دفع سموم از بدن، رازیانه سرشار از آب است و خاصیت تصفیه کنندگی و ادرار آور نیز دارد. هضم و عملکرد کبد را تحریک می کند و آن را به یک غذای عالی برای دفع سموم تبدیل می کند. می توانید یک دمنوش گیاهی یا سالاد رازیانه عالی برای سم زدایی با رازیانه درست کنید که می توانید آن را گرم یا سرد بنوشید.

۲.سیب

سیب نیز جزو غذاهای ادرار آور است و به ما در دفع سموم از بدن کمک می کند. علاوه بر این، آنها حاوی پکتین هستند که از کنترل کلسترول حمایت می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.

دفع سموم از بدن

۳.زنجبیل

دفع سموم از بدن، زنجبیل یک ماده غذایی تصفیه کننده عالی با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. متابولیسم را تسریع می کند، به جذب مواد مغذی مهم و حذف مواد زائد کمک می کند.

می توانید یک چای سم زدایی عالی با زنجبیل و لیمو درست کنید. همچنین می توانید با لیمو، زنجبیل و خیار که سرشار از فیبر و آب هستند یک سم زدایی عالی درست کنید.

بیشتر بخوانید: این ۵ دمنوش قاتل فشار خون بالا است!

۴.هویج

دفع سموم از بدن، هویج برای دفع سموم عالی است. از عملکرد کبد پشتیبانی می کند و به عملکرد طبیعی سم زدایی آن کمک می کند. آنها را می توان به عنوان یک میان وعده یا به عنوان یک آب میوه مصرف کرد.

۵.عدس27

دفع سموم از بدن، عدس برای مبارزه با نفخ، تصفیه بدن و دفع سموم عالی است. با محتوای فیبر بالایی که دارد، دستگاه روده را تصفیه کرده و فرآیند سم زدایی را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ عدس قرمز مخصوص برای سفره های افطار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا