;
تفریح و سرگرمی

اگر ریاضیدانی سریع بگو که با توجه به معادلات بالا به جای علامت سوال، چه عددی باید قرار داد!؟

آزمون ریاضی جذاب و چالشی: سوال این آزمون بسیار ساده است: با توجه به معادلات بالاتر، عددی که باید به جای علامت سوال گذاشته شود را پیدا کنید! البته بادتان باشد که زمان شما محدود است. برای رمزگشایی این آزمون تنها 5 ثانیه فرصت دارید. مجله خبری چشمک با درک اهمیت سوالات و معماهای تصویری در رشد و توسعه مهارت های فردی، هر روز با ارائه جدیدترین سوالات تصویری، مهارت ها و توانایی های مخاطبان را مورد آزمایش قرار داده و در جهت رشد و توسعه آن تلاش می کند.

شاید بپسندید: آزمون روان شناسی: اگر در این موقعیت باشی، به چه کسی چتر نجات داده و او را کمک می کنی؟

به باور محققان ذهن و مغز  نیز همچون جسم نیازمند تمرین مناسب ورزشی برای حفظ سلامت و کارایی خود است. بازی های فکری بهترین گزینه برای فعالیت مثبت مغز و تمرین ورزشی برای آن هستند. توجه و انجام انواع و اقسام بازی های فکری می تواند، هم سلامت مغز را تضمین کند و هم زمینه را برای رشد توانائیهای فردی افراد فراهم نماید. بر همین اساس لازم است شما هر روز با بخش تفریح و سرگرمی چشمک همراه شده و ذهن و مغز خود را ورزش دهید.

شاید بپسندید: فقط کسی که تیزبینی‌اش شبیه هرکول پوارو باشه، در یک نگاه دزد را پیدا می کند!

آزمون ریاضی جذاب و چالشی

بازی های فکری معماهای هیجان انگیزی هستند که حل آنها نیاز به تفکر دارد. بازی های فکری شما را وادار می کند خارج از چارچوب فکر کنید و از تمام قابلیت ها و پتانسیل های ذهنی خود بهره برداری کنید. یکی از جدیدترین بازی‌های فکری در رسانه‌های اجتماعی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، آزمون ریاضی جذاب و چالشی است.

احتمالاً بپسندید: تست قدرت بینایی با میوه متفاوت: قابل توجه تیزبین‌ها، تیزبینی خود را با یافتن میوه متفاوت تصویر اثبات کنید!

شما باید بتوانید در مدت زمان 5 ثانیه ای، به جای علامت سوال، عدد مناسب را جایگزین کنید. برای این کار لازم است از تمام ححواس خود و هوش ریاضی خود استفاده کنید. کافی است کمی با دقت به معادلات بالا نگاه کنید. مطمئناً افرادی که دارای ضریب هوشی بالا باسند در اولین تلاش خواهند توانست آزمون ریاضی جذاب و چالشی را رمزگشایی کنند. اجازه دهید نگاهی به این معما بیندازیم.

شاید بپسندید: آزمون چالشی یافتن اتومبیل متفاوت: تیزبینی خودتان را با پیدا کردن اتومبیل متفاوت در 7 ثانیه محک بزنید!

 آزمون ریاضی جذاب و چالشی

احتمالاً بپسندید: تست دردسر بزرگ تو راهه! کی همسر پیرمرد ناقلاست؟!

.

.

.

.

شاید بپسندید: قدرت تمرکز و دقت‌ات رو با پیدا کردن محصولی که فقط یکی از آن در یخچال موجود است، محک بزنید!

.

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید:تست شخصیت شناسی با تابلو نقاشی: آیا ویژگی اصلی شخصیت خود را می دانید؟

پاسخ آزمون ریاضی جذاب و چالشی

اگر هنوز در تلاش برای به دست آوردن پاسخ این هستید، ما پاسخ این معما را داریم. اما قبل از دیدن پاسخ بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. می توانید از فرصت دوم خود استفاده کرده و آزمون ریاضی جذاب و چالشی را رمزگشایی کنید.

احتمالاً بپسندید: تست قدرت تمرکز با اشتباهات تصویر: اگر خود را نابغه می دانید، 10 اشتباه تصویر را در 10 ثانیه پیدا کنید!

.

.

 

شاید بپسندید: یکی از گل های تصویر را انتخاب کن تا خودت را بهتر بشناسی!

 

.

.

احتمالاً بپسندید:آزمون شناسایی فرد خوش شانس در شهربازی: چه کسی احتمال زنده ماندنش بیشتر از دیگران است!؟

پاسخ آزمون ریاضی جذاب و چالشی: پاسخ بسیار ساده است. اگر دقت کنید هر معادله ابتدا در یکیدیگر ضرب شده و سپس به تریب با اعدا اول جمع شده اند. اعداد اول 1، 3، 5، 7، 9 و ….

بنابراین در اینجا عدد گم شده 99 است.

10×9=90

90+9

=99

شاید بپسندید: فکر میکنی خیلی نکته سنج و تیزبینی، پس رباینده عروس را پیدا کن!

پاسخ آزمون ریاضی

احتمالاً بپسندید: چمدان برای کدامیک از این دو دختر است!؟ | خود را بهتر بشناسید!

امیدوارم از آزمون ریاضی جذاب و چالشی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: آزمون قدرت بینایی خطوط و حیوان: اگر حیوان تصویر را در 8 ثانیه تشخیص بدی، بینایی ات عالیه!

 

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

شاید بپسندید: آزمون یافتن تفاوت تصویر خرس: به تیزبینی خودت اطمینان داری، پس تفاوت های دو خرس را پیدا کن!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: اگر تمام اعداد تصویر را تشخیص بدی، چشمات مثل چشم عقابه و مشکلی نداره!!

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید: تست قدرت بینایی با سگ فانتزی: قدرت بینایی و تمرکزتان را با پیدا کردن سگ فانتزی، اثبات کنید!

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

احتمالاً بپسندید: تست صندلی را به چه کسی می دهید؟| این تست نشان می دهد که آیا شما مهربان هستید یا خودخواه!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: آزمون خطر مرگ: جون کدوم بچه در خطره؟ کدوم مادر بی فکرتر هست؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: تست شخصیت، خود و اطرافیان را بهتر بشناسید: کدامیک از این مناظر برایتان جذاب تر است!؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی فرد احمق تصویر: واقعاً کدوم یکی از افراد در حماقت و خنگی دست همه رو از پشت بسته!؟

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید:آزمون شناخت زن دروغگو: ضریب هوشی ات بالاست، سریع بگو با توجه به شواهد کدام زن دروغگوست!

برایتان جالب خواهد بود

 آزمون شناخت زن خون آشام پارک: با توجه به شواهد، سریع بگید که کدوم یکی از این دخترا خون اشامه!؟

قابل توجه باهوشا: این سوال ریاضی می تواند ضریب هوشی بالای شما را اثبات کند!

آزمون شناسایی قاتل مرد بر زمین: با پیدا کردن قاتل، اثبات کنید که هوش کارآگاهی تان بالاست!

اگه فکر می کنی نکته سنج و تیزبینی، پس بگو این عکس چه مشکلی دارد؟

 آزمون شناسایی سایه صحیح: کدوم یکی از سایه ها مربوط گوسفند زبل و بامزه ماست!؟

بگو کدوم کوله پشتی را انتخاب کردی، تا بگم در برخورد با دیگران دقیقا چه جور آدمی هستی!؟

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. اعداد فرد درسته نه اعداد اول
    اعداد 1 و 9 اول نیستن در صورتیکه توی راه حل هستن از طرفی هم عدد 2 اول هست که توی راه حل نیست

    1. منم همینو میگم تازه اعداد سمت راست هم میتونیم با ضرب کردنشون به دو عدد بزرگتر از خودشون و بعد منهای ۱ حاصل رو به دست بیاریم من با دو الگو به جواب ۹۸ رسیدم
      مثلا آخری :۹×۱۱ مساوی با ۹۹ منهای ۱ میشه ۹۸
      یا ۱۰×۱۰ منهای ۲ مساوی با ۹۸

  2. جواب میشه 98
    چون 7=1+2×3
    و
    23=4+3×5
    و
    47=6+5×7
    و
    79=8+7×9
    پس در نتیجه 90=9×10 به علاوه 8 میشود 98

  3. جواب واضحه ک میش ۹۹
    عدد اول × عدد دوم + ۱(هر دفعه هم بش ۲ تا اضافه میشه / یا میتونیم بگیم به ترتیب از ۱ با اعداد اول جمع میشه با فرق اینکه این سوال عدد ۲ رو یادش رفته)

  4. سلام
    جواب ۹۸ هست ،چون:
    ۳×(۲-۱)+(۲×۲)=۷
    ۵×(۴-۱)+(۴×۲)=۲۳
    ۷×(۶-۱)+(۶×۲)=۴۷
    ۹×(۸-۱)+(۸×۲)=۷۹
    پس:
    ۱۰×(۹-۱)+(۹×۲)=۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا