;
تفریح و سرگرمی

تست شخصیت: با کمک این تست، ترس‌های پنهانی خود در عشق را بشناسید!

برای مردان و زنان با انواع ویژگی های شخصیتی، عاشق شدن فوق العاده هیجان انگیز است. عاشق شدن باعث شود برخی از ترس‌های پنهانی ما در مورد زندگی و روابط طولانی‌مدت به سطح آگاهی برسند. امروز با بخش سرگرمی چشمک همراه باشید با تست شناخت ترس های پنهان در عشق!

شخصیت چیست؟

در مورد شخصیت و تعاریف از این واژه به در فرهنگ های لغت، معانی فراوان آمده است. واژه شخصیت یا ( personality ) بر گرفته از واژه لاتین (person) به معنای نقاب است. برخی معتقدند که این ماسک اشاره به ماسک و نقابهایى دارد که گلادیاتورها، بازیگران صحنه های عاشقانه و … در یونان و روم قدیم بر صورت خود میگذاشتند.

در یک تعریف کلی شخصیت به همه صفات و خصلت هایی گفته می شود که معرفی کننده رفتار یک فرد می باشد و شامل اندیشه، احساسات، درک شخص از خود، وجه نظرها و بسیاری از عادات می باشد. شخصیت را میتوان گفت آرزوها و مقاصدی هستند  که روش شخصی فرد را برای سازگاری با محیط، ابعاد شخصیت او تشکیل می دهند. شامل فاکتورهایی است که در رفتارو خاطر انسان نقش بازی میکند و تا مدتی طولانی باقی میماند. شخصیت و تیپ های شخصیتی را می توان به عنوان مجموعه ای از پویایی های روانی تعریف کرد که ویژگی های یک فرد را فراهم می کند.

درباره ترس های پنهان در عشق

ما در مورد دوستیابی و عشق به عنوان یک تجربه هیجان انگیز و مثبت همیشه صحبت می کنیم.  اما وقتی نوبت به جنبه های ترسناک عاشق بودن می رسد، مردم همیشه آنقدر مشتاق نیستند که تاریک ترین احساسات خود را بپذیرند. ما در مورد چیزی که ما را بیشتر از عشق می ترساند صحبت نمی کنیم.  این ترس ها در تک تک ما وجود دارند.

حتی ممکن است متوجه نشوید که ترس های خاصی را در مورد عشق و روابط با خود حمل می کنید، زیرا در ضمیر ناخودآگاه شما ریشه دوانده است. رابطه عاشقانه طولانی مدت سالم و دوست داشتنی جایی در میان اهداف زندگی شماست.

نگران نباشید. فقط به این دلیل که چیزی ترسناک است، به این معنی نیست که مدیریت آن غیرممکن است. این تست شخصیتی به شما کمک می‌کند تا به سرعت ترس‌های خود را ارزیابی کنید و بفهمید که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که ترس‌هایتان بر شما تأثیر نمی گذارند.

روش انجام تست شناخت ترس های پنهان در عشق

روش انجام تست بسیار ساده است.  به تصویر نگاه کنید و ابتدا تصویری را که می بینید یادداشت کنید. سپس به بخش تفاسیر بروید تا بفهمید که این تست شخصیتی چه چیزی را در مورد پنهانی ترین ترس های شما در رابطه با عاشق شدن و قرار گرفتن در روابط طولانی مدت نشان می دهد.

سپس به پایین بروید تا بفهمید که این تست شخصیت چه چیزی را در مورد پنهانی ترین ترس های شما در رابطه با عاشق شدن و قرار گرفتن در روابط طولانی مدت نشان می دهد.

دیدن چهره مرد

اگر زمانی که برای اولین بار به این تصویر نگاه کردید، چهره مرد را دیدید، بزرگترین ترس شما در مورد عشق ناشناخته است. ترسیدن از چیزهایی که نمی دانیم، آسان است. تا حدی منطقی است که عشق، با همه متغیرهای ناشناخته اش، باعث سرد شدن بدن شما شود. آیا چیزی ترسناک تر از این وجود دارد که خود را در برابر شخص دیگری آسیب پذیر کنید که نمی دانید منشأ این آسیب پذیری کجاست و کجا دریافت می شود؟

اگر ایجاد یک ارتباط قوی برای شما مهم است، باید با  این ترس روبرو شوید.  همه ما از ناشناخته ها می ترسیم، اما اگر با آن روبرو نشویم، فرصت های خود را برای تجربه واقعی همه چیزهایی که زندگی ارائه می دهد، از دست می دهیم.

دیدن زن با کتاب در تست شناخت ترس های پنهان در عشق

اگر وقتی برای اولین بار به این تصویر نگاه کردید، زن را با کتاب دیدید، بزرگترین ترس شما در مورد عشق این است که خود را در شخص دیگر گم کنید و خود را از دست بدهید.

شما عاشق این ایده هستید که عاشق شوید، با شخصی که احساس می کنید کاملاً قلب شما را درک می کند، ارتباط برقرار کنید. اما شما از این هم می ترسید، زیرا وقتی زمین می خورید دیوانه وار و عمیق زمین می خورید. در گذشته، شما در روابط خود احساس گم شدن کرده اید و در فردی که دوستش دارید گم شده اید و نمی خواهید این اتفاق دوباره تکرار شود.

با دانستن اینکه این چیزی است که بسیاری از مردم از آن می ترسند، راحت باشید، زیرا بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم! خوشبختانه، همانطور که رشد می کنیم و بالغ می شویم و از یک رابطه به رابطه دیگر می رویم، چیزهایی یاد می گیریم و رشد می کنیم. با بلوغ، احساس قوی‌تری از خود به وجود می‌آید، و از دست دادن آن بسیار سخت است. بعلاوه، فردی که شایسته عشق شماست، می خواهد درخشش شما را ببیند، نه اینکه شما در سایه او پنهان شوید.

مرد کشیش

اگر وقتی برای اولین بار به این تصویر نگاه کردید، مرد کلاهدار را دیدید، بزرگترین ترس شما در مورد عشق این است که جنبه تاریک خود را به کسی نشان دهید.

همه شما را شیرین و دوست داشتنی، بامزه و مهربان می دانند و این به این دلیل است که شما همه آن چیزها هستید. با این حال، حفظ آن ظاهر مثبت همیشه برای شما خسته کننده است، و قبل از اینکه بتوانید به دنیا برگردید و دوباره با مردم تعامل کنید، به زمان انفرادی برای رفع فشار نیاز دارید. شما می ترسید که در یک رابطه، تمام قسمت هایی از خودتان که دوست ندارید، پنهان نشوند.

حق با شماست. وقتی یک رابطه سالم با شخص دیگری برقرار می کنید، رابطه ای که می خواهید واقعاً از راه دور بروید، نمی توانید کسی را که هستید پنهان کنید. مطمئناً کسی که دوستش دارید جنبه نه چندان شیرین شما را خواهد دید، اما اگر کسی که دوستش دارید ارزش نمکش را داشته باشد، طرف تاریک شما را خواهد دید و دوستش خواهد داشت و آن را به عنوان بخشی از شما می پذیرد.

زن در دوردست در تست شناخت ترس های پنهان در عشق

اگر وقتی برای اولین بار به این تصویر نگاه کردید، زن را در دوردست دیدید، بزرگترین ترس شما در مورد عشق این است که هرگز آن را پیدا نکنید.

شما احساس تنهایی می کنید و روابط ناموفق شما این احساس را در شما ایجاد کرده است که در حالی که عشق ممکن است واقعی باشد. ممکن است عشق برای شما واقعی نباشد، یا حداقل ممکن است در آینده شما واقعی نباشد. بسیار آسان است که خودتان را وارد این فضا کنید، به خصوص با توجه به همه چیزهایی که تجربه کرده اید.

حقیقت امر این است که اگر عشق بخواهی، عشق خواهی داشت. با قلبی باز و عاشق به دنیا نزدیک شوید و چیزهای خوبی در پی خواهد داشت. سعی کنید از خسته شدن و عقب نشینی در درون خود جلوگیری کنید. شما فوق العاده هستید، اما می دانید که با کسی که شما را دوست دارد، بسیار خوشحال تر خواهید بود.

انواع تست های شخصیت شناسی؟

تست های شخصیت شناسی آمده اند تا انسان را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهند. در واقع این تست ها از سوی روانشناسان ارائه شده اند. در این تست ها که رفتارها و عملکردهای آدمی در موقعیت مختلف مورد اریابی قرار می گیرد، روانشناس با ابزارهای مختلف دست به این کار می زند. به صورت کلی می توان گفت که این ابزارها در دودسته قابل دسته بندی هستند:

تست های شخصیتی عینی

در قسمت آزمون های شخصیتی عینی و واقعی فرد با لیست مختلفی از سوالات چهار گزینه ای و … مورد سوال قرار می گیرد. در این تست ها مطالب ساختاریافته ارائه می‌شود و یک روش نمره‌گذاری و تفسیر استاندارد وجود دارد. در این مرحله اکثر تست های کاغذی مدادی مربوط به شخصیت در گروه تست های عینی قرار می گیرند.

تست های شخصیتی تصویری

آزمون‌های تصویری، انگیزه‌های اصلی و الگوهای شخصیتی افراد را در برابر یک ماده آزمایشی بدون ساختار ارزیابی می‌کنند. تست های شخصیت شناسی تصویری که اطلاعات بسیار دقیقی در مورد پویایی های شخصی افراد ارائه می دهند، به اندازه آزمون های عینی از روش نمره گذاری و تفسیر استاندارد برخوردار نیستند، بنابراین بیشتر تحت تاثیر دانش و تجربه پزشک بالینی قرار می گیرند. تست های شخصیت علاوه بر اینکه به عنوان تست های عینی و تصویری طبقه بندی می شوند، بر اساس هدف استفاده نیز متفاوت هستند.

بر اساس مطالعاتی که در حوزه روانشناسی صورت گرفته و با وجود آزمون ها، پرسش نامه ها و تست های تصویری شخصیتی و همچنین آزمون های روانشناسی و انجام آنها، افراد می توانند الگوی شخصیتی خود را بشناسند. زوایای پنهان رفتاری و شخصیتی خود را بفهمند و حتی در صورت وجود هر گونه اختلال روحی و روانی بتوانند در جهت بهبود شرایط روحی و روانی خود اقدام کنند.

آیا تست های شخصیت شناسی قابل اعتمادند؟

فضای اینترنت مملو از تست هایی است که ادعا می کنند شما با انجام این تست ها خواهید توانست خود را بشناسید! اما آیا واقعاً می شود به این تست ها اعتماد نمود. در گفتگو با یکی از روانشناسان، ایشان جواب همه این ابهامات را پاسخ دادند. ایشان معتقدند که این تست ها می توانند تا اندازه ای درست باشند، اما مخاطبین در نهایت باید همواره سعی و تلاش و اهداف مشخص را در زندگی دنبال کنند.

انتخاب افراد برای پذیرفتن یک چیز، اولین تصور و دید از یک پدیده و شی، همه و همه مربوط به ضمیر ناخودآگاه انسان می باشد. ضمیر ناخودآگاه آدمی نقش جدی در رفتارها و انتخاب های آدمی دارد. براساس همین موضوع، انسان در شرایط مختلف رفتارهای خاصی از خود بروز می دهد. شاید تست های شخصیت شناسی زمینه خوبی را ایجاد کرده اند که ضمیر ناخودآگاه آدمی بیشتر شناسایی شود. تست های شخصیت شناسی تصویری براساس چنین رویکردی ایجاد شده اند و تلاش دارند ما را بیشتر با خودمان آشنا سازند.

روانشناسان از طریق نمونه برداری از رفتارها و انتخاب های انسان در موقعیت های مختلف، یک تصویر کلی از شخصیت بیمار خود را ترسیم می کنند. هر فرد ممکن است با دیدن یک تصویر توهم نوری، دیدگاههای متفاوت داشته باشد. روان شناسی با بررسی تمام آزمون ها می تواند به یک شناخت کلی دست پیدا کند. لذا این تست ها می توانند به شناخت افراد از خود کمک کنند. این مسئله کمک می کند افراد موفق تر باشند و زندگی بهتری را در کنار همنوعان تجربه کنند.

ترس چیست؟

یکی از ویژگی های مشترک میان انسان و حیوان ترس است. ترس در واقع واکنشی طبیعی است که از ما در مقابله با خطر یا خطرات احتمالی انجام می دهیم.  به هنگام ترس تغییرات خاصی در بدن ایجاد می‌شود که پاسخ ترس را تشکیل می‌دهند: انتظار آسیب قریب‌الوقوع؛ تغییرات ظاهری مانند پریدگی رنگ چهره؛ گرد شدن چشم؛ عرق کردن؛ لرزش؛ خشک شدن دهان؛ عوض شدن آهنگ صدا؛ احساس دلهره؛ گریه؛ درجای خود خشک شدن و و حتی جنگ و یا فرار.

همه ما ترس را تجربه کرده‌ایم؛ همه ما در مراحل مختلف زندگی‌مان با انواع ترس روبرو شده‌ایم گاهی با آن مقابله کرده‌ایم و گاهی فرار را برقرار ترجیح داده‌ایم. ترس احساس طبیعی و غریزی در تمام موجودات زنده است که بقای آن‌ها را تضمین می‌کند.

به هر حال شما با انجام تست امروز به چیز دست یافتید؟ شما در یک رابطه عاشقانه از چه چیزی هراس دارید!؟ دیدگاهها و پاسخ های خود را درباره این تست را در بخش نظرات وب سایت و همچنین صفحات اجتماعی چشمک اینستاگرام و فیس بوک انعکاس دهید. امیدواریم این مطلب را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید، تا آنها نیز خود را بهتر بشناسند.

لینک های مرتبط:

 نمادی که انتخاب می کنید چه چیزی از شخصیت شما را آشکار می کند

تست تصویری نیازمندی روح: روح شما، واقعا به چه چیزی نیاز دارد!

مسیری که انتخاب می کنید فلسفه زندگی شما را آشکار می کند.

تست شخصیت: سبک خوابیدن، بخش هایی از شخصیت شما را فاش می کند!

تست شخصیت شناسی رمانتیک بودن: چقدر رمانتیک هستید!؟

بیشتر از همه، دوست دارید از کدام درب عبور کنید؟

تست شخصیت: آنچه می بینید،شخصیت شما را در یک رابطه فاش می کند!

 روابط عاشقانه:انتخاب شما، بخشی از روابط عاشقانه شما را فاش می کند!

تست شخصیت:حیوانی انتخابی شما تاریک‌ترین جنبه شخصیت‌تان را فاش می‌کند!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =

دکمه بازگشت به بالا