;
خانواده و زناشوییزندگی

گیر دادن شوهر به زن: آقای شوهر با گیر دادن هایت این ۱۰ بلا را سر همسرت می یاری!

گیر دادن شوهر به زن: شاید زیاد دیده باشید که برخی مردها به شدت ایرادگیر هستند. مدام سر هر چیز کوچک و بزرگ گیر می دن و بهانه گیری می کنند. آن ها عادت دارند تا نقاط مثبت همسر خود را نادیده بگیرند و مدام به دنبال پیدا کردن بهانه و نقاط ضعف او هستند. آن ها شاید تمیزی و آرایستگی خانه را نبینند یا ساعت ها وقتی را که همسرش صرف تهیه غذا کرده است اما به راحتی به کم نمک بودن یا کمی شور بودن غذا گیر می دهند و غر می زنند.

مردهایی که مدام در حال غر زدن، ایراد گرفتن و گیر دادن هستند باید بدانند که با چنین رفتارهایی این ۱۰ بلا را سر همسر و زندگی مشترک خود می آورند. آن ها بدون این که متوجه شوند با گیر دادن های مداوم خود در نهایت باعث ویرانی زندگی مشترک خود می شوند.

گیر دادن شوهر به زن، در این بخش از خانواده و زناشویی چشمک شما را با پیامدهای گیردادن ها و بهانه گیری های مداوم تان آشنا می کنیم. قبل از این که دیر شود بهتر است دست از این رفتارها و گیر دادن های تان بردارید و از دوام زندگی مشترک خود محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: وظایف شوهر نسبت به همسر: 12 مهمترین ویژگی های یک شوهر خوب و ایده آل!

۱.نابود کردن اعتماد به نفس همسر

زنانی که همسرشان مداوم از آنها ایراد می گیرد، سعی می کنند ایرادهای خود را برطرف کنند. اما می بینند که شوهر او دست از گیردادن بر نمی دارند و بعد از مدتی همه تلاش ها را بی نتیجه می بینند و زیر بار ایرادگیری های همسر روحیه خود را می بازند و اعتماد به نفس شان را از دست می دهند.

گیر دادن شوهر به زن

۲.زمینه سازی برای دعوا و جر و بحث

گیر دادن شوهر به زن، زندگی با مردان ایرادگیر بسیار سخت و دشوار است. آقایان با گیر دادن های الکی حس عصبانیت، کم حوصلگی و لج بازی را در همسرشان تقویت می کنند. زنانی که با همسران ایرادگیر مواجه می شوند، گاهی از خود عکس العمل تند نشان داده و کار همسر خود را تلافی می کنند و این گونه زندگی آنان دچار تنش و دعوا خواهد شد.

شاید بپسندید: خواستگار خوب: چطور تشخیص بدم که خواستگارم خوبه یا بد؟

۳.از بین رفتن انگیزه پیشرفت

گیر دادن شوهر به زن، از لحاظ روحی و اخلاقی ، مادی و جسمی، هیچ پیشرفتی بدون تشویق حاصل نمی شود. مردانی که از همسرشان مداوم ایراد می گیرند و دایم در حال شمردن نقاط ضعف آنها هستند، هیچ وقت آنها را تشویق نمی کنند، زیرا نقاط مثبت آنها را نمی بینند.

همسر این نوع مردان هرچه تلاش می کنند بهتر باشند اما باز هم با ایرادگیری مواجه می شوند. بنابراین انگیزه خود را برای زندگی از دست داده و انگیزه پیشرفت در آنها از بین می رود.

شاید بپسندید: عاشق کردن مرد: چیکار کنم همسرم عاشقم بشه و عاشقم بمونه؟ + ۷ ترفند فوق العاده

۴.افسردگی

زنانی که با همسران ایرادگیر مواجه می شوند، نمی توانند به راحتی احساسات خود را بیان کنند و یک عصبانیت نهفته همیشگی از همسرشان دارند که به طور مستقیم در روابط زناشویی شان تاثیر منفی دارد. این زنان اعتماد به نفس شان را از دست می دهند و به دلیل بروز ندادن عصبانیت و خشم خود دچار افسردگی های مزمن می شوند.

گیر دادن شوهر به زن

۵.فراموش کردن خود

گیر دادن شوهر به زن، خانم هایی که همسر ایراد گیر دارند، گاهی فکر می کنند، هرچه همسرشان درباره آنها می گوید درست است و آنها نمی توانند از پس هیچ کاری بر آیند. این خانم ها در زندگی همیشه احساس تنفر نسبت به خود داشته و خود را سرزنش می کنند. فردی که خود را دوست ندارد، برای پیشرفت و موفقیت در زندگی تلاش نمی کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت های زن و مرد: ۷ تفاوت بزرگ بین زن و شوهر که حتما باید بدانید!

۶.وسواس

یکی از پیامدهای زندگی با مردان ایرادگیر، ایجاد وسواس خفیف و یا گاهی شدید در همسر آن ها است. مبتلایان به وسواس به سبب اندیشه های ناخواسته و ناراحت کننده که مدام به ذهنشان خطور می کند، رنج زیادی می کشند و برای کنترل این رنج، بدون این که از آن صحبت کنند رفتارهایی تکراری از خود بروز می دهند.

۷.عمل نکردن به وظایف مادری

گیر دادن شوهر به زن، همسر مردان ایرادگیر اگر راه حلی برای ایرادگیری همسرشان نیاندیشند و راه برخورد با او را ندانند، دچار مشکلات شخصیتی و رفتاری می شوند و با مشکل روحی و عدم رضایتی که از زندگی زناشویی خود دارند، مادران خوبی نیز نخواهند شد و نمی توانند راحت و درست به وظایف مادری خود عمل کنند.

شاید بپسندید: علت سرد شدن مرد نسبت به زن: با این ۱۰ رفتار باعث سرد شدن مردتان می شوید!

گیر دادن شوهر به زن

۸.کاهش امید به زندگی

زن هایی که همسرشان تنها نقاط ضعف شان را می بیند، دچار کاهش اعتماد به نفس شده و فکر می کنند نمی توانند از پس هیچ کاری بر آیند. این خانم ها انگیزه پیشرفت را از دست داده و امید به زندگی در آنها کاهش می یابد.

۹.خیانت به شوهر

گیر دادن شوهر به زن، مردهای ایرادگیر معمولا در حال ایراد گرفتن هستند و تمام مشکلات زندگی را به همسرشان ربط می دهند، به ندرت به همسران شان محبت می کنند، آن را لطف به حساب می آورند و سر همسرشان منت می گذارند.

آنها به ایراد گرفتن و ندیدن خوبی ها عادت کرده اند و فکر می کنند اگر از همسرشان تعریف کنند، دیگر خوب عمل نمی کند و رفتارش بد می شود. همسر افراد ایرادگیر به دلیل نادیده گرفته شدن نقاط قوت و رفتارهای مثبت شان دچار کمبود محبت می شوند و ممکن است به سوی فردی که به او بها داده و محبت می کند، روی آورد. در نتیجه کسب محبت از فرد دیگر ممکن است به خیانت منجر شود.

بیشتر بخوانید: چرا مردان زنان را ترک می کنند؟ + رفتارهای زنانه ای که مردان را فراری می دهد

۱۰.جدایی و طلاق

گیر دادن شوهر به زن، در نهایت، همه انسان ها کامل نیستند و یقینا مردان ایراد گیر نیز ایرادهایی دارند. برخی از خانم ها نمی توانند تحمل کنند که کسی مداوم از آنها ایراد بگیرد. پس شروع به ایرادگیری از همسر کرده و دچار اختلاف شدید با همسر شده و گاهی این دعواهای زناشویی همراه با قهرهای طولانی مدت ممکن است به جدایی و طلاق ختم شود.

بیشتر بخوانید: چرا مردان زنان را ترک می کنند؟ + رفتارهای زنانه ای که مردان را فراری می دهد

گیر دادن شوهر به زن

سخن آخر

گیر دادن شوهر به زن، آیا شما هم مرد بهانه گیر هستید؟ شما هم عادت دارید مدام به همسر تان گیر بدهید؟ زمانی که به همسر تان گیر می دهید قصد تان چیست؟ آیا گاهی به پیامدهای گیردادن ها و بهانه گیری های تان هم فکر کرده اید؟ با پیامدهای گیردادن به همسر که در بالا بحث شد، موافقید؟

خانم ها، شما با مرد بهانه گیر مواجه بوده اید؟ فکر می کنید چرا همسر تان مدام گیر می دهد؟ زمانی که گیردادن های همسر تان را می بینید چه حسی پیدا می کنید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را در کامنت، زیر این پست برای ما بنویسید تا بقیه خواننده های عزیز ما هم از تجربیات شما استفاده کنند. در ضمن اگر در مورد این موضوع، پرسش هایی داشته باشید با ما در میان بگذارید، کارشناسان بخش خانواده و زناشویی چشمک به شما پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های شوهر خوب: ۲۰ ویژگی یک شوهر جنتلمن و ایده آل

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا