;
سلامتدرمان خانگی

10 بهترین درمان های خانگی زخم لب برای علاقمندان استفاده از مواد طبیعی!

با مواد طبیعی و راه حل های عملی که می توانید به بهبود زخم هایی به غیر از تبخال و آفت که هر از گاهی بر روی لب ظاهر می شوند، کمک کنید. با این حال، اگر مکررا با مشکل زخم لب مواجه می شوید، اگر زخم در مدت کوتاهی بهبود نمی یابد، فراموش نکنید که باید فوراً به پزشک خود مراجعه کرده و از روش های درمانی توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید. در این مطلب از سری مطالب سلامت درمان های خانگی برای زخم لب اشاره شده است. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سلامت و زیبایی: چگونه از لب های خود در تابستان مراقبت کنیم!

چه چیزی باعث زخم لب می شود؟

علل ایجاد زخم لب چیست؟ در این مطلب راه حل های طبیعی، گیاهی و خانگی که برای زخم لب مفید هستند را با هم بررسی می کنیم.

قبل از پاسخ به این سوال که چه چیزی برای زخم لب مفید است، بیایید بفهمیم که چه چیزی باعث ایجاد زخم لب می شود و این علل را که می توانند باعث زخم لب شوند را تا جایی که می توانیم از بین ببریم و از ایجاد زخم لب، جلوتر باشیم. البته نمی توان هر یک از علل زیر را از بین برد، اما می گوئیم با کاهش تا حد امکان می توانیم از سلامت لب های خود محافظت کنیم و فوراً علل شناخته شده را لیست می کنیم. زخم های لب به علل زیر می تواند اتفاق بیفتد:

درمان های خانگی برای زخم لب

  • کاهش مقاومت بدن
  • استفاده از داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند
  • تغذیه کافی نیست
  • کمبود ویتامین
  • عدم تعادل هوای سرد و گرم (قرار دادن لب ها در معرض گرما یا سرمای شدید)
  • فشار
  • خستگی مزمن، ضعف
  • عادت های مضر

بیشتر بخوانید: ۵ روش خانگی موثر برای داشن لب های نرم، جذاب و صورتی

درمان های خانگی برای زخم لب

آلوئه ورا

آلوئه ورا که راه حلی برای بسیاری از مشکلات پوستی از آکنه تا سوختگی است، زمان بهبود زخم های لب را نیز تسریع می کند. می توانید ژلی که از برگ های تازه آلوئه ورا خارج می شود را روی لب های خود بمالید و صبر کنید یا در صورت تمایل کرم حاوی ژل آلوئه ورا را بمالید.

درمان های خانگی برای زخم لب

از درمان های خانگی برای زخم لب: مخلوط گلاب و زنجبیل

ما همچنین می‌توانیم در این فرآیند از موادی با خواص آنتی اکسیدانی قوی مانند زنجبیل استفاده کنیم. مقدار کمی پودر زنجبیل را به یک قاشق چایخوری گلاب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را که به غلظت خمیر رسانده اید روی محل آسیب دیده قرار دهید و به مدت 10 دقیقه به همین صورت بگذارید. سپس آبکشی کنید تا به ناحیه آسیب دیده آسیبی وارد نشود.

بیشتر بخوانید: 6 مهمترین نشانه عجیب و جالب کمبود آهن بدن که باید به آنها توجه کرد!

وازلین

وازلین، نوعی روغن معدنی که در پمادها و کرم ها استفاده می شود و در دمای 31 درجه سانتی گراد ذوب می شود، به راحتی قابل دسترسی است. به لطف این ماده که لب ها را مرطوب می کند،از خشک شدن و ترک خوردن آن ها جلوگیری می کند، می توانید از عوارض زخم های لب خلاص شوید و روند بهبودی را تسریع کنید.

درمان های خانگی برای زخم لب3

از درمان های خانگی برای زخم لب : روغن درخت چای

روغن درخت چای که یکی از موثرترین نام ها برای سلامت پوست و مو است، می تواند روند بهبود زخم های لب را تسریع کند. برای این کار کافی است چند قطره روغن درخت چای را با آب یا روغن زیتون رقیق کرده و روی زخم بمالید.

روغن زیتون

اگر زخم های لب وجود دارد که می تواند باعث خشکی، کشیدگی یا حتی ترک خوردن لب شود، می توانید با استفاده از روغن زیتون لب های خود را مرطوب کرده و از ایجاد جای زخم جلوگیری کنید.

درمان های خانگی برای زخم لب

از درمان های خانگی برای زخم لب :جوش شیرین

برای بهره مندی از اثر جوش شیرین، کافی است مقدار کمی جوش شیرین را روی محل آسیب دیده قرار دهید و منتظر بمانید. در صورت عدم وجود زخم باز، می‌توانید با مالش ملایم آن با نوک انگشت، جوش شیرین را روی لب‌های خود بمالید، به خاطر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فواید و کاربردهای روغن زنبق در طب سنتی از سلامتی تا زیبایی

خیار

از آنجایی که ناحیه‌ای که زخم لب‌ها خشک می‌شود و ترک می‌خورد، می‌توانید از مواد طبیعی مانند خیار که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند، حمایت کنید و با برداشتن یک برش کوچک خیار و قرار دادن آن روی پوست، از عوارض زخم جلوگیری کنید.

از درمان های خانگی برای زخم لب :لیمو

لیمو از آنجایی که اثرات آنتی اکسیدانی آن قوی است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد و از روند بهبود زخم ها حمایت می کند. اگر زخم باز روی لب خود ندارید، می توانید با آب لیموی که با فشردن تازه لیمو به دست آورده اید آغشته کنید. اما مراقب باشید، زیرا آب لیمو دارای طبیعت اسیدی است، می تواند باعث سوزش شود.

درمان های خانگی برای زخم لب

زردچوبه

درست مانند زنجبیل، زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و یک ماده ضد التهابی است، بنابراین می توانید از آن برای زخم های لب حمایت کنید. می توانید آن را با آب یا یک روغن گیاهی مانند روغن زیتون مخلوط کرده و روی زخم بمالید یا با مصرف منظم آن سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا از زخم لب قبل از بروز آن جلوگیری کنید.

از درمان های خانگی برای زخم لب :ویتامین E

ویتامین E که می توانید از داروخانه های معتبر تهیه کنید نیز یکی از موادی است که از سلامت پوست حمایت می کند. با استفاده از ویتامین E که پوست را مرطوب می کند و روند بهبود زخم ها را تسریع می بخشد، می توانید در مدت زمان کوتاهی اثرات آن را طبق توصیه داروساز و پزشک خود مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:  رژ لب: ۵ خطر پنهان رژ لب که قبلا نمی دانستید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا