;
خانواده و زناشوییزندگی

نشانه های عاشق شدن: اگر این ۱۰ نشانه را دارید، عاشق شده اید!

نشانه های عاشق شدن: دانشمندان می گویند وقتی شدیدا عاشق هستید مغز شما به حالت خاصی می رود. این بدان معناست که اسکن‌های مغزی که نشان می‌دهند کدام قسمت‌ها فعال‌تر هستند، به‌طور قابل‌توجهی با اسکن‌ها در زمانی که عاشق نیستید یا زمانی که یک رابطه را به پایان رسانده‌اید متفاوت هستند. حقیقت این است که نشانه‌های عاشق شدن اغلب از چیزهای کوچک و روزمره تشکیل شده است. نشانه هایی که اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که نسبت به کسی حسی پیدا کرده اید که قبلا نداشته اید. تغییراتی کرده اید که قبلا چنین نبوده اید. در بخش خانواده و زناشویی ۱۰ نشانه عاشق شدن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: نشانه های عشق دروغین مردان + ۱۲ نشانه که او عاشق واقعی نیست

۱.شما در کنار هر آهنگ عاشقانه ای می خوانید

عاشق شدن باعث می شود که مواد شیمیایی حس خوب، یعنی دوپامین، آدرنالین و نوراپی شما را در حالت روحی شاد قرار دهد. به این معنی که دیگر نیازی به آهنگ های غمگین نیست، بنابراین ممکن است خودتان را در حال زمزمه کردن، حتی برای آهنگ ها بیابید. در واقع عاشق شدن باعث می شود بدن ما سیل مواد شیمیایی احساس خوبی را آزاد کند که واکنش های فیزیکی خاصی را ایجاد می کند.

۲.درد تقریبا بی ربط است

نشانه های عاشق شدن، بله شما آن را درست خواندید. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شد، مطالعات نشان داده‌اند که حتی نگاه کردن به عکس کسی که دوستش دارید می‌تواند درد متوسط ​​را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. به گفته شان مکی، نویسنده این مطالعه، «وقتی افراد در این مرحله پرشور و همه‌گیر عشق قرار می‌گیرند، تغییرات قابل توجهی در خلق و خوی آن‌ها ایجاد می‌شود که بر تجربه درد آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

نشانه های عاشق شدن

۳.شما بیشتر به شادی شریک عاطفی خود اهمیت می دهید

وقتی می توانید احساسات او را در اولویت قرار دهید، می دانید که عشق تان واقعی است. عشق دلسوزانه، نوعی عشق که در آن شما قادر به همدلی با شریک زندگی خود هستید، نشانه یک رابطه سالم و طولانی مدت است. به گفته محققان بخش ازدواج در دانشگاه کالیفرنیا برکلی، “باید انتظار داشت همسرانی که دلسوزانه یکدیگر را دوست دارند، نسبت به زوج هایی که دلسوزانه یکدیگر را دوست ندارند، مدت بیشتری در کنار هم می مانند، شادتر هستند و به طور موثرتری از یکدیگر حمایت می کنند.”

بیشتر بخوانید: حقایق روانشناسی عشق و ازدواج که باید بدانید + ۸ حقیقت جالب!

۴.شما جذب خصلت های او می شوید

نشانه های عاشق شدن، یکی دیگر از نشانه‌هایی که ممکن است عاشق شده باشید این است که عادت‌هایی که معمولا شما را آزار می‌دهند، دیگر آزارتان نمی‌دهد. در واقع، ممکن است آنها را به نوعی دوست داشتنی بیابید. همه ما ترجیحات متفاوتی داریم و خصلت های فردی در واقع می تواند ما را عمیقاً عاشق او کند، بنابراین از این که خودتان باشید نترسید.

۵.به نظر می رسد استرس شما بیشتر از حد معمول باشد

بین عاشق شدن و هورمون استرس رابطه وجود دارد. هرچقدر که عاشق شدن خوشایند باشد، شواهد این تجربه را با سطوح بالاتر هورمون استرس کورتیزول مرتبط می‌کند. بنابراین اگر مضطرب، پرتنش یا فقط عصبانی هستید، ممکن است پاسخی طبیعی به فشار برخوردهای اجتماعی مکرر با کسی باشد که تاثیرش برای شما عمیقا اهمیت دارد.

۶.گاهی اوقات تپش قلب شما تند می شود

نشانه های عاشق شدن، از نظر علمی، وقتی در کنار کسی هستید که دوستش دارید، قلب شما شروع به تند شدن می کند. این ضربان شدید را به خوبی خودتان می توانید إحساس کنید.

بیشتر بخوانید: عاشق هم هستید اما از سرد شدن رابطه تان می ترسید؟ + ۱۰ راه طلایی

نشانه های عاشق شدن

۷.تو آنقدر گرسنه نیستی

نشانه های عاشق شدن، شاید به این دلیل است که شکم شما پر از پروانه است. یک مطالعه کوچک روی نمونه ای از مردان، از سوی محققان دانشکده پزشکی هاروارد که در مجله Obesity منتشر شد، نشان داد که اکسی توسین، که معمولا به عنوان “هورمون عشق” شناخته می شود، نه تنها ممکن است یک ماده شیمیایی “احساس خوب” باشد، بلکه یک سرکوب کننده اشتها نیز هست.

۸.شما همیشه در مورد او صحبت می کنید

نشانه های عاشق شدن، شما آن قدر در مورد او صحبت می کنید که می توانید گاهی برای خانواده و دوستان تان کمی آزاردهنده باشد. با این حال شما به او حس خوبی دارید و همیشه از او حرف می زنید. انگار حرف شما در مورد او أصلا تمامی ندارد.

۹.شما آرزو دارید که همیشه با او باشید

اگر برای لحظه ای از او دور می شوید سریع دلتنگش می شوید. همیشه دوست دارید کنارش باشید. حتی زمانی که نیست دوست دارید، بدانید او چطور است و روزش چطور می گذرد.

۱۰.دلت برای او تنگ می شود

نشانه های عاشق شدن، مشابه مثال بالا، وقتی عاشق کسی می‌شوید، می‌خواهید همیشه در کنار او باشید. اگر متوجه شدید که مدام برای او دلت تنگ می شود و نمی توانید از تنهایی خود لذت ببرید، ممکن است عاشق شده باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین جملات عاشقانه: زن ها عاشق شنیدن این ۳۰ جمله عاشقانه هستند!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا