;
آرایش و زیباییدنیای مد

رفع سفیدی موی سر با این ۷ روش خانگی قطعی است!

رفع سفیدی موی سر: سفیدی زودرس مو یکی از مشکلات سبک زندگی مدرن است. ممکن است آن رگه های مخوف نقره ای و سفید حتی زمانی که در ۲۰ سالگی هستید ظاهر شوند. تنها گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که به دنبال درمان های خانگی بی نقص و موثر باشید تا موهای خاکستری و سفید خود را به سیاه تبدیل کنید.

در بخش آرایش و زیبایی چشمک ۷ روش خانگی قطعی برای رفع سفیدی موی سر آورده شده است. این روش ها اگر به صورت درست استفاده شود، قطعا برای موهای سفید شما معجزه می کند.

بیشتر بخوانید: رشد و تقویت موهای نازک: این ۵ مواد غذایی به رشد موهای شما کمک می کند

رفع سفیدی موی سر با ۷ روش خانگی معجزه گر

۱.دانه آملا و شنبلیله

رفع سفیدی موی سر، ۶ تا ۷ عدد دانه آملا را به ۳ قاشق غذاخوری روغن دلخواه (نارگیل، زیتون، بادام) اضافه کنید و چند دقیقه بجوشانید. سپس ۱ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را اضافه کنید. پس از چند دقیقه آن را صاف کنید و شب ها به مقدار زیاد روی تمام پوست سر بمالید. برای شستشوی موهای خود، صبح از شامپوی گیاهی ملایم استفاده کنید.

آملا و شنبلیله  با هم یکی از بهترین درمان های طبیعی برای موهای سفید هستند. انگور فرنگی هندی یا آملا منبع غنی ویتامین C است و در آیورودا برای انواع مشکلات مو استفاده شده است. دانه های شنبلیله یا متی سرشار از چندین ماده مغذی هستند و ترکیب این مواد فوق العاده نه تنها از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند بلکه باعث رشد موها نیز می شود.

رفع سفیدی موی سر

 ۲.آبکشی با چای سیاه

رفع سفیدی موی سر، یک فنجان آب با ۲ قاشق چایخوری چای سیاه و یک قاشق چایخوری نمک را بجوشانید. پس از این که خنک شد، آن را روی موهای تازه شسته شده بمالید. اجازه دهید خشک شود. این کار را به طور مرتب تکرار کنید تا تارهای خاکستری و سفید موهای تان تیره شوند.

چای سیاه دارای کافئین است که سرشار از آنتی اکسیدان است. در حالی که یک رنگ تیره طبیعی به مو اضافه می کند، رشد سریع مو را تحریک کرده و آن را تقویت می کند و به آن درخشندگی می بخشد. درمان موهای خود با آبکشی با چای سیاه نه تنها به شما کمک می کند تا به طور طبیعی از شر موهای خاکستری خلاص شوید، بلکه موهای شما را درخشان تر از قبل می کند.

بیشتر بخوانید: درمان موهای خشک و وز در آشپزخانه شما است + ۱۰ ماسک جادویی خانگی

۳.روغن بادام و آبلیمو

رفع سفیدی موی سر، روغن بادام و آب لیمو را به نسبت 2:3 مخلوط کنید. به خوبی روی پوست سر و مو ماساژ دهید. بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

روغن بادام دارای ویتامین E است که برای مو بسیار مفید است. ریشه ها را تغذیه می کند و از سفیدی زودرس جلوگیری می کند. آب لیمو نه تنها به موها درخشندگی و حجم می بخشد بلکه باعث رشد سالم مو می شود.

روغن بادام و آب لیمو هر دو موادی هستند که به راحتی در دسترس هستند و می توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی از شر موهای خاکستری خلاص شوید.

۴.حنا و قهوه

رفع سفیدی موی سر، ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه را به آب داغ در حال جوش اضافه کنید. خنک کنید و با پودر حنا خمیر درست کنید. اجازه دهید چند ساعت بماند. سپس ۱ قاشق غذاخوری از هر روغن دلخواه تان را با هم مخلوط کنید و به مقدار زیاد روی موها را بپوشانید. بعد از یک ساعت بشویید.

حنا یک نرم کننده و رنگ دهنده طبیعی است و وقتی با قهوه ترکیب شود نتایج عالی می دهد. حنا در واقع یک درمان خانگی قدیمی برای تبدیل موهای خاکستری به سیاه است.

بیشتر بخوانید: چند وقت یکبار باید موهای مان را رنگ کنیم تا آسیب نبیند + ۹ نکته مهم

۵.برگ کاری و روغن

رفع سفیدی موی سر، یک فنجان برگ کاری را در یک فنجان روغن بجوشانید تا سیاه شوند. خنک کنید، صاف کنید و ذخیره کنید. هفته ای ۲ تا ۳ بار روی موها ماساژ دهید. یک شبه بگذارید روی موهای تان بماند.

برگ های کاری سرشار از ویتامین B هستند و به بازگرداندن رنگدانه ملامین در فولیکول های مو کمک می کنند و از سفید شدن بیشتر مو جلوگیری می کنند. منبع غنی بتا کراتین است و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.

رفع سفیدی موی سر

بیشتر بخوانید: ماسک موی رنگ شده: ۶ ماسک خانگی برای نرمی موهای رنگ شده

۶.آب پیاز

۲-۳ قاشق غذاخوری آب پیاز، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. روی پوست سر و موها ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت بشویید.

پیاز یک راه حل موثر برای جلوگیری از سفید شدن موها است. آنزیم کاتالاز را افزایش می دهد و در نتیجه مو را تیره می کند. هنگامی که با آب لیمو ترکیب می شود، به موها درخشندگی می بخشد.

بیشتر بخوانید: صاف کردن مو: با شیر در ۵ مرحله موهای خود را ابریشمی کنید

۷.پودر شیکاکای

رفع سفیدی موی سر، خمیری از پودر شیکاکای و ماست درست کنید و به پوست سر بمالید. بعد از نیم ساعت بشویید. پودر شیکاکای از قدیم الایام در آیورودا برای داشتن موهایی سالم استفاده می شده است. این یک شامپو طبیعی و یک راه موثر برای کاهش سفیدی مو است. استفاده منظم باعث سلامت پوست سر می شود و متوجه رشد مو خواهید شد.

سخن آخر

برای خلاص شدن از شر موهای سفید باید یاد بگیرید درست غذا بخورید. مقدار زیادی سبزیجات، یک چغندر در روز، میوه ها و سبزیجات تازه و مقدار زیادی ماست چیزی است که باید به طور منظم مصرف کنید. چنین رژیمی نه تنها پوست شما را صاف و نرم می کند، بلکه موهای بلند و درخشانی نیز به همراه خواهد داشت.

نکته مهم دیگر این که از استفاده از مواد شیمیایی دوری کنید. زیرا از بین بردن موهای سفید به طور طبیعی امکان پذیر است. به جای انجام چندین روش شیمیایی برای تبدیل موهای خاکستری خود به سیاه، پیشنهاد می کنیم از داروهای طبیعی که در بالا بحث شد، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا