;
خانواده و زناشویی

بدترین جملات در زندگی مشترک: 10 بدترین جمله که زندگی مشترک را از بین می برد!

بدترین جملات در زندگی مشترک: معمولاً هنگامی که ناراحت و وقتی عصبانی هستید، ممکن است عبارت هایی کاملاً خطرناک و نادرست را بر زبان بیاورید. عبارت هایی که واقعاً از مطرح کردن آن ها، قصد آسیب رساندن به طرف مقابل را ندارید. اما شما با بیان آن می توانید به کسی که دوستش دارید، آسیب برسانید.

لذا با توجه به آنچه گفته شد، تلاش کنید موقع دعواهای زناشویی و عصبانیت، عبارت های منفی و توهین آمیز را به کار نبرید. هیچ وقت در هیچ شرایطی نباید این جملات و عبارت ها را به کار ببرید.با مطلب بدترین جملات در زندگی مشترک و بخش خانواده و زناشویی وب سایت چشمک همراه باشید.

مطلب مرتبط: نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک: 7 نکته مهم برای داشتن زندگی مشترک شاد و موفق!

بدترین جملات در زندگی مشترک

10 بدترین جملات در زندگی مشترک که هیچ وقت نباید آن را به کار ببرید، عبارتند از:

 از تو متنفرم

این جمله، بدترین عبارت است. اغلب از روی عصبانیت به افرادی که دوستشان دارید گفته می شود. فرد مقابل شما را دوست دارد و به شما اهمیت می دهد، وقتی این عبارت را می شنود، درد عمیقی را احساس می کند. گفتن این که از کسی متنفر هستید غیرممکن است که با عذر خواهی یا هر چیز دیگری آن را پس بگیرید. فرد مقابلتان نیز ممکن است هرگز آن را فراموش نکند.

بدترین جملات در زندگی مشترک

ای کاش وارد زندگی من نمی شدی

هر کسی که وارد زندگی شما می شود به نوعی تفاوت و تازگی در زندگی تان ایجاد می کند. شما از هر فردی چیزی یاد می گیرید که شما را راهنمایی می کند تا فردی بهتر و منطقی تر شوید. حتی زمانی که عصبانی هستید، به کسی نگویید که ای کاش هرگز در زندگی شما نبود.

گفتن این کلمات نشان می دهد که حضور و خاطرات شما با آن فرد اهمیتی ندارد. شما اوقات خوشی را با او سپری کرده اید، پس این کلمات منفی را به زبان نیاورید.

مطلب مرتبط: سوء استفاده عاطفی : ۱۰ نشانه که همسرتان از شما سوءاستفاده می کند

باید از هم جدا شویم و همه چیز را تمام کنیم

این جمله نیز از بدترین جملات در زندگی مشترک است.  از عبارت هایی است که ممکن است بعدا از گفتنش پشیمان شوید، اما آبی که ریخت دیگر جمع نمی شود. هنگامی که از شریک زندگی خود عصبانی هستید، از به کار بردن این عبارت منفی خودداری کنید. حتی اگر احساس می کنید که ممکن است بخواهید واقعا در همان لحظه از هم جدا شوید. به خود فرصت دهید تا در مورد این فکر کنید. این احتمال وجود داردکه این عبارت را فقط زمانی به ذهن تان می رسد که عصبانی هستید نه این که بخواهید واقعا جدا شوید.

اگر بیش از یک بار از این عبارت استفاده کنید، ممکن است شریک زندگی تان هم شما را نبخشد. بنابراین به عنوان اسلحه و ابزار تهدید از آن استفاده نکنید. این مسئله در بلند مدت سبب دور شدن شریک زندگی تان از شما خواهد شد و حس اعتماد به شما در زندگی را از دست می دهد.

مطلب مرتبط: ویژگی های مردان بد: از مردانی با این ۱۰ ویژگی دوری کنید

همیشه این کار را انجام می دهی

این عبارت رفتار طرف مقابل را بیش از حد منفی و پر از خطا جلوه می دهد. همچنین به همین دلیل از چیزهایی مانند «تو هرگز این کار را نمی‌کنی»،«تو به حرف من اصلاً گوش نمی دهی» و … اجتناب کنید. حتی اگر همان کاری را انجام دهند که شما را عصبانی می کند.ممکن است در مواقعی آن را به درستی انجام دهند.

اگر طرف مقابل سعی می کند کارهایی انجام دهد که شما را عصبانی کند، نباید با او وقت بگذرانید. با تعمیم بیش از حد اشتباهات آن ها باعث می‌شوید، نسبت به خودشان احساس بدی پیدا کنند. به علاوه، آن ها فکر می کنند که هرگز نمی توانند انتظارات شما را برآورده کنند.

فحش و دشنام دادن به اطرافیان یکدیگر

دشنام دادن هم از بدترین جملات در زندگی مشترک است. هنگام عصبانیت از توهین و دشنام به افرادی که طرف مقابلتان به آن ها اهمیت می دهند، خودداری کنید. وقتی این فحش می دهید، این فحش دادن به یک حمله شخصی تبدیل می شود.

مطلب مرتبط: ویژگی های مردان وفادار: همه مردان وفادار این ۸ ویژگی را دارند

علایق تو ارزشی ندارند

این که به کسی بگویید چیزهایی که به آن ها علاقه دارد ارزشی ندارند، آزاردهنده و تحقیرکننده است. وقتی آن ها درباره چیزی هیجان زده هستند و دوست دارند، اجازه دهید همان حس را داشته باشند. حتی اگر شما آن را درک نمی کنید. خشم خود را به یک حمله عاطفی به اهداف، رویاها یا نگرش های طرف مقابل تان تبدیل نکنید.

به علاوه، اگر قبلا نگرانی های خود را بیان کرده اید، از گفتن بیشتر آن خودداری کنید. لطفاً تصور نکنید که آن ها گوش نمی دهند و شروع به گفتن نظرات منفی کنید تا توجه آن ها را جلب کنید. به آن ها زمان بدهید تا کلمات شما را پردازش کنند و فرصت بهتری برای فکر کردن به دیدگاه های شما داشته باشند.

مهم نیست که چه می گویی

وقتی از این عبارت منفی استفاده می کنید، به این معنی است که فکر می کنید کارهای بهتری برای انجام دادن دارید. لذا می توانید آن را از بدترین جملات در زندگی مشترک بدانید. این باعث می شود طرف مقابل احساس کند که برای رابطه، نظر و جایگاه او در زندگی خود ارزشی قائل نیستید. حتی زمانی که عصبانی هستید، حرفی نزنید که دیگران احساس کنند، برای شما اهمیتی ندارند.

زندگی مشترک

نمی خواهم دیگر تو را دوباره ببینم

گفتن این که دیگر نمی‌خواهید کسی را دوباره ببینید، بسیار آزاردهنده است. او ممکن است واقعا با این جمله ویران کننده، ناامید شود.حتی اگر بعدا عذر خواهی کنید باز هم چیزی را تغییر نمی دهد و این حس بد را از بین نمی برد. به علاوه، آن فرد همیشه نگران خواهد بود که در آینده، عبارت های آزاردهنده ای را باز هم از شما بشنود. پس زمانی که عصبانی هستید آن مکان را ترک کنید و تنها باشید تا عصبانیت تان فروکش کند.

هرگز تغییر نخواهی  کرد

این عبارت منفی به چند دلیل بسیار مضر است. اول، به این معنی است که شما آن فرد را آن طور که هست دوست ندارید. این باعث می شود که  احساس کند به اندازه کافی خوب نیست. دوم، آن ها تلاشی برای تغییر رفتار خود نمی کنند زیرا احساس می کنند که شما آن را درک نمی کنید و نمی فهمید.

به علاوه، هیچ کس کامل نیست. بنابراین استفاده از این عبارت به این معنی است که آن ها قادر به بهتر شدن نیستند. به آن ها فرصت دهید و به جای عصبانیت و بیان چنین عبارت هایی با مهربانی به اشتباه آن ها اشاره کنید.

چقدر احمقی

گفتن به کسی که احمق است، واقعایکی دیگر از بدترین جملات در زندگی مشترک است. این جمله عزت نفس او را از بین می برد و باعث می شود توانایی های خود را زیر سوال ببرد. وقتی احساس می کنید ممکن است کسی را احمق خطاب کنید، به خود یادآوری کنید که اشتباهات اتفاق می افتد. همه اشتباه می کنند و این باعث احمق بودن یا ناتوانی آن ها نمی شود. چنین یادآوری ها  به شما کمک می‌کند تا از بیان عبارت های منفی خودداری کنید.

مطلب مرتبط: زن ایده آل: مردان عاشق زنانی با این ۹ ویژگی می شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا