;
دنیای مدآرایش و زیبایی

 رژ لب: ۵ خطر پنهان رژ لب که قبلا نمی دانستید

اکثر خانم ها عاشق استفاده از رژ لب هستند و دلیل خوبی هم دارد. زیرا رژ لب باعث درخشش و تازگی چهره می شود. حتی صورت های خسته و پژمرده با استفاده از رژ لب شاد و سرحال به نظر می رسد. بنابراین رژ لب یکی از محصولات آرایشی محبوب برای خانم ها است. اما سوال این است که با وجود اهمیت و محبوبیت رژ لب، استفاده مداوم از آن باعث چه آسیب هایی می شود؟ در واقع در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به رژ لب و عوارض پنهانی آن برای سلامتی پرداخته می شود. با دانستن این عوارض پنهانی در استفاده از رژ لب و کیفیت آن ها توجه نمایید.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

عوارض کلی رژ لب

مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی برکلی در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، نشان داد که اکثر براق‌کننده‌ها و رژ لب‌های موجود امروزه حاوی سطوح مضر کروم، سرب، آلومینیوم، کادمیوم و چندین ماده سمی دیگر هستند.

علاوه بر این، این مطالعه همچنین اشاره کرد که قرار گرفتن مداوم در معرض این سطوح می‌تواند منجر به یک مشکل طولانی‌مدت شود، به‌ویژه در افرادی که بیش از دو تا سه بار در یک دوره ۲۴ ساعته از رژ لب استفاده می‌کنند. با استفاده منظم، خطر دریافت مقادیر بیش از حد کروم وجود دارد که با بروز تومورهای شکمی مرتبط است.

همچنین، فتالات ها برای سیستم غدد درون ریز مضر هستند. وجود سرب چندین خطر طولانی مدت برای سلامتی ایجاد می کند. پلی اتیلن گلیکول ها نیز در محصولات مبتنی بر کرم وجود دارند و خطراتی برای سلامتی سیستم عصبی شما به همراه دارند. پارابن ها معمولا در رژ لب یافت می شوند و به راحتی به داخل پوست نفوذ می کنند و عوارض جانبی متعددی از جمله افسردگی و اسهال ایجاد می کنند.

۵ خطر جدی استفاده از رژ لب

 

۱.رژ لب و عوارض پنهانی آن برای سلامتی، باعث سمی شدن بدن می شوند

تاکنون تعداد مواد سمی موجود در رژ لب ها را می دانیم. بنابراین به احتمال زیاد بدن شما این مواد سمی را جذب خواهد کرد. در واقع زنان بدون این که متوجه شوند گاهی این مواد را می بلعند. همیشه قبل از خرید رژ لب به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. همیشه ایمن بودن بهتر از تاسف خوردن است.

رژ لب و عوارض پنهانی آن برای سلامتی

۲.عامل چندین حساسیت پوستی هستند

آیا گاهی با جوش ناگهانی روی لب یا خارش در اطراف ناحیه لب مواجه می شوید؟ خوب، حالا می دانید چرا. این به این دلیل است که رژلب ها دارای ماده شیمیایی به نام بیسموت اکسی کلرید برای نگهداری هستند. این ماده سرطان زا است، پس مراقب باشید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

۳.رژ لب و عوارض پنهانی آن برای سلامتی، باعث سرطان می شوند

نه، ما شوخی نداریم. از آنجایی که بیشتر ترکیبات دارای قابلیت سرطان زا هستند، احتمال ابتلا به سرطان از رژ لب بالاست. در واقع، مواد شیمیایی مورد استفاده برای حفظ رژ لب ها باعث ایجاد چندین مشکل سلامتی مانند سرفه، سوزش چشم، خس خس سینه و سایر آلرژی ها می شود. در موارد شدید، سرطان ممکن است رخ دهد.

۴.باعث تغییراتی در سیستم غدد درون ریز می شوند

رژلب ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند تغییرات عمده ای در سیستم غدد درون ریز ایجاد کنند. اگر این اتفاق بیفتد، بدن شما دچار چندین مشکل در توانایی های شناختی و تولید مثلی می شود.

رژ لب و عوارض پنهانی آن برای سلامتی

۵.رژ لب ها می توانند باعث نارسایی کلیه شوند

در صورت استفاده منظم از رژ لب، نارسایی کلیه نیز ممکن است رخ دهد. این به دلیل وجود مقادیر زیادی کادمیوم در رژ لب است. تومورهای معده نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که به دلیل وجود این ماده شیمیایی سمی ممکن است به وجود بیاید.

رژ لب و عوارض پنهانی آن برای سلامتی، سخن آخر

به یاد داشته باشید که رژ لب های تیره دارای محتوای بیشتری از این مواد شیمیایی سمی هستند. همیشه قبل از زدن رژ لب از ژل نفتی استفاده کنید. می تواند لایه ای محافظ برای لب های شما ایجاد کند و آسیب را به حداقل برساند. سعی کنید از رژلب های بدون سم یا طبیعی استفاده کنید. از استفاده از رژ لب در دوران بارداری خودداری کنید. زیرا رژ لب ها می توانند باعث سقط جنین شوند. در صورت امکان بیش از ۲ تا ۳ بار در هفته از رژ لب استفاده نکنید. به علاوه هنگام غذا خوردن و نوشیدن چیزی یا هنگام معاشقه حتما رژ لب تان را پاک کنید تا خورده نشود. زیرا خوردن آن برای زن و مرد بسیار مضر است.

بیشتر بخوانید: این ۵ اشتباه ساده آرایشی چهره شما را پیر و سن شما را زیاد نشان می دهد!

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا