;
خانواده و زناشویی

وظایف شوهر نسبت به همسر: 12 مهمترین ویژگی های یک شوهر خوب و ایده آل!

ویژگی های یک شوهر خوب: هر دختری رویای شاهزاده‌اش را می‌بیند. مردی جذاب و مناسب که او را به دنیای رویایی پر از عشق ببرد.او انتظار دارد، مرد رویایی اش بهترین و کامل ترین مرد دنیا باشد. البته این درست نیست. چرا که  هیچ مرد مجردی کامل نیست. یا تمام ویژگی های که یک دختر در مورد او آرزو دارد را ندارد. اما تلاش کمی برای ترکیب چند ویژگی خوب کمک زیادی می‌کند تا رابطه شما را بهتر و زندگی‌تان را شادتر بسازد.

راضی کردن یک دختر آنقدرها هم که شما فکر می کنید سخت نیست. تنها چیزی که آن ها به آن اهمیت می دهند کمی توجه، عشق و مراقبت در ارتباط است. بنابراین همه شما دخترانی که در جستجوی شوهر خوب هستید  به این 12 مهمترین ویژگی های یک شوهر خوب توجه کنید. شوهر خوب کسی است که این ویژگی ها را داشته باشد.

مطلب مرتبط: ویژگی های شوهر خوب: ۲۰ ویژگی یک شوهر جنتلمن و ایده آل

1.نوازش

از جمله ویژگی های یک شوهر خوب نوازش کردن است. ما دخترها دوست داریم مثل بچه های کوچک ناز و نوازش شویم. پسری که هرازگاهی شریک عاطفی اش را نوازش می‌کند، در رابطه اش اشتباه نمی کند. نوازش باعث خوشحالی دختران می شود. اگر شریک عاطفی تان، شما را ناز و  نوازش می کند، بدانید که  شادی شما برای او بسیار مهم است. نوازش تنها شامل خرید هدیه نمی شود. این می تواند حرکات کوچکی مانند نوشتن یک یادداشت عاشقانه، خریدن یک گل رز،پیام های متنی زیبا، درست کردن یک چای برای او باشد.قطعا این حرکت های کوچک لبخند بر لبان شریک عاطفی تان می نشاند و باعث می شود که او دوباره عاشق تان شود.

مطلب مرتبط: وظایف زن نسبت به شوهر: ۱۲ مهم ترین وظیفه زن در قبال شوهر!

2. شوخ طبعی

چه کسی دوست دارد با شریک زندگی خود، صحبت های خسته کننده ای داشته باشد؟ همه می خواهند با صدای بلند بخندند. بیشترین زمانی را که می گذرانید با شریک زندگی تان است. از این رو، گاهی برای همسرتان جوک های خوب تعریف کنید تا خنده های بنلد او را ببینید. یکی از دلایلی که دخترها عاشق پسرها می شوند، حس شوخ طبعی او است. واقعیت این است که ما عاشق مردانی می شویم که می توانند ما را بخندانند و همواره رابطه مان را پرشور نگه دارند. شوخ طبعی بعد جدیدی به رابطه می بخشد و آن را شاداب و سالم نگه می دارد

شوخ طبعی

مطلب مرتبط: گیر دادن شوهر به زن: آقای شوهر با گیر دادن هایت این ۱۰ بلا را سر همسرت می یاری!

3. علاقه به سرگرمی های شما

اگر شوهرتان برای انجام سرگرمی‌های تان با شما همراه می شود، بدانید که  خوش‌شانس‌ترین دختر دنیا هستید. این سرگرمی ها حتما کارهای خاصی نیستند، همین بیرون رفتن با شما برای کارهای روزمره مانند خرید مواد غذایی، یا فقط دویدن با شما می تواند حس خوبی برای تان ایجاد کند. این چیزهای کوچک برای همه دختران به این معنا است که شما می خواهید بیشتر وقت تان را با او بگذرانید. به علاوه، داوطلب شدن در انجام کارها با همسرتان به او احساس تعلق عمیق می دهد.

4.دوست داشتن بچه ها

ویژگی های یک شوهر خوب: چه کسی بچه هایش را دوست ندارد؟  زنان همیشه عاشق بچه هایش هستند. اما قضیه در مورد مردان فرق می کند.  همه مردان بچه ها را دوست ندارند. به همین خاطر مردی که با بچه ها بازی می کند، پدر خوب و شوهر خوبی خواهد بود. البته دوست داشتن مردان با زنان فرق می کند. هر کدام به مدل خاصی بچه های شان را دوست دارند. بهتر است به دنبال برخی نشانه ها باشید. مثلا زمانی که بچه ها بازی می کنند، ببنید واکنش او چیست. عصبانی می شود یا بر سر بچه ها فریاد می کشد. اگر این طور نبود، لازم نیست دختران نگران این موضوع باشند. او مطمئنا دل مهربانی نسبت به بچه ها دارد.

بیشتر بخوانید: چرا مردان زنان را ترک می کنند؟ + رفتارهای زنانه ای که مردان را فراری می دهد

دوست داشتن بچه ها

شاید بپسندید: احساس تنهایی در رابطه: چرا زن و مرد متاهل احساس تنهایی می کنند؟

5.حامی خوب

یک شوهر خوب کسی است که از خوبی و بدی شما حمایت کند. او باید به حرف شما گوش دهد. شما را به راه درست راهنمایی کند و از تصمیم شما حمایت کند. خواه حرکت شغلی شما باشد یا هر تصمیم شخصی یا حرفه ای دیگری. البته اگر او همیشه از شما حمایت نمی کند، به این معنی نیست که او حمایت کننده خوبی نیست. بلکه شاید فکر می کند شما در مسیر درستی قرار ندارید. به همین خاطر می خواهد مشاور خوبی برای شما باشد.

6.قابل اعتماد

ویژگی های یک شوهر خوب : یکی از ویژگی های مهمی که همه شوهران باید داشته باشند، قابل اعتماد بودن است. همسر شما باید بتواند برای هر کاری که از شما کمک می خواهد به شما وابسته باشد. او باید مطمئن باشد که شما او را ناامید نخواهید کرد. چیزی که ممکن است به اندازه خرید مواد غذایی یا حتی یک رویداد بزرگ مانند برنامه ریزی برای یک مهمانی باشد. اگر همسرتان بتواند برای همه چیز روی شما حساب کند، بدانید در رابطه خود درست پیش می روید.

7.کمک به پیشرفت شما

شوهر خوب کسی است که به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید. به رویاها و اهدافی که در سر دارید برسید. در طول زمانی که با او می گذرانید، تبدیل به نسخه بهتری از خود شوید. مردی که مانع پیشرفت شما می شود و با بهانه های مختلف جلوی رشد شما را می گیرد، قطعا مناسب زندگی مشترک نیست.

شاید بپسندید: شوهر بد اخلاق: اگر شوهر شما این ۱۸ رفتار را دارد به سرعت از او دوری کنید!

8. نادیده گرفتن عیب های شما

ویژگی های یک شوهر خوب : هیچ کس کامل نیست. نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر اخلاق نیز. هر فردی دارای معایبی است .شوهری که شما را دوست دارد معایب شما را نادیده می گیرد و شما را قضاوت نمی کند. این به دخترها این احساس را می دهد که شوهران شان او را همان طور که هست دوست دارند و می توانند از او در هر شرایطی قدردانی کنند.

ویژگی های یک شوهر خوب

9.سازش

از دیگر ویژگی های یک شوهر خوب، برای خوشحال کردن همسرش برای برخی تصمیم ها و انجام برخی امور با او سازش می کند. گاهی به خاطر همسرش از برخی علایق و خواسته هایش می گذرد. در موضوعاتی که اختلاف نظر دارند به خاطر خوشحالی همسرش با او سازش می کند. این کار همسر تان باعث می شود که شما احساس کنید همواره اولویت او هستید.

شاید بپسندید: مرد جذاب از نظر زنان: زنان جذب مردانی با این ۷ ویژگی می شوند

10.وفاداری

ویژگی های یک شوهر خوب : البته این ویژگی را باید هر دو نفر داشته باشید. وفاداری اصل مهمی است در زندگی مشترک. شوهر خوب کسی است که به همسرش وفادار است. به او خیانت نمی کند و احساساتش را جریحه دار نمی کند. طوری رفتار کنید که همسر تان نگران نباشد که هر بار که با دوستان تان به یک مهمانی شبانه می روید، به او خیانت می کنید. البته شوهر وفادار به این معنا نیست که او نباید با دختران دیگر صحبت کند. بلکه به این معنا است که او هرگز نباید به هیچ دختر دیگری آن طور که به شما نگاه می کند، نگاه کند.

11.ارتباطات

این یک عامل کلیدی برای موفقیت هر رابطه است. اگر بتوانید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و او را درک کنید، مطمئناً یک رابطه قوی دارید. هر گونه سوء تفاهم باید همان روز برطرف شود. او باید بتواند مشکلات شما، را درک کند. باید بتوانید آزادانه و بدون هیچ مانعی با او ارتباط برقرار کنید و همه چیز را برای او توضیح دهید.  این تنها در صورتی امکان پذیر است که بیاموزید چگونه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید.

ویژگی های یک شوهر خوب

12. اعتماد

ویژگی های یک شوهر خوب: اعتماد عنصر سازنده یک رابطه است. هر چه اعتماد قوی تر شود، رابطه قوی تر می شود. این مهمترین خصوصیتی است که یک شوهر خوب باید داشته باشد. او باید بتواند در همه چیز به شما اعتماد کند و در عین حال قابل اعتماد نیز باشد. او نباید در مورد شما جاسوسی کند یا به شما مشکوک باشد. اگر هر دوی شما بتوانید به یکدیگر اعتماد کنید، مطمئنا یک رابطه عالی خواهید داشت.

شاید بپسندید: ویژگی های مردان وفادار: همه مردان وفادار این ۸ ویژگی را دارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا