;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان آموزنده کرگدن اشرف مخلوقات نیست!

داستان آموزنده کرگدن اشرف مخلوقات نیست: کرگدنی گورخر کوچک را دید که در گل و لای فرو رفته و هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند خود را نجات دهد. او می‌دانست که گیر کردن در گل و لای چقدر رنج آور است و می‌دانست که گورخر کوچک، بدون کمک شانسی ندارد.

شاید بپسندید: اگه سوسیس را در تصویر مملو از گربه پیدا کنی چشمات مثل عقاب تیزه!

داستان آموزنده کرگدن اشرف مخلوقات نیست

می‌توانست فکر کند که او مسئول مشکلات دیگران آن هم مشکلات گورخرها نیست و خودش گرفتاری‌های خودش را دارد و راهش را بکشد و برود ولی بی هیچ فکری جلو رفت و گورخر کوچک را از گل و لای بیرون کشید، روی زمین گذاشت و رفت.

او چیزی نمی‌خواست، نه منّتی بر گورخر یا کس دیگری داشت، نه دنبال تحسین و تقدیر دیگران بود، نه پیرو دین و آیینی بود و نه خدایی داشت که به واسطۀ این کار نیک او را در آخرت با کرگدن‌های خوش سیما و خوش پیکر محشور کند یا هفتاد نوع بلا را از او و خانواده‌اش دور کند یا به زندگی او برکت (علف و برگ) بیشتری ببخشد. او دنبال هورا و لایک و عزت و احترام هم نبود.

وقتی می‌خواست به گورخر کوچک کمک کند فکر نکرد که او یک گورخر است و نه یک کرگدن، فکر نکرد آیا این یک گورخر آسیایی است یا آفریقایی. فکر نکرد که “آیا نسل گورخرها در حال انقراض است یا نه و آیا این گورخر ارزش کمک کردن را دارد؟”…

او قادر نبود فلسفه بافی کند. فقط می‌دانست که گیر کردن در گل و لای خیلی رنج آور است (شاید خودش هم قبلاً این را تجربه کرده بود) و می‌دانست که می‌تواند به این رنج گورخر پایان دهد. پس این کار را انجام داد و با پاها و صورت گلی به راه خود ادامه داد.

به همین سادگی بود کرگدن و فلسفۀ او….

شاید بپسندید: تست بینایی: چشمات تیز مثل عقاب باشه وزغ های مرداب را پیدا می کنی!

داستان آموزنده کرگدن اشرف مخلوقات نیست

آخر او “فقط” یک کرگدن بود و تا “اشرف مخلوقات” خیلی فاصله داشت!!!

نویسنده: تالین ساهاکیان

شاید بپسندید: تست قدرت بینایی: در تصویر چند فیل وجود دارد!؟

شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد: چه جوری وایمیستی | نحوه ایستادن نشان میده که چقدر اعتماد به نفس داری!؟

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: اگه نکته تصویر مراسم کریسمس رو شناسایی کنی، دست کمی از شرلوک هلمز نداری!

بیشتر بخوانید: رویاپردازی یا واقعیت گرا | یکی از گربه های سیاه را انتخاب کن تا بهت بگم !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا