;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

فواید پیاده روی برای بدن: وقتی هر روز نیم ساعت پیاده روی می کنید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

فواید پیاده روی برای بدن: شما می خواهید برای یک زندگی سالم ورزش کنید یا کالری بسوزانید، اما نمی خواهید خیلی به خودتان فشار بیاورید. شما زمان یا شرایط لازم برای رفتن به باشگاه را ندارید، یا تمرینات سنگین بسیار ترسناک هستند! پس بیایید شما را با یک ورزش بسیار ساده، کم تلاش و کاملا رایگان آشنا کنی: پیاده روی! با مجله خبری چشمک و قواید پیاده روی برای بدن با بخش سلامت و تناسب اندام و تغذیه چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: 5 بهترین تمرینات ورزشی صورت برای داشتن پوستی درخشان و شفاف!

فواید پیاده روی برای بدن

پیاده روی که به شمارش فواید هم برای بدن و هم برای ذهن ختم نمی شود، نه تنها ظاهر شما، بلکه سلامتی شما را نیز عالی می کند. برای بهره مندی از تمام این مزایا، کافی است تنها 15 تا 30 دقیقه در روز وقت بگذارید. اگر کفش ورزشی خود را پوشیده اید، شروع کنیم.

از بیماری های مغزی محافظت می کند

از فواید فواید پیاده روی برای بدن، محاغظت از مغز است. مطالعات نشان می دهد که پیاده روی منظم از زوال عقل پیشگیری می کند و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. پیاده روی ذهن را آرام کرده و استرس را کاهش می دهد و از سلامت روان محافظت می کند، همچنین باعث افزایش سطح اندورفین در بدن می شود.

شاید بپسندید: درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

باید بدانید که از فواید فواید پیاده روی برای بدن، محاغظت از قلب است. پیاده روی همچنین ورزشی است که از بیماری های قلبی و حملات قلبی محافظت می کند. زیرا پیاده روی برای فشار خون بالا مفید است، کلسترول را کاهش می دهد و جریان خون را در بدن تنظیم می کند.

فواید پیاده روی برای بدن

از ریه محافظت می کند

تقویت سلامت ریه ها از فواید پیاده روی برای بدن است. هنگامی که راه می رویم، سطح اکسیژن در جریان خون افزایش می یابد و به ما کمک می کند تا از شر سموم موجود در ریه ها خلاص شویم. همچنین به ما کمک می کند تا با بیماری های ریوی مبارزه کنیم. زیرا در طول پیاده روی بهتر و عمیق تر نفس می کشیم.

شاید بپسندید: کاهش وزن سریع و سالم با رژیم غذایی یا ورزش؟ کدام یک موثر تر است؟

حتی از دیابت جلوگیری می کند

اگر به شما بگوییم پیاده روی حتی می تواند از دیابت جلوگیری کند چه؟ در یک مطالعه علمی، آنها پیاده‌روی‌های معمولی و دویدن را در یک آزمایش 6 ماهه مقایسه کردند و افرادی که پیاده‌روی منظم دارند 6 برابر بیشتر از دیگران، تحمل گلوکز را نشان دادند. زیرا پیاده روی در جذب قند خون توسط سلول ها بسیار موثر است.

حرکات روده را تنظیم می کند

30 دقیقه پیاده روی هر روز نه تنها خطر ابتلا به سرطان روده (کولون) را کاهش می دهد، بلکه با تنظیم حرکات روده هضم را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

ماهیچه ها را تقویت می کند، به کاهش وزن کمک می کند

از از فواید فواید پیاده روی برای بدن، تقویت ماهیچه هاست. بیایید اطلاعات خوبی به کسانی بدهیم که پیاده روی را به عنوان یک ورزش در نظر می گیرند: پیاده روی که در آن 10 هزار قدم در روز برمی دارید، معادل تمریناتی است که با ماشین های سنگین در باشگاه انجام می دهید. علاوه بر این، عضلات شما به اندازه پایان یک روز پرمشغله در باشگاه آسیب نخواهند دید، اما در حالی که عضلاتتان قوی تر می شوند، وزن کم می کنید.

پیاده روی

استخوان ها را تقویت می کند و درد مفاصل را از بین می برد

یکی دیگر از مزایای پیاده روی این است که تحرک بیشتر مفصل را فراهم می کند، از پوکی استخوان جلوگیری می کند و خطر شکستگی / ترک را کاهش می دهد. کارشناسان می گویند حداقل نیم ساعت پیاده روی در روز درد مفاصل را کاهش می دهد.

برای کمردرد مفید است، اختلالات وضعیت بدن را اصلاح می کند

پیاده روی همچنین برای کسانی که از کمردرد رنج می برند یک ورزش عالی است. زیرا در حین راه رفتن، گردش خون در ساختار نخاع بهتر می شود. همچنین به شما کمک می کند تا حالت و انعطاف پذیری داشته باشید، که برای سلامت نخاع بسیار مهم هستند.

مناسب برای افسردگی

از فواید فواید پیاده روی برای بدن، مبارزه با افسردگی است. مطالعات نشان می دهد که پیاده روی در از بین بردن علائم افسردگی در بیماران مبتلا به افسردگی شدید بسیار موثر است. پیاده روی که در مبارزه با افسردگی بسیار موثر است، برای خلق و خوی ما نیز مفید است و نه تنها از سلامت جسمی بلکه از سلامت روانی ما نیز محافظت و به آرامش می بخشد.

شاید بپسندید: کاهش وزن سالم: ۹ نکته مهم برای کاهش وزن برگشت ناپذیر در هوای سرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا