;
زندگیخانواده و زناشویی

مردها بخوانند: با این ۸ تکنیک دیگر همسرتان غر نمی زند!

احتمالا قبلا شنیده اید که ارتباط کلید هر ازدواج موفقی است. این عبارت یکی از آن چیزهایی است که آنقدر گفته می شود که به کلیشه تبدیل شده است. اما این کلیشه تکراری درست است. زیرا عدم ارتباط منجر به ناامیدی، رنجش ،دعوا و غر زدن مداوم می شود و حتی گاهی به شکست ازدواج ختم می شود. وقتی یاد می گیرید که چگونه با همسرتان صحبت کنید و بالعکس، یکدیگر را بهتر درک می کنید و حل مشاجرات و آرام کردن تنش ها آسان تر می شود. بنابراین در بخش خانواده و زناشویی چشمک به اهمیت شناخت زبان بدن زنان در برقراری ارتباط موثر با همسر پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: همسر لجباز: ۷ تکنیک موثر برای برخورد با همسر لجباز و سرسخت

۱.زبان بدن زنان، گوش دادن را یاد بگیرید

مردان همیشه صحبت های همسر خود را می شنوند، اما واقعا چقدر گوش می دهند؟ شنیدن و گوش دادن دو چیز کاملا متفاوت هستند.

زمانی که همسرتان صحبت می کند شما به جای گوش دادن، در ذهن تان برنامه ریزی می کنید که به محض اینکه فرصتی را پیدا کردید، چه می خواهید بگویید، چه بهانه هایی می آورید یا چطور می خواهید ثابت کنید که حق با همسرتان نیست. پس گوش نمی دهید.

اولین نکته برای بهبود ارتباط با همسرتان این است که یاد بگیرید به حرف های همسرتان گوش دهید. مراقب افکار و احساساتی که او بیان می کند، هم از طریق کلمات و هم از طریق زبان بدن او باشید. گوش دادن فعال نه تنها به بهبود ارتباط با همسرتان کمک می کند، بلکه به شما شما یاد می دهد که چگونه با دیگران نیز صبورتر باشید.

۲.یک سیستم تایم اوت یا وقفه را در نظر بگیرید

هنگام برقراری ارتباط با همسرتان، نباید بحث ها بدون وقفه ادامه یابد تا زمانی که به یک راه حل برسید یا در دعوا منفجر شوید. برای ارتباط بهتر با همسر، حواستان به احساستان در طول بحث باشد و از همسرتان بخواهید همین کار را انجام دهد.

روی کلمه یا عبارت کوتاهی توافق کنید که هر یک از شما می‌توانید در صورت نیاز به استراحت بگویید، مانند وقفه، تایم اوت یا فعلا بس کنیم و ادامه ندهیم. ادامه صحبت ها را بعدا انجام می دهیم.  اگر هر یک از شما احساس ناامیدی کردید یا در آستانه فریاد زدن یا گفتن چیزهای آزاردهنده هستید، از عبارت زمان استراحت خود استفاده کنید و تا زمانی که دوباره احساس آرامش کنید، استراحت کنید. زمانی که آرام شدید دوباره با هم با آرامش صحبت کنید و مشکلات تان را حل کنید.

زبان بدن زنان

۳.زبان بدن زنان، به کلماتی که انتخاب می کنید توجه کنید

هرکسی که می‌گفت «چوب‌ها و سنگ‌ها ممکن است استخوان‌هایم را بشکنند، اما کلمات هرگز به من صدمه نمی‌زنند» یا پوست بسیار ضخیمی داشت و یا هرگز مورد آزار لفظی قرار نگرفته بود. در واقع اصلا این طور نیست. گاهی گفتن کلمه ای یا جمله ای ممکن است طرف مقابل را ویران کند و قلب او را بکشند و شاید او هرگز نتواند چیزی را که در درونش با حرف های تو ویران شده دوباره بسازد و حرف تلخ را فراموش کند. پس هنگام صحبت با همسرتان به دقت به کلماتی که انتخاب می کنید، فکر کنید. از خود بپرسید که آیا چیزی که می‌خواهید بگویید به رساندن نظر شما و ادامه بحث کمک می‌کند یا این که فقط آسیب می‌زند و ویران می کند. اگر دومی باشد، ممکن است زمان استفاده از آن عبارت تایم اوت فرا رسیده باشد.

بیشتر بخوانید: مرد مورد علاقه زنان این ۱۵ ویژگی خاص را دارد!

۴.از خود بپرسید، چیزی را که می خواهید بگویید واقعا لازم است

صداقت و صراحت در هر ازدواجی حیاتی است، اما این بدان معنا نیست که شما باید هر چیزی که به ذهنتان می رسد را بگویید. احتیاط بخش مهمی از ارتباط خوب است. اگر می خواهید چیزی بگویید که از ناامیدی، عصبانیت یا فقط می خواهید سرزنش کنید، آن را در دل خود نگه دارید. راه دیگری برای رفع آن پیدا کنید، مانند یادداشت روزانه، یا حتی ضربه زدن به بالش یا بیرون زدن از خانه و پیاده روی، تا عصبانیت تان فروکش کند.

۵.بررسی کنید آنچه را که شنیده اید، فهمیده اید

چند لحظه وقت بگذارید و آنچه را که همسرتان به شما گفته است را بررسی کنید. به خصوص اگر مطمئن نیستید که متوجه شده اید یا نه. از این تکنیک ساده استفاده کنید و چیزی را که فهمیده اید را بپرسید. بعد از این که صحبتش تمام شد، بگویید: «پس چیزی که می‌گویی…» و آنچه را که او گفته به زبان خودت تکرار کن. این به شما این فرصت را می دهد که بررسی کنید متوجه شده اید و به او این فرصت را می دهد که توضیح دهد.

سعی کنید سؤالات بعدی مانند “چه احساسی در تو ایجاد می کند؟” بپرسید. یا “چه چیزی می تواند به حل این وضعیت برای ما کمک کند؟” احساس شنیدن و تایید برای هر کسی آرامش بخش است و باعث درک بهتر یکدیگر می شود.

زبان بدن زنان

 

۶.زبان بدن زنان، خود را جای او بگذارید

به آنچه همسرتان به شما می گوید فکر کنید و از او بپرسید که چه احساسی ممکن است در او ایجاد کند. البته، همانطور که در بالا توضیح داده شد، بهترین کسی که می توانید در مورد آن سوال کنید، همسرتان است، اما این نیز مفید است که خودتان را جای او تصور کنید.

چند دقیقه وقت بگذارید و به آنچه در حال رخ دادن است و احساس همسرتان در مورد آن فکر کنید. تصور کنید که در حال حاضر در موقعیت او چگونه احساسی دارید. با این روش او را بهتر درک می کنید. حتی اگر قادر به درک دیدگاه او نیستید، به او احترام بگذارید. به علاوه توسعه همدلی به شما کمک می کند تا همیشه بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: مردی که این ۱۰ ویژگی را دارد مناسب برای ازدواج است

۷.هرگز فریاد نزنید

فریاد زدن به ندرت نتیجه خوبی به همراه دارد. تنها کاری که می کنید این است که به وضعیتی که از قبل ملتهب شده است، تشدید و آسیب بیشتری می رسانید. اگر واقعاً نمی‌توانید در برابر میل به فریاد زدن مقاومت کنید، وقت آن است که قبل از تلاش مجدد کمی استراحت کنید و آرام شوید. سعی کنید با آرامش و محبت صحبت کنید، حتی زمانی که عصبانی هستید. همسر شما حریف شما نیست و مجبور نیستید او را با دیدگاه خود متقاعد کنید.

۸.روش متفاوتی را امتحان کنید

هر کس به طور متفاوتی ارتباط برقرار می کند. اگر همسرتان را درک نمی کنید یا او قادر به درک شما نیست، روش دیگری را امتحان کنید. از یک مثال یا قیاس استفاده کنید یا سعی کنید به روش دیگری توضیح دهید.

حتی می توانید سعی کنید احساسات خود را در یک نامه بنویسید یا یک نمودار یا فلوچارت بکشید. خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما واقعاً می‌تواند موثر باشد، به‌ویژه زمانی که شما چشم به چشم هم دگیر را نمی‌بینید. همسرتان را نیز به انجام همین کار تشویق کنید.

یادگیری نحوه صحبت کردن با همسرتان در زندگی، شما را برای زندگی شادتر آماده می کند و به بقا و شکوفایی ازدواج شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا