;
آرایش و زیباییدنیای مد

سلامت و زیبایی: چگونه از لب های خود در تابستان مراقبت کنیم!

پوست لب های شما حساس تر از هر ناحیه دیگری از بدن شماست. در هر فصلی برای حفاظت از پوست و سلامتی آن باید راهکارهای خاصی را در نظر بگیریم. اما در میان فصول، در تابستان با چالش‌های بیشتری روبرو هستیم. به طوری که اگر کمترین بی توجهی به نگهداری و سلامتی پوست داشته باشیم، عوارض و عواقب بعضاً جبران ناپذیری گریبان ما را خواهد گرفت. در این مطلب کوتاه از سری مطالب زیبایی به بررسی مراقبت از لب ها در تابستان پرداخته ایم. امیدواریم تا پایان مطلب با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

سلامت لب ها

بسیاری از ما می دانیم که کرم ضد آفتاب یک محافظ ضروری است که نباید نادیده گرفته شود. در حالی که هدف همه ما داشتن لب‌هایی با ظاهری زیبا است، اما داشتن لب‌های سالم مهم‌تر است. اگر لب‌های شما سالم نیستند، هیچ مقدار رژ لب، برق لب یا رنگ لب به شما کمک نمی‌کند تا به الگوی ایده‌آل خود برسید.

برخلاف سایر قسمت‌های بدن، لب‌های شما نمی‌توانند از خود در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کنند، به خصوص در تابستان، زیرا غدد چربی کمتری دارند و نمی‌توانند ملانین تولید کنند. در نتیجه دچار کم آبی و چروک شدن می شوند.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی روغن گل یاس، از سلامت پوست و مو تا بهبود قوای جنسی!

مشکلات رایج لب

برخی از مشکلاتی که در این فصل با آن مواجه می شویم عبارتند از: ترک خوردن، شکافتن، تاول زدن و نازک شدن لب ها. ترک خوردن معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که لب‌ها خشک می‌شوند و به دلیل تغییرات آب و هوا، لیسیدن لب‌ها، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و غیره ایجاد می‌شود. تقریباً در هر فصلی ممکن است رخ دهد، اما در تابستان به دلیل کم‌آبی بدن و دلایل دیگری از این قبیل رخ می‌دهد.

هنگامی که بریدگی ها یا زخم های باز روی لب ها وجود داشته باشد، لب ها شکافته می شوند. هنگامی که از آنها مراقبت نمی شود و برای مدت طولانی در مجاورت هوای خشک قرار می گیرند، ممکن است منجر به شکافتن لب ها شوند.

نازک شدن لب ها یکی دیگر از مشکلات پیری است که به دلیل از دست دادن کلاژن، الاستین و استعمال دخانیات رخ می دهد. تاول بر روی لب ها در اثر عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شود و بیشتر به صورت یک برجستگی پر از مایع ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین تمرینات ورزشی صورت برای داشتن پوستی درخشان و شفاف!

چگونه از لب های خود مراقبت کنیم

برای جلوگیری از روی دادن چنین مشکلاتی، تنها راه حل این است که به طور مرتب از لب های خود مراقبت کنید. این نکات ساده اما موثر برای مراقبت از لب را دنبال کنید. ما در این مطلب به طور کامل به بررسی مراقبت از لب ها در تابستان پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: چگونه زیبا و باکلاس باشیم: ۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

مراقبت از لب ها در تابستان: لب های خود را لمس نکنید و لیس نزنید!

لب ها از خود محافظی ندارند، به این معنی که هر بار که مزاحم آنها می شوید مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند. عاقلانه نیست که لب هایتان را با بزاقتان خیس کنید. انجام این کار فقط آنها را خشک می کند. با تبخیر بزاق، لب های شما بلافاصله پس از لیسیدن خشک می شوند. همچنین برای جلوگیری از خشکی توصیه می شود در حالی که دهان خود را بسته نگه می دارید، نفس بکشید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش خانگی موثر برای داشن لب های نرم، جذاب و صورتی

از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید

مراقبت از لب ها در تابستان

یک رژیم غذایی خوب سرشار از سبزیجات و میوه، برای کل بدن، پوست و همچنین لب های شما ضروری است. ویتامین ها و سایر مواد مغذی مستقیماً بر وضعیت لب های شما تأثیر می گذارند. برای داشتن لب هایی زیبا، باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید! علاوه بر این، نوشیدن آب کافی به مرطوب نگه داشتن لب ها نیز کمک می کند.

مراقبت از لب ها در تابستان: لب های خود را در طول شب هیدراته نگه دارید

همانطور که می دانیم لب های ما در طول روز خشک می شوند، مراقبت از لب ها و مرطوب نگه داشتن آنها در طول شب نیز مهم است. قرار گرفتن مداوم در معرض پنکه، باد یا تهویه مطبوع باعث خشکی لب‌های شما می‌شود، بنابراین استفاده از کرم لب یا ژله‌ پترولیوم قبل از خواب یک نکته حرفه‌ای است.

لب های خود را اسکراب کنید

مراقبت از لب ها در تابستان

ما اغلب در روال مراقبت از پوست خود لایه برداری لب ها را نادیده می گیریم. شستن لب‌ها به از بین بردن سلول‌های مرده پوست، تحریک گردش خون، کاهش تغییر رنگ کمک می‌کند، بنابراین اطمینان حاصل‌کنید که لب‌های شما فوق‌العاده صاف، سالم و مغذی هستند. علاوه بر این، استفاده از اسکراب لب به این معنی است که رژ لب شما بسیار راحت تر بر روی لب های شما اعمال می شود.

مراقبت از لب ها در تابستان: ماساژ لب

اگر فکر می کنید بدن شما تنها بدنی است که نیاز به درمان آبگرم دارد، دوباره فکر کنید! ماساژ و مراقبت از لب ها به همان اندازه مهم است. مقداری روغن مغذی بردارید و به آرامی آن را به مدت 5 دقیقه روی پوست لب خود بمالید. این امر گردش خون را بر روی لب های شما تقویت می کند و تضمین می کند که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

از بالم لب استفاده کنید

اگر شما فردی هستید که دوست دارید هر بار لب‌هایتان را شاد نگه دارید و هرگز نمی‌دانید چه زمانی لب‌هایتان شروع به خشک شدن می‌کنند، مطمئن شوید که یک بالم لب کرمی و مرطوب‌کننده خوب حتی در هنگام سفر همراه خود داشته باشید.

مراقبت از لب ها در تابستان: آرایش خود را تمیز کنید

هنگام پاک کردن آرایش، هرگز از لب های خود غافل نشوید. اجازه دهید پوست شما نفس بکشد! آرایش خود را با یک پنبه مرطوب از روی لب های خود پاک کنید و آن را تمیز نگه دارید.

لب هایتان را مسواک بزنید

مسواک زدن نرم لب ها هنگام مسواک زدن در صبح چیزی است که می توانید به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید. درست مانند صورت خود، شما نیز باید لب های خود را با استفاده از یک اسکراب مناسب لایه برداری کنید.

مراقبت از لب ها در تابستان: از اشعه خورشید دوری کنید

افزودن رژ لب به لب‌ها از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و در طول روز آن‌ها را هیدراته نگه می‌دارد. هنگامی که رژ لب را پاک می کنید، عوامل خارجی نیز پاک می شوند. استفاده از رژ لب ها از لب های شما در برابر آفتاب، هوای خشک، آلودگی و سایر عوامل خارجی محافظت می کند.

لب های خود را قبل از آرایش آماده کنید

شستن و مرطوب کردن لب ها قبل از زدن رژ لب عادت بسیار مهمی است، زیرا قرار دادن رژ لب مات که یک رژ لب خشک است، ممکن است بیشتر لب های شما را خشک کند. این باعث از بین رفتن خطوط لب شده و لب های شما را نرم و لطیف نگه می دارد. لب های ما به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند و مراقبت از آنها به اندازه مراقبت از بقیه بدن مهم است.

شما می توانید مطالب بیشتر در حوزه مد، زیبایی و آرایش را بیشتر در بخش مقالات آرایش و زیبایی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند زیباتر به نظر برسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک مرتبط:

۱۲ مهم ترین ترفندهای زیبایی آیشوریا رای که هر کسی می تواند انجام دهد!

 6 بهترین سبزیجات برای سلامت پوست که باید در رژیم غذایی گنجاند!

۱۰ تکنیک طلایی برای آرایش طبیعی و درخشان که قبلا نمی دانستید

درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

فواید شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و زیبایی + عوارض جانبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا