;
زندگیخانواده و زناشویی

همسر لجباز: ۷ تکنیک موثر برای برخورد با همسر لجباز و سرسخت

افراد لجباز و سرسخت بر این باورند که دیدگاه ها و رفتار آن ها بهترین است. هیچ گاه نمی خواهند نظر خود را تغییر دهند و نظر بقیه را بپذیرند. برخورد و زندگی با چنین افرادی گاهی بسیار دشوار است. معمولا در برخی موارد زنان بیشتر از مردان سرسخت و لجباز هستند. حالا اگر زنی سرسخت و لجباز همسر شما باشد، برای متقاعد کردن او چه می کنید؟ شاید زندگی کردن با زن لجباز و سرسخت گاهی برای تان حتی ناامید کننده باشد. اما نگران نباشید، همیشه برای هر مساله ای راهی وجود دارد. کافی است یک سری تکنیک ها را در مورد برخورد با همسر لجباز یاد بگیرید. با استفاده از این تکنیک ها او را به راحتی با خود همراه می کنید و می بینید که دست از لجبازی خود بر می دارد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به نحوه برخورد با همسر لجباز پرداخته می شود. ۷ بهترین تکنیک را به شما معرفی می کنیم تا همسر تان دست از لجبازی بردارد و با شما همراه شود.

بیشتر بخوانید: مرد مورد علاقه زنان این ۱۵ ویژگی خاص را دارد!

۱.سعی کنید خود را آرام کنید

وقتی همسر شما فردی لجباز است تلاش می کند با رفتارش شما را عصبانی کند. زمانی که شما از حرکات و رفتار او عصبانی می شوید او بیشتر لج می کند و مخالفت هایش را بیشتر ادامه می دهد. بهتر است موقع لجبازی و مخالفت های او طوری وانمود کنید که از رفتارش عصبانی نشده اید. در این مواقع  استراتژی‌های آرام‌بخش، مانند شمارش تا ده یا کشیدن نفس عمیق را تمرین کنید و آرامش تان را حفظ کنید. این یکی از بهترین تکنیک ها برای برخورد با افراد لجباز است.

۲.برخورد با همسر لجباز، زمان مناسب را انتخاب کنید

اگر نیاز دارید که موضوع مهمی را با همسر لجباز تان مطرح کنید، حتما زمان مناسب را انتخاب کنید. اگر او به تازگی از یک روز پر استرس در محل کار به خانه آمده، یا در پایان روز است و خسته و گرسنه است، قطعا این بهترین زمان برای مطرح کردن موضوع نیست و نمی توانید او را متقاعد کنید تا با شما موافقت کنید.زمانی را انتخاب کنید که او آرام باشد و خلق و خوی نسبتا خوبی داشته باشد. زمانی که او خوشحال و سرحال است بهتر شما را همراهی می کند و احتمال مخالفت کم تر است.

برخورد با همسر لجباز

۳.عشق خود را به او دریغ نکنید

طبیعی است که وقتی، شریک زندگی شما لجباز است، احساس ناامیدی کنید. اما اجازه ندهید این باعث شود که عشق و محبت خود را دریغ کنید. تلاش کنید همیشه فرد جذاب و دوست داشتنی باشید و با او با محبت برخورد کنید. حتی زمانی که شریک زندگی تان لجبازی می کند زیرا احتمال این که با شما سازش کند بیشتر است.

بیشتر بخوانید: شوهرت تنبله؟ ۱۲ بهترین راه برای جدا کردن او از کاناپه !

۴.برخورد با همسر لجباز، از او تعریف کنید

افراد لجباز در روابط معمولا بر این باورند که روش آنها برای انجام کارها بهترین است. بنابراین قبل از ارائه یک پیشنهاد، منیت آنها را با تعریف و تمجید تغذیه کنید، احتمالا با این روش با شما همکاری خواهند کرد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید روش متفاوتی برای مدیریت امور مالی ماهانه پیشنهاد دهید، به او بگویید که متوجه شده‌اید چقدر سخت کار می‌کند و صرفه جویی می کند و از این که چگونه همه چیز را به درستی انجام داده‌، تحت تأثیر قرار گرفته‌اید. سپس، در مورد این که چگونه فکر می کنید ممکن است برای او مفید باشد، صحبت کنید و پیشنهاد جدید تان را مطرح کنید.

۵.با شریک زندگی خود همدل باشید

افراد لجباز ممکن است ناامید شوند. زیرا ممکن است احساس کنند کسی دیدگاه آنها را درک نمی کند. به جای مخالفت، زمانی را برای گوش دادن به همسرتان و درک دیدگاه او اختصاص دهید. اگر احساس کند که شنیده می‌شود، رفتارش عوض می شود. بهتر است در مورد رفتار با افراد لجباز تحقیق کنید و بهترین رفتار ممکن را داشته باشید. چرا که لجبازی آنها از بین می‌رود و آنها تمایل بیشتری به گوش دادن به شما خواهند داشت.

برخورد با همسر لجباز

۶.همیشه مایل به سازش باشید

یکی از بهترین نکات برای نحوه صحبت کردن با یک فرد لجباز این است که باید مایل به سازش باشید. یک همسر لجباز و سرسخت احتمالا متقاعد شده است که روشی که او کارها را انجام  می دهد، بهترین است. بنابراین اگر اصرار دارید که چیزی ۱۰۰٪ مطابق میل شما باشد، احتمالا در رساندن هدف خود شکست خواهید خورد. در عوض، مایل باشید که با شریک زندگی خود را سازش کنید و بر نظر خود بیش از حد پافشاری نکنید. با چنین روشی احتمال این که او شما را همراهی خواهد کرد بیشتر است.

۷.به صحبت های شریک زندگی خود گوش دهید

به شریک زندگی خود فرصت صحبت و دفاع از موقعیت خود را بدهید و از او بخواهید که همین کار را برای شما انجام دهد. افراد لجباز تمایل دارند احساس کنند که عادلانه رفتار می کنند. بنابراین اگر چیزی ناعادلانه به نظر می رسد، به هیچ وجه تسلیم شما نمی شوند.

در واقع شما باید بدانید که چگونه با افراد لجباز رفتار کنید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید این است که به شریک زندگی خود فرصت دهید تا نظر خود را بیان کند.

اگر درباره موضوعی مهمی می خواهید صحبت کنید، به شریک زندگی خود اجازه دهید چند دقیقه بدون وقفه با شما صحبت کند تا از موقعیت خود دفاع کند. در مرحله بعد، او باید به شما فرصتی بدهد که بدون وقفه از موضع خود دفاع کنید. بنابراین اجازه دادن به هر فرد برای ارائه استدلال های منطقی در مورد دیدگاه خود می تواند راهی مناسب برای رسیدن به مصالحه باشد.

بیشتر بخوانید: تقویت روابط زناشویی: ۷ راهبرد روانشناختی موثر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا