;
زندگیخانواده و زناشویی

حفظ رابطه عاشقانه پس از ازدواج با  ۱۰ مهم ترین بایدها و نبایدها

شاید عاشق شدن ساده به نظر برسد. زیرا هر انسانی در زندگی خود عاشق می شود. اما حفظ عشق و تداوم رابطه عاشقانه أصلا کار راحتی نیست. به خصوص زمانی که دو نفر عاشقانه ازدواج می کنند، انتظار دارند پس از ازدواج هم، همچنان رابطه عاشقانه داشته باشند. در حالی که اگر اندکی غافل شوند، به راحتی عشق شان را می کشند و ادامه رابطه غیر قابل تحمل می شود. بنابراین در بخش خانواده و زناشویی چشمک به بایدها و نبایدهای ازدواج پرداخته شده است. با در نظر گرفتن این ۱۰ باید و نباید می توانید رابطه عاشقانه تان را در زندگی مشترک حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: مردی که این ۱۰ ویژگی را دارد مناسب برای ازدواج است

۱.خاص باشید و تعمیم ندهید

هر زمان که می خواهید نکته ای را بیان کنید، مطمئن شوید که در مورد پیامد آن فکر کرده اید. در مورد چیزهای تصادفی که بی اهمیت هستند صحبت نکنید. جملاتی مانند “تو همیشه این را می گویی / انجام می دهی” را بیان نکنید. همیشه تلاش کنید از تعمیم خودداری کنید. این طور صحبت کردن مشکلی را حل نمی کند در عوض، ممکن است به همسرتان صدمه بزند.

۲.محترم باشید

مهم نیست که شما و همسرتان چه نوع مکالمه ای دارید، مهم است که نسبت به آن احترام قائل باشید. با شنونده خوب بودن، نشان می دهید که به شریک زندگی خود احترام می گذارید. وقتی گوش می‌دهید، شریک زندگی‌تان هم همین کار را می‌کند.

بایدها و نبایدهای ازدواج

۳.نق نزنید یا طعنه ندهید

هیچ کس دوست ندارد مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و همین امر در مورد همسر شما نیز صدق می کند. شما نمی توانید هر زمان که بخواهید به موضوعی اشاره کنید، شریک زندگی خود را مقصر یا مسئول اشتباهات گذشته خود بدانید. شریک زندگی شما می خواهد احساس کند که دوستش دارید. هر بار که شریک زندگی خود را طعنه می زنید، نه تنها باعث آسیب و درد می شود، بلکه بر روابط شما نیز تاثیر می گذارد. همچنین، هرگز اعضای خانواده یا دوستان خود را در زمانی که مشاجره دارید، اجازه دخالت ندهید.

۴.نتیجه نگیرید

بدون این که با همسرتان صحبتی داشته باشید، چیزهایی را فرض نکنید یا داستان هایی در ذهن خود درست نکنید. ممکن است از همسرتان حتی بدون این که به او فرصتی برای توضیح علت این اتفاق را بدهید، عصبانی شوید. با همسرتان در مورد چیزی که شما را در مورد او آزار می دهد صحبت کنید و حقیقت پشت ماجرا را بدانید.

بیشتر بخوانید: ۸ کلید طلایی برای یک ازدواج موفق و سالم

۵.گفتگوهای منظم داشته باشید

بایدها و نبایدهای ازدواج، مهم نیست چقدر مشغله دارید یا چقدر کار باید انجام دهید، مطمئن شوید که مدتی در روز برای گفتگوی معنادار با همسرتان وقت بگذارید. اگر نمی توانید به چیزی برای صحبت کردن فکر کنید، با هم شوخی کنید و با هم بخندید. بسیار مهم است که به طور منظم با همسرتان ارتباط برقرار کنید تا عشق در رابطه زناشویی تان جاری شود.

۶. سرزنش نکنید

حتی اگر به خاطر اشتباه همسرتان عصبانی هستید، شروع به بازی سرزنش کردن نکنید. احتمالا همسر شما متوجه شده است که اشتباهی مرتکب شده و اقدامات لازم برای جبران آن را انجام خواهد داد. با این حال، حتی اگر او متوجه نشده باشد، همیشه بهتر است به جای این که طرف مقابل را سرزنش‌ کنیم، نکته‌ای را زیرکانه و مؤدبانه مطرح کنیم تا راه گشا باشد.

بایدها و نبایدهای ازدواج

۷.به چت آنلاین اکتفا نکنید

وقتی در محل کار یا خارج از خانه هستید، چت کردن از طریق یک رسانه چت آنلاین تا حدی راحت است، اما نمی تواند جایگزین مکالمات یک به یک معنادار یا مکالمات تلفنی شود. گاهی اوقات شیوه های ارتباط آنلاین می تواند منجر به سوء تفاهم و سردرگمی شود و ممکن است روابط شاد را تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

۸.دفاعی نباشید

اگر شریک زندگی شما نیاز دارد که شکایات یا مسائلی را علیه شما مطرح کند، مهم است که بدون این که در مورد آن حالت تدافعی داشته باشید، با دقت به آن گوش دهید. برای شریک زندگی تان به همان اندازه سخت است که عیب های خودش را جلوی شما بیاورد. مطمئن شوید که گوش می دهید و اقدامات موثری برای حل مسئله انجام می دهید نه اینکه در مورد کل موضوع کاملا دفاعی برخورد کنید.

۹.بردبار باشید

همه ما ترجیحات، دوست داشتن یا دوست نداشتن متفاوتی داریم و این در مورد دو نفر که با یکدیگر ازدواج کرده اند نیز صدق می کند. شما ممکن است دوست داشته باشید کریکت تماشا کنید اما همسرتان عاشق تنیس است. به جای شکایت از سرگرمی‌ها، انتخاب‌ها و سایر جنبه‌های دیگر، قدردان باشید و با هم مدارا کنید. زیرا هنگامی که شما مدارا کنید، شریک زندگی شما نیز چنین خواهد شد.

۱۰.ابراز احساسات مثبت

بایدها و نبایدهای ازدواج، بیشتر ما ممکن است در مورد نگرانی ها، تنش ها، ترس ها و سایر احساسات منفی خود بیشتر صحبت کنیم تا این که در مورد احساسات مثبت مانند عشق، شفقت، فروتنی و غیره صحبت کنیم. مراقبت و بیان احساسات مثبت نقش مهمی در ایجاد روابط صمیمانه دارد.

بیشتر بخوانید: مردها بخوانند: با این ۸ تکنیک دیگر همسرتان غر نمی زند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا