;
درمان خانگیسلامت

فواید خرما: ۷ خاصیت شگفت انگیز خرما که از آن بی خبرید!

فواید خرما: خرما میوه شیرین و جویدنی از درخت خرما (Phoenix dactylifera) است. خرما هزاران سال است که بخش مهمی ازغذای اصلی خاورمیانه محسوب می شود. این میوه چربی و پروتئین کمی دارند اما سرشار از قندها، عمدتاً فروکتوز و گلوکز هستند. به علاوه منبع انرژی بالایی هستند.

خرما سرشار از مواد مغذی زیادی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است و فاقد کلسترول، گلوتن و بدون چربی است. دانه خرما در مقایسه با گوشت حاوی پروتئین و چربی بیشتری است.

همچنین سرشار از فیبر غذایی، فنولیک (ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده ماهیت) و آنتی اکسیدان (ترکیباتی است که از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند) بنابراین برای آشنایی بیشتر با فواید خرما برای سلامتی، ادامه مطلب بخش سلامت را بخوانید.

بیشتر بخوانید: غذاهای سرشار از ویتامین B12

۷ فواید شگفت انگیز خرما برای سلامتی

۱. بسیار مغذی و منبع خوب انرژی

فواید خرما، خرما نیروگاه تغذیه است. این میوه حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین K، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و منگنز هستند. خرما نه تنها سرشار از قند یا کالری خالی هستند، بلکه منبع عالی انرژی نیز محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

فواید خرما

۲.آنتی اکسیدان بالا

خرما می تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، به طور عمده کاروتنوئیدها و فنولیک باشد. آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، این رادیکال ها مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است باعث واکنش های مضر در بدن شما شوند و منجر به بیماری شوند.

شاید بپسندید: اگر بدونی این سبزی چقدر خاصیت داره، هر روز استفاده اش می کنی!

۳.به هضم کمک می کنند و منبع عالی فیبر هستند

فواید خرما، خرما سرشار از فیبر است. سه خرما می تواند حدود ۱۸ درصد از هدف روزانه شما را برای فیبر فراهم کند که به عملکرد خوب گوارش کمک می کند. فیبر می تواند با جلوگیری از یبوست و ترویج حرکات منظم روده با کمک به تشکیل مدفوع، برای سلامت گوارش شما مفید باشد.

۴.سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

خرما می تواند از اختلالات بالقوه مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان (بیماری که باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می شود) جلوگیری کند. زیرا حاوی مواد معدنی متعددی از جمله فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذاهای سرشار از ویتامین  K که برای سلامت قلب و استخوان خود باید استفاده کنید!

فواید خرما

۵.کاهش کلسترول

فواید خرما، خرما سرشار از پتاسیم است که خطر سکته مغزی و سایر مشکلات مربوط به قلب را کاهش می دهد. این میوه همچنین خواصی برای کاهش کلسترول دارد.

۶.حفظ سلامت پوست و مو

خرما می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. زیرا سرشار از ویتامین C و D است که تولید کلاژن (پروتئین ساختاری اصلی بدن شما) را افزایش می دهد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها به خصوص تانن هستند که از آسیب سلولی و اکسیداسیون جلوگیری می کند و به کاهش التهاب کمک می کند.

فواید خرما، خرما می تواند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد. زیرا سرشار از آهن است و باعث رشد سریع مو می شود. به علاوه خرما می توانند فولیکول های مو و ریشه مو را تقویت کنند و از شکستگی و ریزش مو جلوگیری کنند.

فواید خرما

۷.کم خونی را تسکین می دهد

فواید خرما، خرما منبع کافی آهن است که سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد. طبق تحقیقات، خرما می تواند میزان جذب آهن را افزایش داده و به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن (شرایطی که در آن خون شما فاقد گلبول های قرمز سالم کافی است) کمک کند.

فواید خرما، راه های مختلفی برای افزودن خرما به رژیم غذایی شما وجود دارد. خرما به دلیل شیرینی که دارد اغلب به عنوان دسر در نظر گرفته می شود، اما می توان آن را در هر زمانی خورد. خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و وعده های غذایی خود را مقوی و خوشمزه کنید.

بیشتر بخوانید: فواید دمنوش گل رز: ۱۲ معجزه شگفت انگیز دمنوش گل رز که نمی دانستید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا