;
خانواده و زناشوییزندگی

راه های پیشگیری از طلاق: ۱۲ نکته طلایی برای حفظ زندگی مشترک

راه های پیشگیری از طلاق: هیچ رابطه ای کامل نیست. حتی اگر شما و شریک زندگی تان راضی و عاشق یکدیگر باشید، احتمالاً گاه و بیگاه با هم مشاجره دارید. در حالی که این درگیری ها از نظر عاطفی شاید خسته کننده باشند، اما ممکن است در واقع رابطه شما را قوی تر کنند. گفته می شود، اگر احساس می کنید بیشتر از آنچه که دوست دارید دعوا کرده اید، ممکن است بخواهید رویکرد خود را نسبت به رابطه خود تغییر دهید.

شاید این کمی مبهم به نظر برسد، اما دلیل آن این است که هر رابطه متفاوت است، بنابراین آنچه برای شما و شریک زندگی شما مفید است ممکن است برای یک زوج دیگر کارساز نباشد. با در نظر گرفتن این موضوع، در بخش خانواده و زناشویی ۱۲ مورد کلیدی را جمع آوری کردیم که برای هر زوجی که می خواهند رابطه خود را تقویت کنند و یک رابطه با ثبات داشته باشند، بسیار موثر و مفید است.

بیشتر بخوانید: عوامل طلاق: ۹ دلیل ساده که باعث جدایی و طلاق می شود

۱.با یکدیگر صادق باشید

راه های پیشگیری از طلاق، حقیقت گاهی آزار دهنده است، اما عدم صداقت بیشتر صدمه می زند. همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که “صداقت پایه و اساس هر رابطه است” زیرا اعتماد بی قید و شرط باعث می شود افراد احساس امنیت کنند. حتی اگر فکر می کنید شنیدن حقیقت برای شریک زندگی تان سخت خواهد بود، در درازمدت از آن قدردانی می کند.

۲.روی انعطاف پذیر بودن کار کنید

در روابط زناشویی بحث بر سر این نیست که چه کسی درست عمل می کند و چه کسی نادرست. حتی اگر فکر می کنید ایده شما بهتر است، سعی کنید قبل از این که شریک زندگی خود را مجبور به تسلیم کنید، با خود فکر کنید. به عنوان مثال، اگر از صرف شام با دوستان تان نزد همسرتان به خانه می روید و متقاعد شده اید که بحث شب گذشته شما، حق با شما بوده، بهتر است روی آن دوباره فکر کنید. با خود حساب و کتاب کنید که آیا بحث کردن و دعوا کردن روی این موضوعات ارزشش را دارد یا نه.

۳.وقتی می توانید از طنز استفاده کنید

راه های پیشگیری از طلاق، به ندرت کسی واقعا از بحث کردن یا صحبت های جدی در مورد مسائل اساسی یا آشکار در رابطه خود لذت می برد. این نوع مکالمات می تواند فشار زیادی را به هر دوی شما وارد کند و در واقع وضعیت ناراحت کننده را بسیار بدتر می کند. اگر می توانید سعی کنید حال و هوا را کمی سبک کنید. در صحبت های تان کمی طنز و شوخی اضافه کنید. با لحن نرم و آرام و کمی شوخی می توانید با آرامش بیشتر و تنش کم تر با یک دیگر روی مسائل صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از طلاق: ۱۰ راه قطعی برای نجات زندگی مشترک از طلاق

راه های پیشگیری از طلاق

۴.سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید

به خود یادآوری کنید که با شریک زندگی خود هستید زیرا فکر می کنید که او فرد خوبی است. با در نظر گرفتن این موضوع، وقتی شریک زندگی شما چیزی را انجام می دهد یا می گوید، با بدترین حالت تدافعی با او برخورد نکنید. مگر این که گفته های او را خلاف باورها و شخصیت او ببینید. در واقع تلاش کنید که همیشه فرض کنید نیت او خیر است.

۵.کنترل را رها کنید

راه های پیشگیری از طلاق، شما تنها فردی هستید که می توانید کنترل کنید. اما کنترل را کنار بگذارید. بگذارید همسر شما هم تصمیم هایی بگیرید تا نشان دهد که با شما برابر است. اگر همیشه در مورد همه چیز تصمیم می گیرید، ممکن است همسرتان احساس کند که او را تحقیر می کنید یا به او احترام نمی گذارید.

۶.از نظر عاطفی از او حمایت کنید

شما همیشه مجبور نیستید با شریک زندگی خود موافق باشید، اما قبل از این که ایده او را به دلیل این که فکر می کنید اشتباه می کند کنار بگذارید، به یاد داشته باشید که همه می خواهند شنیده شوند. سعی کنید زمانی که مشکلی دارد، کنار او باشید و از او حمایت کنید. او إحساس دلگرمی بیشتری خواهد کرد.

۷.برای خودت وقت بگذار

راه های پیشگیری از طلاق، حتی اگر از گذراندن زمان زیادی با شریک زندگی خود لذت می برید، حتما هر روز حداقل چند دقیقه را برای خود اختصاص دهید. چه آن زمان را صرف مدیتیشن، خواندن یا ماسک زدن کنید، مطمئناً کمی سرحال و آماده برای معاشرت مجدد خواهید بود.

به‌جای این که چند ساعت برای انجام کاری برای خودتان صرف کنید، برای مدت زمان کوتاه و نامشخص عکاسی کنید، حتی اگر این فقط چند تمرین تنفسی برای ثابت نگه داشتن ضربان قلب شما باشد.

بیشتر بخوانید: شوهر خوب: ۱۰ نشانه که ثابت می کند شوهر خوبی دارید!

۸.به تفاوت های یک دیگر احترام بگذارید

راه های پیشگیری از طلاق، هیچ دو نفری در دنیا دقیقاً شبیه هم نیستند و همین موضوع باعث جذابیت زوج ها می شود. زوج‌های خوشبخت یاد می‌گیرند که به این تفاوت‌ها احترام بگذارند تا پیوندشان را تقویت کنند. به طور کلی، این تفاوت ها می تواند شما و شریک زندگی تان را مکمل هم کند.

راه های پیشگیری از طلاق

۹.صبر را تمرین کنید

گاهی أعصاب شما بهم می ریزد و این در مورد همه ما صادق است. حتی اگر شما مطلقا شریک زندگی خود را می پرستید، باز هم ممکن است برخی کارهای او به دلخواه شما نباشد. مثلا غذا را کمی با صدای بلند بجود یا شب ها روکش ها را جمع کند و دور خود بپیچد.

در این حالت عصبانی شدن و مقابله با او وسوسه انگیز باشد، اما قبل از انجام این کار، چند دقیقه صبر کنید. اگر هنوز میل به گفتن دارید، ادامه دهید. اگر دیگر اذیتت نمی کند، ارزشش را ندارد.

۱۰.زمان با کیفیت را با هم بگذرانید

اگر برنامه‌های پرمشغله‌ای دارید، برای کار زیاد سفر می‌کنید، یا یک رابطه طولانی مدت دارید، ممکن است بخواهید چند ساعت را با هم بگذرانید، و برای حفظ سلامت رابطه‌تان کافی نیست. این لزوما درست نیست. همه ما می‌دانیم که کیفیت مهم‌تر از کمیت است، بنابراین اگر احساس می‌کنید که کمبود ساعت‌تان چه تأثیری بر رابطه‌تان می‌گذارد، سعی کنید زمانی را که با هم هستید با کیفیت و شادی بگذرانید.

۱۱.ببخش و فراموش کردن

راه های پیشگیری از طلاق، بخشش در یک رابطه بسیار مهم است. هرگز نباید بین شما و شریک زندگیتان مشکلی وجود داشته باشد. البته اگر در موضوعی مخالف هستید، لازم نیست آن را زیر فرش بکشید و وانمود کنید که همه چیز خوب است. به هر حال، در مورد آن صحبت کنید.

با این حال، فرض کنید بعد از گفتگوی معنادار درباره موضوع مورد نظر، نمی‌توانید ببخشید. این حس را از خود دور کنید. زندگی مشکلات خود را دارد و دعوا بین زن و شوهر یک امر طبیعی است. تلاش کنید هم دیگر را ببخشید و کارهای بد هم دیگر را فراموش کنید.

۱۲.از مقایسه بپرهیزید

راه های پیشگیری از طلاق، شریک زندگی خود را با معیارهای خودش و خودتان بسنجید. هیچ وقت او را با کسی دیگر مقایسه نکنید. شاید خیلی چیزها و خیلی آدم ها از بیرون رابطه شان قشنگ به نظر برسند و شما إحساس کنید آن ها خوشبخت ترند. اما این درست نیست، شما که داخل آن زندگی نیستید و از نزدیک با آن آدم ها رابطه نداشته اید و آن ها را نمی شناسید. ممکن است آن ها هم مشکلات زیادی داشته باشند. بنابراین دست از مقایسه بردارید و فقط همدیگر را برای بهتر شدن حمایت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین جملات عاشقانه: زن ها عاشق شنیدن این ۳۰ جمله عاشقانه هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا