;
خانواده و زناشویی

نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک: 7 نکته مهم برای داشتن زندگی مشترک شاد و موفق!

نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک: مهمترین ویژگی ازدواج این است که دو نفر را زیر یک سقف دور هم جمع می کند. پس از آن تمام مشکلات فردی این دو نفر بر دوش هر دو زوج قرار می گیرد. جوامع برای تامین منافع تجاری و نه منافع خانوادگی ایجاد می شوند. بنابراین اگر زوج ها و خانواده ها مشکلاتی داشته باشند، هیچ سازمانی برای محافظت از آنها وجود ندارد. به همین دلیل آنها باید خودشان همه چیز را در زندگی خود حل کرده و از پس مشکلات برایند.با بخش خانواده و زناشویی چشمک همراه باشید.

چگونه یک ازدواج شاد می ماند؟ ازدواج برای دوام طولانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ می توانید نگاهی بیندازید به ویژگی هایی که زوج درمانگران و متخصصان آن را در یک زندگی مشترک شاد و بلندمدت ضروری می دانند. بر این اساس زوج ها باید تفکراتی را در خود ساخته و یا نهادینه کنند. مهمترین آنها عبارتند از:

مطلب مرتبط:حقایق روانشناسی عشق و ازدواج که باید بدانید + ۸ حقیقت جالب!

زوج ها در واقع دوست هم هستند

از نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک، تفکر دوستی است. این تفکر در روابط موفق ضروری است. این نیاز به عشق، محبت و تحسین دارد. درست مثل یک خانه واقعی، اگر در ازدواج خانه را روی یک پایه بگذارید، در آینده دچار مشکل خواهید شد. بنابراین، مهم است که خانه را بر اساس ارزش های مختلف بسازیم و پایه سالم دوستی را ایجاد کنیم.

بر اساس یک مطالعه در سال 2014، زوج های متاهل زمانی که همسر خود را به عنوان بهترین دوست خود ببینند، دو برابر بیشتر از زندگی خود راضی هستند. بهترین دوستان حتی به این فکر نمی کنند که به یکدیگر بدی کنند.

با این حال، فقط به این دلیل که شریک زندگی شما بهترین دوست شماست، به این معنا نیست که آنها باید تنها دوست شما باشند. زوج ها نیز باید از یکدیگر دور باشند. به همین دلیل، برای همسران نیز مهم است که زمانی را جدا از یکدیگر و با دوستان خود بگذرانند.

نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک

مطلب مرتبط: مرد مناسب برای ازدواج: اگر مردی این ۷ ویژگی را دارد او را از دست ندهید

زوج ها باید مانند یک تیم عمل کنند

از دیگر نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک کار گروهی در زندگی مشترک است. این مسئله بسیار مهم است. زوج ها در روابط موفق از یکدیگر حمایت می کنند و مطمئن هستند که شریک زندگی آنها همیشه در کنارشان خواهد بود. در یک رابطه واقعی، وقتی شریک زندگی شما صدمه می بیند، شما هم آسیب می بینید. مشکل یکی مشکل شماست.

ثبات و همدلی در یک رابطه واقعی بسیار مهم است. اگر شریک زندگی تان بعد از یک روز کاری سخت بخواهد شما را در آغوش بگیرد و گاهی اوقات به او بگویید سرتان شلوغ است، فکر می کند که نمی تواند همیشه صددرصد به شما اعتماد کند. زوج هایی که در رابطه خود احساس یک تیم ندارند نیز می توانند یاد بگیرند که یک رابطه سالم ایجاد کنند.

مطلب مرتبط: مردی که این ۱۰ ویژگی را دارد مناسب برای ازدواج است

چیزهای مثبت حرف اول را می زند

داشتن یک خوش بینی طبیعی در ازدواج از دیگر نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک است. حتی اگر ذاتاً شخصیتی خوش بین نباشید، تلاش کنید تا در  زندگی مشترک خود کمی خوشبین تر باشید. در مطالعه ای در مورد ازدواج های طولانی مدت مشاهده شد که با افزایش سن، عواطف مثبت افزایش و احساسات منفی کاهش می یابد.

تمرین قدردانی یکی از راه‌های یادگیری خوش‌بین بودن است. وقتی همسران نسبت به یکدیگر احساس قدردانی بیشتری می کنند، نسبت به روابط خود احساس بهتری دارند و نسبت به شریک خود متعهدتر می شوند.

برای داشتن دیدگاه مثبت، بپرسید: “آیا شک های من به من کمک می کند؟”، “آیا می توانم به جای عصبانیت کنجکاو باشم وقتی که درگیری دارم؟” می توانید از خود سوال بپرسید.

مطلب مرتبط: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

آنها می دانند چگونه با استرس مقابله کنند

مدیریت استرس برای هماهنگی درون خانواده هم از نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک است. جالب اینجاست که مردم از تاثیر استرس بر زندگی، بی اطلاع هستند. اما استرس می تواند برای بسیاری از روابط بسیار مضر باشد. به همین دلیل اولین قدم در زوج درمانی این است که به آنها بفهمانیم استرس چگونه بر همسران تأثیر می گذارد.

عملکرد شناختی شما زمانی که ضربان قلب شما از 100 در ثانیه بالاتر می رود، بدتر می شود. قبل از شروع یادگیری نحوه مقابله با استرس، باید سعی کنید اثرات فیزیولوژیکی استرس بر بدن شما را درک کنید.

همسران زمانی که تحت تاثیر استرس قرار می گیرند، می توانند چیزهای وحشتناکی به یکدیگر بگویند. تنها زمانی که متوجه احساس استرس در بدن خود شوند، می توانند راهبردهای مقابله با استرس را بیاموزند.

زندگی مشترک

مطلب مرتبط:  حفظ رابطه عاشقانه پس از ازدواج با  ۱۰ مهم ترین بایدها و نبایدها

آنها می دانند که چگونه درگیری ها را مدیریت کنند

مدیریت تعارض به معنای پذیرش چیزهایی است که قابل اصلاح نیستند. زوج ها یک “مشاهده خصوصی” دارند که تمایل دارند بارها و بارها به آن بازگردند. برای شکستن این الگو، باید به عقب برگردید، به صدای درونی خود توجه کنید و اجازه ندهید که بر شما مسلط شود.

برای رسیدن به این هدف، زوج ها باید ویژگی های شخصیتی و سبک های دلبستگی خود را درک کنند. ویژگی های فردی یکی از بزرگترین حوزه هایی است که بر روابط تأثیر می گذارد.

علاوه بر درک واکنش های خود نسبت به رویدادها، باید سعی کنید واکنش های همسرتان را نیز درک کنید. به عنوان مثال، ممکن است شخصی از بی میلی شریک زندگی خود برای گرفتن دست در جمع ناراحت باشد و بگوید که این باعث می شود که او احساس بی مهری کند. با این حال، این ممکن است به این دلیل باشد که شریک زندگی دوست ندارد بیش از حد به او دست بزند یا به این دلیل است که او فضای بیشتری می خواهد. هنگامی که علت اصلی را درک کردیم، ممکن است متوجه شوید که می توانید عشق خود را به روش های دیگری نشان دهید.

درمانگران از زوج ها می خواهند که با جزئیات صحبت کنند تا بتوانند به مسائل عمیق تر برسند. اگر سعی نکنید موضوعات اساسی درگیری ها را حل کنید، بیهوده مبارزه خواهید کرد.

مطلب مرتبط: با این دختران ازدواج نکنید: از دختری با این ۵ ویژگی دوری کنید

آنها از گذراندن وقت با هم لذت می برند

این مورد نیز از دیگر نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک است. شاید ساده به نظر برسد، اما احتمالاً حداقل یک زوج را می شناسید که دوست ندارند کاری با هم انجام دهند. شاید تنها کاری که یک مرد می خواهد در اوقات فراغت خود انجام دهد بازی های رایانه ای باشد. با این حال، زن می خواهد در رویدادهای اجتماعی شرکت کند. یا مرد نمی خواهد بیرون غذا بخورد چون گران است. شاید بچه ها را با هم به پارک ببرند. اما در اینجا نیز تمرکز بر سرگرمی و امنیت کودکان است نه گذراندن وقت زوجین با هم.

زوج هایی که از گذراندن وقت با هم لذت می برند، روابط سالم تری دارند. علاوه بر این، رفتارهای شیطنت آمیز و بازیگوشی همسران نسبت به یکدیگر نیز به آنها کمک می کند تا با استرس کنار بیایند و تعاملات مثبت بین همسران را تشویق کنند.

ممکن است فکر کنید که همسرتان کودک نیست و بنابراین به شما نیازی ندارد. اما چیزهایی مانند بیرون رفتن منظم، یا حتی تعیین قرار ملاقات برای رابطه جنسی، می تواند رابطه شما را سالم تر کند.

مطلب مرتبط: خواسته های زنان از مردان: ۸ خواسته زنان قبل از ازدواج از مردان

آنها نقاط مشترکی دارند

داشتن نقاط مشترک نیز از نکات مهم برای موفقیت در زندگی مشترک است. برای این کار لازم نیست از هر نظر با هم سازگار باشید. اما شما باید برخی از ارزش های مشترک در مورد جهان و نحوه زندگی خود داشته باشید. همسران ممکن است علایق کاملاً متفاوتی داشته باشند، اما در برخی مسائل باید جهان بینی یکسانی داشته باشند.

مانند خانه ای محکم که بر پایه ای محکم ساخته شده است، عناصر فوق از یکدیگر در ازدواج های شاد حمایت می کنند. به عنوان مثال، اگر زوج‌ها با هم مرتبط باشند، به احتمال زیاد با یکدیگر ارتباط مثبت برقرار می‌کنند. و با تعهدی بالاتر این ارتباط را برقرار می کنند. آنها با خانواده خود طوری رفتار می کنند که انگار مرکز دنیا هستند.

مطلب مرتبط: خصوصیات زن لجباز: ۷ دلیل قانع کننده برای ازدواج با زن لجباز که نمی دانستید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا