;
آرایش و زیباییدنیای مد

پرپشت شدن سریع مو با بهترین ماسک خانگی!

پرپشت شدن سریع مو: رشد سریع مو یکی از آرزوهایی است که هر فردی دارد. برخلاف تصور خیلی‌ها موهای سالم، پرپشت و بلند فقط با ماسک‌های گران‌قیمت به دست نمی‌آید، بلکه می‌توانید با وسایلی که در خانه دارید نیز ماسک برای رشد سریع مو بسازید.

بسیاری از مواد غذایی که در آشپزخانه شما وجود دارد، منبع غنی برای موها است. بنابراین، می‌توانید از آن‌ها یک ماسک عالی برای رشد و تقویت آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب دنیای مد آموزش ماسک برای رشد سریع مو را آورده‌ایم. اگر موهایی بلند و سالم و پرپشت می‌خواهید تا انتها این مطلب جالب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ماسک ترمیم کننده مو: ۵ بهترین ماسک مو طبیعی برای موهای آسیب دیده و خشک + طرز تهیه

۱.ماسک مو با آرد نخود

آرد نخود یکی از مواد ثابت‌شده برای پوست و مو است. برای ساختن ماسک برای رشد سریع مو با آرد نخود، کافی است 100 گرم آرد را با ½ فنجان آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر به دست آمده را روی ریشه و ساقه موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود، بماند.

پس از خشک شدن ماسک، آن را به آرامی با آب سرد بشویید. این ماسک فاقد هر گونه مواد شیمیایی است که موهای شما را تقویت کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، به پاکیزه شدن کف سر شما هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷ ترند آرایشی سال ۱۴۰۳ که با آن‌ها جذاب‌تر می‌شوید!

۲.آب پیاز

پرپشت شدن سریع مو، اگر نمی دانید که چگونه موهای خود را پرپشت کنید، پیاز یکی از بهترین موادی است که برای رشد سریع مو استفاده می‌شود. آب پیاز سبب افزایش گردش خون شده و باعث می‌شود موها مجددا رشد کنند. برای ماسک موی پیاز به اقلام زیر نیاز خواهید داشت:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

½ قاشق غذاخوری عصاره لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل

این مواد را با مقادیر ذکر شده با هم مخلوط کرده و روی تارها و ریشه‌های خود بمالید. اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس آن را با شامپوی بدون سولفات بشویید. اگر سه بار در ماه استفاده شود، به شما موهای پرپشت و بلندی خواهد داد.

احتمالا بپسندید: سفت شدن پوست صورت در یک هفته با این روش طلایی!

جالب خواهد بود:جلوگیری از ریزش مو با ۱۰ نکته ساده + فرمول موهای براق و سالم

۳.سرکه سیب

سرکه سیب برای پوست، مو و به طور کلی زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از آن برای کاهش وزن و از بین بردن بوی بد دهان استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که سرکه سیب می‌تواند به شما موهای بلند‌تر و سالم‌تری ببخشد؟

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص اسیدی، باکتری‌ها را از بین می‌برد و پوست سر شما را لایه‌برداری می‌کند. با از بین رفتن آلودگی‌ها موهای سالم‌تر و بیشتری رشد خواهند کرد. همچنین می‌تواند به درمان موخوره کمک کند.

برای تهیه این ماسک مو، سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. پس از شستن موها با شامپو، از آن به عنوان آبکشی نهایی استفاده کنید. سرکه سیب پوست سر را تمیز کرده و رشد مو را تسریع می‌کند و در عین حال pH پوست کف سر را کنترل می‌کند. ما توصیه می‌کنیم موهای خود را با این کار بشویید که به صاف شدن تارهای موهای خشک کمک می‌کند و درعین حال به موهای شاداب و براق باز می‌گردد.

پرپشت شدن سریع مو، توجه داشته باشید که اگر موهای خشکی دارید، نباید به مقدار زیاد از سرکه سیب استفاده کنید؛ چرا که  با از بین بردن بیش از حد چربی‌ها و روغن مو باعث خشکی بیشتر آن می‌شود.

جالب خواهد بود: مدل های شیک کفش زنانه 1403

بیشتر بخوانید: 6 شیوه استفاده اشتباه از محصولات آرایشی و بهداشتی که احتمالا انجام می دهید!

پرپشت شدن سریع مو

شاید بپسندید: با این ترکیب ساده گیاهی، پوستی شفاف و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه و مصرف

۴.ماسک تخم‌مرغ و عسل

تخم مرغ سرشار از ویتامین B کمپلکس، پروتئین‌ها و مواد معدنی بوده که برای حفظ سلامت مو بسیار مفید است. همه این مواد مغذی با تقویت ریشه مو به جلوگیری از ریزش آن کمک می‌کنند. علاوه بر این، تخم مرغ باعث تحریک رشد موهای جدید و افزایش حجم مو می‌شود. برای تهیه این ماسک مو، یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود.

خمیر را روی پوست سر و موهای خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس خوب آبکشی کنید و موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده معطر بشویید تا بوی تخم مرغ از بین برود. چربی‌های طبیعی موجود در تخم مرغ، هر آنچه فولیکول مو برای رشد نیاز دارد را فراهم خواهد کرد. این ماسک تخم مرغ بهترین ماسک برای رشد سریع مو است.

شاید بپسندید: چگونه از چین و چروک بیشتر صورت و پیری زودرس صورت جلوگیری کنیم!؟

احتمالا بپسندید:برای داشتن پوست تمیز، این ماسک صورت خانگی میوه ای معجزه می کند+طرز تهیه و مصرف

۵.آلوئه‌ورا

پرپشت شدن سریع مو، آلوئه‌ورا یک ماسک برای رشد مجدد سریع مو است. این ماده به دلیل خواص تسکین دهنده و ترمیم کننده‌ش برای آفتاب سوختگی و سایر مشکلات پوستی استفاده می‌شود. همچنین، خواص درمانی که دارد برای مو و پوست نیر مفید است. آلوئه سرشار از ویتامین‌های E و C است که هر دو آنتی‌اکسیدان هستند و به عنوان سپری در برابر رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند و آن را به یک ماده عالی برای تقویت و ترمیم ساقه‌ موها تبدیل می‌کنند.

علاوه بر این، آلوئه ورا یک بمب آبرسان است و به حفظ رطوبت موهای شما کمک می‌کند. بنابراین، می‌توانید با موهای خشک و وز خود خداحافظی کنید. خواص ضدالتهابی آن باعث تسکین پوست سر شما می‌شود. برای این که بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید، آلوئه‌ورای خالص را با آب مخلوط کرده و به کف سر و ساقه موها بزنید. همچنین، می‌توانید یک قاشق آلوئه‌ورا را به نرم کننده مورد علاقه خود اضافه کرده و خواص آن را بیشتر کنید.

شاید بپسندید: زردی و لکه های روی ناخن را با این روش خانگی شگفت انگیز فوری درمان کنید!

احتمالا بپسندید: اگر پوستی صاف و بدون افتادگی می خواهید توجه به این نکات را فراموش نکنید!

۶.ماست

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که ماست می‌تواند سبب از بین بردن موخوره شود. اسید لاکتیک موجود در ماست موها را هیدراته می‌کند. این کار موجب مرطوب شدن آسیب و جلوگیری از وز شدن مو می‌شود. زمانی که موهای خود را با ماست می‌شویید، سلول‌های مرده روی فولیکول‌های مو را از بین خواهید برد و موهایتان سریع‌تر رشد خواهند کرد.

ماست را می‌توان با بسیاری از مواد دیگر مخلوط و یک ماسک برای رشد سریع مو تهیه کرد؛ با روغن نارگیل برای کمک به ریزش مو، عسل برای کمک به حفظ رطوبت مو، آووکادو برای کمک به تقویت مو و افزایش درخشندگی، با لیمو برای کمک به تعادل PH پوست سر.

پرپشت شدن سریع مو، متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند برای ساخت ماسک برای رشد مجدد سریع مو ماست را با روغن زیتون مخلوط کنید تا درخشندگی و براقی بیشتر به موهایتان ببخشید. مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی موها گذاشته و با آب گرم بشویید.

شاید بپسندید: چگونه با مواد دم دستی در منزل، پوستی شفاف و تمیز داشته باشیم | روش های شفاف کردن پوست!

احتمالا بپسندید: روتین زیبایی صورت تا عید: چگونه پوستی بدون لک و درخشان داشته باشیم؟

۷.آووکادو و روغن زیتون

متخصصان زیبایی معتقدند موخوره به دلیل ضعیف شدن ساختار کوتیکول و در نتیجه آسیب‌دیدگی مو ایجاد می‌شوند. این آسیب عمدتا ناشی از گرما، مواد شیمیایی و رادیکال‌های آزاد در محیط پیرامون مانند آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

آووکادو بهترین ماسک برای رشد سریع مو است؛ زیرا دارای مواد معدنی بوده که کوتیکول‌های مو را تقویت می‌کند و همچنین پروتئین و ویتامین‌های مختلفی برای تغذیه و نرم کردن موها دارد. روغن زیتون به نوبه خود به موهای آسیب دیده، درخشندگی بیشتری می‌بخشد. برای تهیه ماسک برای رشد مجدد سریع مو، از نصف یک آووکادو و نصف فنجان روغن زیتون استفاده کنید. در یک کاسه با چنگال با هم له کنید و فقط به انتهایی موها بمالید. بهتر است نیم ساعت بماند و سپس شسته شود.

۸.موز و روغن زیتون

در این مقاله از خواص روغن زیتون بسیار گفتیم. حال ترکیب موز و روغن زیتون نیز یکی دیگر از ماسک‌های فوق‌العاده برای رشد و تقویت مو است. موز موهای کدر، آسیب‌دیده و خشک را هیدراته و مرطوب می‌کند؛ زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است که می‌تواند مو را تقویت کرده و PH پوست سر را متعادل کند.

روغن زیتون نیز سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین E است که می‌تواند موها را براق‌تر نشان دهد. همچنین ممکن است مو را مرطوب کرده و آسیب‌هایی را که می‌تواند باعث شکستگی و شکافتن انتهای موها شود، التیام بخشد.

پرپشت شدن سریع مو، برای تهیه این ماسک موی خانگی از یک موز رسیده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. موز را له کرده تا به پوره ای یک‌دست تبدیل شود. سپس روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید. نتیجه باید یک ماسک موی کرمی و کف آلود باشد. در حمام، ماسک را با انگشتان خود روی تمام مو‌ها و پوست سر بمالید. 10 تا 15 دقیقه بگذارید بماند و سپس شستوشو دهید.

جالب خواهد بود: رشد سریع مژه در یک هفته با این روش جادویی خانگی!

شاید بپسندید: راهنمای گام به گام آرایش حرفه ای+با این آموزش خودتان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید!

پرپشت شدن سریع مو

۹.آب برنج

آب برنج برای پوست و مو فوق العاده عمل می‌کند. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن به رشد مجدد موهای شما کمک می‌کند. البته آب برنج به دلیل داشتن نشاسته ممکن است موهای شما را خشک کند. بنابراین، سعی کنید آن را با یک نرم‌کننده عالی استفاده کنید.

یک یا دو بار در هفته از آب برنج برای آبکشی موهای خود استفاده کنید و اجازه دهید آب برنج تا 10 دقیقه روی موهای مرطوب و تمیز بماند. سپس، از یک نرم‌کننده عالی استفاده کرده و موهای خود را هیدراته کنید.

۱۰.چای سبز

برگ‌های چای سبز یک آنتی اکسیدان برای مو و پوست سر هستند و از آن‌ها دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. چای سبز به کند کردن روند ریزش مو کمک می‌کند. کسانی که موهای کدر، نازک و ضعیفی دارند یا پوست سرشان چرب است می‌توانند با ماسک چای سبز این مشکلات را برطرف کنند.

پرپشت شدن سریع مو، برگ‌های چای را به مدت پنج دقیقه دم کنید و بگذارید خنک شود. می‌توانید برای آبرسانی و درخشش بیشتر چند قطره عسل نیز به آن اضافه کنید. مایع را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها بیافشانید. از پوست سر تا انتها ماساژ دهید تا کاملا به خورد مو و پوست سر شما برود. بگذارید 10 دقیقه بماند و آبکشی کنید.

شاید بپسندید: راهنمای گام به گام آرایش حرفه ای+با این آموزش خودتان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید!

احتمالا بپسندید: تاثیر شیر خشک برای چاقی صورت؛ افسانه یا واقعیت؟

شاید بپسندید: زیبایی زنان هندی: ۴ ترفند زیبایی طبیعی زنان هندی با گیاهان دارویی فاش شد!

۱۱.مایونز

چندی پیش کاردی بی، یکی از خواننده‌های معروف آمریکایی، راز موهای درخشان و خوش‌حالت خود را فاش کرد. او گفت که از مایونز، آووکادو و روغن زیتون یک ماسک عالی و نرم کننده برای خود می‌سازد. مایونز به تنهایی سبب هیدراته شدن و از بین بردن وزی مو می‌شود.

پرپشت شدن سریع مو، سس مایونز را می‌توان به تنهایی به عنوان ماسک مو یا ترکیب با روغن زیتون برای تغذیه بیشتر یا زرده تخم مرغ برای درخشندگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: معجزه ای برای موهای خشک: ۸ ماسک موی خانگی با اثر فوری برای موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا