;
زندگی

حقایق روانشناسی عشق و ازدواج که باید بدانید + ۸ حقیقت جالب!

حقایق روانشناسی عشق و ازدواج: درباره عشق چه اعتقادی دارید و این مفهوم در طول سال ها برای شما چگونه تغییر کرده است؟ اگرچه عشق ممکن است احساس متفاوتی باشد و برای هرکسی معنای متفاوتی داشته باشد، با این حال همه ما می خواهیم عشق را تجربه کنیم.

روانشناسان ازدواج و روابط عاطفی مدت ها است که مفهوم عشق و ازدواج را مطالعه می کنند. آنها در طول سال ها حقایق اساسی روانشناسی عشق و ازدواج را یافته اند که هنوز هم از نظر روانشناسی ارزش مطالعه دارند. بر اساس یافته های روانشناسی عشق و ازدواج، «عشق واقعی» و «احساس شدید شبیه عشق » وجود دارد.

بیشتر مردم احساس شدید شبیه عشق را به عنوان شیفتگی یا اشتیاق می شناسند. علامت مشخص آن این است که معمولا این احساس شدید و سریع می آید. یک جاذبه بزرگ که ذهن و بدن را در بر می گیرد.

بسیاری از اوقات، این احساس شدید شبیه عشق دوام نمی آورد.

همه ما شیفتگی های خود را داشته ایم که عشق واقعی را تقلید می کند اما کاملا یکسان نیست. البته این امکان وجود دارد که این احساس شدید و سوزان به عشق واقعی تبدیل شود. در بخش خانواده و زناشویی، حقایق جالب عشق و ازدوج بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: روان شناسی عشق: عواملی که باعث میشود کسی عاشق تان شود!

حقایق روانشناسی عشق و ازدواج

عشق یک احساس و یک انتخاب است

حقایق روانشناسی عشق و ازدواج، بر اساس روانشناسی عشق و ازدواج، توضیح این مفهوم سخت است، اما عشق، احساسی است که در اعماق روح خود احساس می کنید. مثلا وقتی برای اولین بار به نوزاد خود نگاه می کنید، یا در روز عروسی به همسرتان نگاه می کنید، فقط احساس شادی می کنید و دوست دارید برای آن شخص هر کاری انجام دهید.

اما فراتر از این احساس، عشق نیز یک انتخاب است. ما می توانیم انتخاب کنیم که بر اساس آن احساسات عمل کنیم یا نه. به طور معمول عمل بر اساس آن احساسات باعث ایجاد احساسات بیشتر دوست داشتن می شود. گاهی دوست داشتن دیگران سخت است، اما ما همچنان می توانیم دوست داشتن آنها را انتخاب کنیم. این نیز عشق است، اما به عنوان یک انتخاب.

اگرچه در آن ظرفیت می تواند به احساس عشق تبدیل شود. در کنار آن، بسیاری از زوج ها عاشق می شوند. چرا؟ این به چگونگی تغییر افراد در طول زمان و همچنین میزان راحتی ما با یکدیگر مربوط می شود.

یکی از حقایق جالب در مورد ازدواج و تشکیل زندگی مشترک این است که زندگی مشترک همیشه در حال پیشرفت است. بنابراین مهم است که عاشقانه رفتار کنید و رابطه تان را تقویت کنید تا عشق زنده بماند. با این حال، عشق با گذشت زمان تغییر می کند، حتی تحقیقات نیز چنین می گوید. بدون پرورش و تقویت رابطه، کم کم عشق، کم رنگ می شود و زندگی کسل کننده و تکراری را به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت: با کمک این تست، ترس‌های پنهانی خود در عشق را بشناسید!

حقایق روانشناسی عشق و ازدواج، روانشناسی عشق می گوید بدون ازدواج می توان عاشق شد  و بدون عشق هم می توان ازدواج کرد. اما، عشق و ازدواج مقابل هم نیستند. ازدواج معمولا این را بیان می کند که دو نفر عشق خود را به یکدیگر در یک تعهد مادام العمر تثبیت می کنند.

همه ما به عشق نیاز داریم. انسان بودن ما ایجاب می کند که کسی را دوست داشته باشیم یا اجازه دهیم کسی ما را دوست داشته باشد. در واقع ما مشتاقیم که دیگران ما را دوست داشته باشند و دیگران را دوست داشته باشیم.

بر اساس روانشناسی عشق و ازدواج، عشق هدف و انگیزه بالاتری برای بهتر بودن و داشتن زندگی خوب به ما می دهد.

وقتی در کودکی مورد محبت قرار می گیریم، مغز ما به روشی سالم رشد می کند و ارتباطاتی به دست می آورد که در طول زندگی به ما خدمت می کنند.

حقایق روانشناسی عشق و ازدواج

حقایق جالب در مورد عشق

۱.عشق باعث می شود که شما لبخند بزنید و قلب تان از هیجان به لرزه درآید. این حقایق روانشناسی عشق و ازدواج همچنین به شما کمک می کند تا پاسخ این سوال را پیدا کنید که “عشق و ازدواج چیست”.

۲.عشق باعث می شود که بخواهید در این احساس گرم و مبهم با شریک زندگی خود در یک رابطه پایدار بمانید.

۳.یکی از حقایق روانشناختی جالب در مورد عشق این است که عاشق بودن به شما کمک می کند تا اوج شادی و احساس خوشبختی را تجربه کنید. در واقع عاشق شدن باعث ترشح هورمون هایی مانند دوپامین، اکسی توسین و آدرنالین می شود. این هورمون ها به شما احساس هیجان، موفقیت و شادی می دهند. وقتی عاشق شده اید، به شدت سرخوش و پر انرژی هستید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت: با کمک این تست، پنهان ترین کابوس خود در عشق را بشناسید!

۴.حقایق روانشناسی عشق و ازدواج، یکی دیگر از حقایق جالب عشق این است که به شما احساس آرامش عمیق می دهد که به سلامتی جسمی و روانی شما کمک می کند و احساس درد را از شما دور می کند. مثلا در آغوش گرفتن شریک زندگی باعث می شود که  سردرد مزمن و اضطراب کاهش یابد.  به علاوه در آغوش گرفتن عزیزان، همان احساس تسکین دهنده ای را ایجاد می کند که یک مسکن ایجاد می کند، البته بدون هیچ گونه عوارض جانبی بالقوه.

۵.حقایق روانشناختی در مورد عشق و روابط به نقش روابط در شکل گیری شخصیت و فرآیند فکری افراد اشاره می کند.

۶.عاشق بودن باعث می شود افراد خوش بین تر و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. این افراد را تشویق می کند که همیشه نسبت به دیگران همدل و دلسوز باشند.

۷.شما و همسرتان می توانید از خندیدن با هم سود زیادی ببرید. حقایق روانشناختی واقعی در مورد عشق، بر اهمیت شادی و خنده در روابط تاکید می کند و آن را دلیلی برای زندگی طولانی تر، سلامتی و رضایت از رابطه می داند.

۸.حقایق روانشناسی عشق و ازدواج، هنگامی که زن و شوهر حمایت عاطفی همدیگر را دارند، شرایط دشوار را بهتر تحمل می کنند و حتی از بیماری ها به سرعت بهبود می یابند. وقتی عاشق هستید و از یک رابطه سالم لذت می برید، به کاهش فشار خون کمک می کند و کم تر به پزشک مراجعه می کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا