;
درمان خانگیسلامت

درمان بیماری های قلبی: ۸ میوه شگفت انگیز برای سلامت قلب و بیماران قلبی!

درمان بیماری های قلبی: مصرف میوه از بسیاری جهات با سلامت قلب مرتبط است. چندین مطالعه نشان داده است افرادی که میوه می خورند ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها سلامت قلب را بهبود می بخشد. متخصصان پزشکی ادعا می کنند که رژیم غذایی مبتنی بر میوه می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

میوه ها جزء ضروری یک رژیم غذایی مغذی هستند. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. آنها حاوی پتاسیم و منیزیم هستند که می توانند فشار خون را کاهش دهند و خطر سکته را کاهش دهند. آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها با کاهش التهاب از قلب محافظت می کنند. مطالعات نشان داده است افرادی که بیش از دو وعده میوه در روز می خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قرار دارند.

درمان بیماری های قلبی، بنابراین، بیایید سعی کنیم نحوه متوقف کردن و معکوس کردن بیماری قلبی را به روشی طبیعی درک کنیم. در مطلب امروز بخش سلامت ۸ بهترین میوه مفید برای قلب و سلامتی شما معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های قلبی، علل و علایم: با این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید

درمان بیماری های قلبی

۸ بهترین میوه برای سلامت قلب

۱.سیب

افزودن یک سیب به رژیم غذایی روزانه می تواند پزشک را دور نگه دارد. سیب شاخص گلیسمی پایینی دارد و فیبر بالایی دارد. خوردن روزانه سیب می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و سطح کلسترول را کاهش دهد. فیبر محلول موجود در سیب به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک می کند.

درمان بیماری های قلبی، پلی فنول های موجود در سیب می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف بیشتر فلاونوئیدها خطر سکته را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیب بهترین میوه برای بیماران قلبی است. زیرا فاقد چربی اشباع شده سدیم و کلسترول هستند که باعث مشکلات قلبی می شود. خوردن روزانه سیب می تواند به کاهش وزن کمک کند.

۲.زردآلو

زردآلو میوه ای بسیار سالم است که می تواند گوارش، بیماری های پوستی و حتی سرطان ها را بهبود بخشد. اعتقاد بر این است که زردآلو میوه ای سالم برای قلب است. زردآلو منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم و ویتامین A است. زردآلو همچنین حاوی ویتامین های C و E است.

درمان بیماری های قلبی، آنتی اکسیدان های موجود در زردآلو به محافظت از قلب در برابر آسیب های ناشی از پیش رادیکال ها کمک می کند. این یک میوه فوق العاده است که از قلب شما در برابر سکته ها و حملات بزرگ محافظت می کند.

احتمالاً بپسندید: فواید خرما: ۷ خاصیت شگفت انگیز خرما که از آن بی خبرید!

درمان بیماری های قلبی

۳.موز

موز نه تنها خوشمزه است، بلکه بهترین میوه برای بیماران قلبی است. منبع غنی پتاسیم است که برای سلامت قلب مهم است. پتاسیم می تواند به تنظیم فشار خون و کاهش خطر سکته کمک کند. یک موز حدود ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم دارد که نزدیک به مقدار توصیه شده روزانه برای بزرگسالان است.

درمان بیماری های قلبی، موز همچنین دارای مواد مغذی دیگری مانند ویتامین C، آهن و منیزیم است که برای سلامت قلب مفید است. آنها می توانند سطح کلسترول را تا ۱۰٪ کاهش دهند که برای حفظ سلامت قلب مهم است.

۴.توت ها

توت ها میوه های بسیار خوبی برای سلامتی شما هستند و همچنین می توانند به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کنند. توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند. توت ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند که به این معنی است که سطح قند خون را افزایش نمی دهند.

توت ها می توانند فشار خون را کاهش دهند، سطح کلسترول را کاهش دهند و عملکرد قلب و عروق را بهبود بخشند. توت فرنگی دارای بالاترین آنتی اکسیدان در بین تمام میوه ها بود. زغال اخته، شاه توت، تمشک و توت فرنگی توصیه شده ترین میوه هایی هستند که برای مشکلات قلبی مفید هستند.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذاهای سرشار از ویتامین  K که برای سلامت قلب و استخوان خود باید استفاده کنید!

درمان بیماری های قلبی

۵.انگور

انگور می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود گردش خون کمک کند. انگور یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند قلب سالمی داشته باشند. مصرف روزانه انگور می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 50 درصد کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در انگور التهاب را که یکی از دلایل اصلی بیماری قلبی است، کاهش می دهد.

درمان بیماری های قلبی، فیبر موجود در انگور همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. علاوه بر این، آنها می توانند در جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول هایی که می توانند منجر به سرطان و سایر بیماری ها شوند، کمک کنند. از این رو می توان گفت انگور یکی از میوه هایی است که برای قلب و قند خون شما نیز مفید است.

۶.پرتقال

این مرکبات موثرترین غذا برای بیماری های قلبی است. یک مطالعه نشان داد که خوردن یک پرتقال در روز به مدت سه ماه می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. پرتقال سرشار از ویتامین C است که به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش التهاب کمک می کند.

سطوح بالای فیبر موجود در پرتقال باعث کاهش سطح کلسترول می شود. ویتامین B6 موجود در پرتقال هموگلوبین تولید می کند و همچنین فشار خون را کنترل می کند. از آنجایی که پرتقال می تواند فشار خون و سطح کلسترول را تنظیم کند، میوه ای مفید برای قلب محسوب می شود.

درمان بیماری های قلبی

۷.آووکادو

آووکادو یک غذای خامه ای و خوشمزه است که برای قلب شما مفید است. این میوه منبع غنی پتاسیم، ویتامین C و فولات است. همه این مواد مغذی به تنظیم فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

درمان بیماری های قلبی، آووکادو همچنین چربی تک اشباع شده ای را فراهم می کند که سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد. مطالعه ای روی آووکادو برای بیش از ۳۰ سال انجام شد. نتایج آن نشان داد افرادی که دو وعده آووکادو در هفته مصرف می‌کنند، ۱۶ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

درمان بیماری های قلبی

۸.هلو

درمان بیماری های قلبی، هلو از میوه های خوشمزه و سالم قلبی است که می توان آن را مصرف کرد. از بسیاری جهات هلو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است. هلو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند.

هلو می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد، کلسترول را کاهش دهد و التهاب را کاهش دهد. پتاسیم موجود در هلو به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کند. مصرف منظم هلو می تواند سطح کلسترول بد LDL شما را کاهش دهد. همچنین از بیماری های پوستی و انواع خاصی از سرطان ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: رزیم غذایی مناسب سلامت قلب: برای داشتن قلبی سالم، رژیم غذایی دوستدار قلب را جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا