;
زندگیخانواده و زناشویی

زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق، خیلی کار دشواری نیست. در واقع برای این که بفهمید یک شخص در مورد شما چه احساسی دارد، لازم نیست رک باشید و فوراً از او بپرسید. کافی است به زبان بدن این فرد بیشتر توجه کنید. حرکات و رفتارهای او چیزهای زیادی را در مورد احساساتش فاش می کند. روانشناسان بر این باورند که توجه به نشانه های رفتاری فرد، به شما می گوید که او نسبت به شما چه احساسی دارد. آیا از شما خوشش می آید؟ عاشق تان شده است؟ نسبت به شما بی تفاوت است یا حتی از شما متنفر است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی چشمک به شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق می پردازیم. با این ۹ نشانه زبان بدن، متوجه می شوید که فردی شما را دوست دارد یا نه!

بیشتر بخوانید: شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

زبان بدن چیست؟

نوعی ارتباط غیرکلامی است که توسط یک موجود زنده با حالات چهره، حرکات و حرکات بدن انجام می شود. علائم یا سیگنال هایی که با استفاده از زبان بدن ارسال می کنید، پس از درک در ناخودآگاه طرف مقابل معنا پیدا می کنند. در واقع روشی است که به وسیله آن می توانیم احساسات و افکار خود را با دقت و وضوح بیشتری به طرف مقابل منتقل کنیم. البته این یک موضوع گسترده و جامع است. زیرا رشته هایی مانند روانشناسی یا جامعه شناسی را نیز در بر می گیرد. این شاخه های علوم بارها موضوع زبان بدن را با دقت فراوان بررسی و گزارش کرده اند. با این حال سعی می کنم تا حد امکان مختصر و واضح آن را برای شما توضیح دهم.

ارتباط مختصر معمولاً ساده است، فقط چند جمله ای که به ذهنتان خطور می کند بگویید. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که ارتباط فقط به صورت شفاهی اتفاق نمی افتد. در واقع، اعمال و حالات چهره ما چیزهای زیادی در مورد احساسات و نیات ما می گوید. هنگام صحبت کردن یا گوش دادن، شما همچنین با زبان بدن خود، از جمله حالت چهره، حرکات و حالت خود، احساسات و واکنش هایی را به فرد مقابل خود بیان می کنید. اکثر محققان به این نتیجه می رسند که ارتباطات انسانی تنها 30 تا 40 درصد کلامی است و 60 تا 70 درصد از تعاملات ما شامل سیگنال های خاموشی است که می دهیم.

چرا زبان بدن مهم است؟

  • با استفاده از زبان بدن خود می توانیم بیان کنیم که طرف مقابل را بهتر درک کرده ایم. به عنوان مثال تکان دادن سر برای تاکید گفتار طرف مقابل یک امر کاملا طبیعی است که همواره انجام می دهیم.
  • با استفاده از زبان بدن خود می توانیم با دقت بیشتری روی طرف مقابل تاثیر بگذاریم.
  • زبان بدن در اولین برخورد بسیار مهم است. زیرا اولین برداشت همیشه مهم است و می توانید آن را با بهترین زبان بدن خود نشان دهید.

۱.شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق، حذف اشیایی که بین شما دو نفر قرار دارد

اگر فردی سعی کند تمام اشیایی را که از نظر فیزیکی بین شما نفر قرار دارد را حذف کند، یعنی او شما را دوست دارد. زیرا وقتی با فردی که دوستش داریم ارتباط برقرار می کنیم، سعی می کنیم تمام موانع فیزیکی بین خود را برداریم. در این مورد، موانع می توانند به معنای اشیاء مختلف مانند لیوان، بشقاب، کیف و بالش باشند. به عنوان مثال، اگر فردی لیوان خود را بین خودش و شما بگذارد، احتمالاً هیچ عشق یا دوستی در رابطه شما وجود ندارد. یا اگر زنی هنگام صحبت با مردی کیف خود را جلوی خود بگیرد، یعنی دوست ندارد با او نزدیک شود.

شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

۲.تلاش برای نزدیک شدن فیزیکی به او

فضای شخصی برای هر فردی مقدس است. افرادی که به فضای شخصی ما نزدیکتر می شوند، می خواهند مورد پسند ما قرار بگیرند. با این حرکت می خواهند بگویند که به ما علاقه دارند. زیرا افراد ناخودآگاه می خواهند از نظر فیزیکی به افرادی که دوست دارند، نزدیکتر باشند و از کسانی که دوست ندارند فاصله بگیرند. این الگوی رفتاری با میل به محافظت از قلمرو شخصی ما در برابر “شکارچیان” مرتبط است. به عنوان مثال علائمی مانند کج کردن سر به سمت فرد یا حرکت دادن بدن به سمت او نشان می دهد که این شخص نسبت به فردی که با او صحبت می کند بی تفاوت نیست. بلکه تمایل دارد بیشتر به او نزدیک شود و از او خوشش می آید.

بیشتر بخوانید: ۱۶ بهترین و موثرین غذاهای افزایش دهنده میل جنسی

۳.شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق، دقت به جهت پاهای او در هنگام نشستن

وقتی با کسی صحبت می کنید، به پاهای او نگاه کنید. جهتی که  پاهای او قرار دارد و آن را حرکت می دهد، به شما می گوید که او شما را دوست دارد یا نه. زیرا یکی از نشانه های مطمئن در مورد زبان بدن، جهتی است که پاها به آن اشاره می کنند. اگر فردی با فرد دیگری صحبت می کند، اما پاهایش به سمت شما نشانه می رود، ناخودآگاه می خواهد توجه شما را جلب کند. جالب است که این علامت معمولاً در ابتدا ظاهر می شود. ابتدا یک فرد پاهای خود را به سمت شخصی که دوست دارد حرکت می دهد و پس از آن سایر علائم و نشانه ها بروز می کند که او نسبت به شما احساسی دارد. شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق

 

بیشتر بخوانید: شوهر ایده آل: اگر همسرتان این ۶ ویژگی را دارد، شوهر ایده آلی است

۴.ابروهای بالا رفته فقط نشان دهنده تعجب نیست

وقتی به کسی که از شما خوشش می آید سلام می کنید، بی اختیار ابروهایش را بالا می برد. هر چه بیشتر شما را دوست داشته باشند، ابروهای برآمده بیشتر نمایان می شوند. اما این ژست به سختی قابل درک است و می توان به راحتی از کنار آن گذشت. به خاطر داشته باشید که نباید بی خیال این ژست شوید. ابروهای بالا رفته یعنی او شما را دوست دارد.

بیشتر بخوانید: مشکلات جنسی مردان: هر مردی با این ۵ مشکل جنسی مواجه می شود

۵. شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق، صاف نگه داشتن کمر

اگر فردی در نزدیکی شما نشسته یا بایستد در حالی که پشت خود را به طور اغراق آمیزی صاف نگه داشته، یعنی او سعی می کند توجه شما را به خود جلب کند. در واقع، وقتی مردان با زنی که دوست دارند صحبت می کنند، ناخودآگاه کمر خود را صاف نگه می دارند یا حتی کمی پشت خود را کج می کنند. با کار او می خواهد به نوعی تمام ویژگی های قوی خود را نشان دهد. او می خواهد به شما بگوید که چه مرد قوی علاقمند شما شده است.

شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق

۶.تعریف و تمجید های اغراق آمیز

وقتی کسی از شما تعریف های اغراق آمیز می کند، او را نادیده نگیرید. زیرا بسیاری از مردم به یک دلیل ساده از افرادی که دوست دارند تعریف می کنند. او شما را دوست دارد. فکر می کند شما واقعا فرد بی نظیری هستید. یا حتی با این تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز می خواهد رضایت و محبت شما را جلب کند.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

۷.توجه به موقعیت فرد در هنگام راه رفتن با او

وقتی با کسی راه می روید، به موقعیت این فرد در اطراف خود توجه کنید. اگر فردی از نظر روانشناختی جلوی شما راه می‌رود، به این معنی است که او به خودش اهمیت می‌دهد و علاقه زیادی به شما ندارد. اگر فردی پشت سر شما راه برود، ممکن است شما را دوست داشته باشد. اما اگر او در کنار شما راه می رود و همان سرعت شما را حفظ می کند، این نشانه مطمئنی است که او شما را دوست دارد.

شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز ترکیب سیر و عسل برای سلامت جسمی و جنسی مردان

۸.شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق، به دفعات پلک زدن او توجه کنید

وقتی فردی با شما صحبت می کند و به شما احساسی ندارد مرتب پلک می زند و ناخودآگاه پلک های خود را می بندد. با این حرکت به فرد مقابل می گوید که تمایل ندارد صحبت های او طولانی شود. اما اگر فردی شما را دوست داشته باشد، کمتر پلک می زند و مردمک چشمانش بیشتر بزرگ می شود. زیرا با تمام وجود به شما دقت و توجه می کند.

بیشتر بخوانید: مضرات رابطه جنسی زیاد + روش های مقابله با خطرات احتمالی

۹.توجه به موقعیت دست های او

مردان معمولا سعی می کنند در مقابل زنی که دوست دارند آسیب ناپذیر به نظر برسند. اما موقعیت دست های آن ها ممکن است چیزهای زیادی را در مورد آن ها نشان دهد. معمولا یکی از راه‌های نشان دادن ماهرانه آسیب‌ ناپذیری‌های شان این است که دست‌های شان را روی باسن شان نگه دارند و شکم شان را صاف کنند. این موقعیت ممکن است متکبرانه و حتی تهدیدآمیز به نظر برسد. اما معمولاً فقط به یک چیز اشاره می‌کند، کسی ناخواسته تلاش دارد نشان دهد که به شما علاقه مند است.

شناخت زبان بدن زن و مرد در مورد عشق

بیشتر بخوانید: فواید نوشیدن آب پس از رابطه جنسی + سایر نوشیدنی های مقوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا