;
خانواده و زناشوییزندگی

عاشق هم هستید اما از سرد شدن رابطه تان می ترسید؟ + ۱۰ راه طلایی

واقعیت این است که کلمات و اعمال درست در زمان مناسب همه چیز را تغییر می دهد. روابط موفق به خودی خود اتفاق نمی افتد. زوج هایی که با مسئولیت پذیری روابط خود را مدیریت می کنند، زوج هایی هستند که بیشترین لذت را دارند و بیشترین عشق را احساس می کنند. ابزارها و راه هایی هستند که واقعا موثر هستند و رابطه شما را تقویت می کنند. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به بهترین راه های  تقویت رابطه زناشویی پرداخته می شود. با این راهها دیگر از آینده رابطه با شریک عاطفی تان نترسید.

بیشتر بخوانید: زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

۱.آنچه را که می خواهید دریافت کنید، بدهید

ارتباط متقابل برای همه روابط بسیار مهم است. اگر می خواهید احساس کنید درک شده اید، سعی کنید درک بیشتری داشته باشید. اگر می خواهید عشق بیشتری احساس کنید، سعی کنید بیشتر بدهید. به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما روانی نیست، بنابراین آنچه را که نیاز دارید به او بگویید.

۲.بهترین راه های  تقویت رابطه زناشویی، نقاط خوشحال کننده خود را بیابید

هیچکس جز شما نمی تواند شما را خوشحال کند. یافتن شادی کاری است که باید به تنهایی انجامش دهید. اگر فکر می‌کنید این مسئولیت شریک زندگی‌تان است، دوباره فکر کنید و به درون نگاه کنید تا ببینید چه قطعه‌ای ممکن است برای شما کم باشد. اگر شما مسئول خوشبختی خود هستید، از دیگران انتظار آن را نخواهید داشت.

۳.راهی برای دوست صمیمی بودن پیدا کنید

برای برخی، صمیمی‌ترین دوست بودن رمانتیک به نظر نمی‌رسد، اما بیشتر کسانی که آن را تجربه می‌کنند، می‌گویند که زمان با هم بودن به عنوان بهترین دوستان، بسیار لذت‌بخش است. دوست خوب بودن به معنای نادیده گرفتن لحظات عاشقانه نیست. در حین انجام کارهایی که با هم از آنها لذت می برید، می توانید احساسات عاشقانه خود را نیز بروز دهید.

بهترین راه های  تقویت رابطه زناشویی

۴.به طور منظم از رابطه خود حمایت کنید

به دنبال مشاوره باشید یا با هم کتابی درمورد روابط سالم و موفق زناشویی بخوانید. شما باید این کار را حداقل یک بار در سال انجام دهید. حتی اگر فکر نمی کنید به کمک نیاز دارید، این فرآیند به تنهایی ارتباط شما را تقویت می کند.

۵.بهترین راه های  تقویت رابطه زناشویی، بگذارید خشم بگذرد

خشم قاتل رابطه است. شما را جذب می کند و مانع از دیدن خوبی های اطرافتان می شود. اگر از شریک زندگی خود عصبانی هستید، به خود فرصت دهید تا آرام شوید و سپس به آرامی درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید. نگه داشتن خشم اتلاف وقت است.

بیشتر بخوانید: ترس مردان از ازدواج: به این ۱۰ دلیل مردان از ازدواج فراری اند!

۶.هر روز به نحوی به یکدیگر احترام بگذارید

هر روز صبح، این فرصت را دارید که با دادن یک قول دوباره به شریک زندگی خود، رابطه خود را شیرین و عمیق تر کنید. احساس احترام و ارزش گذاری توسط شخصی که دوستش دارید، زندگی را بسیار بهتر می کند. بسیاری از ما دوست داریم کلمات “دوستت دارم” را بشنویم. از گفتن احساس خود نترسید، در مورد احساسات خود باز و صادق باشید.

۷.درک کنید که هر فردی متفاوت است

همه ما ویژگی های خاص خود را داریم. همچنین برای روابط به یاد داشته باشید که این چیزی است که جهان را غنی می کند. درک و جشن گرفتن تفاوت های مان، زندگی مشترک را آرام تر، جالب تر و سرگرم کننده تر می کند. این اتلاف وقت و انرژی است که سعی کنید طرف مقابل را شبیه خود کنید. همچنین به احترام در رابطه آسیب می رساند. در عوض، سعی کنید آن را همانطور که هست بپذیرید. تفاوت های خود را با عشق بپذیرید. اجازه دهید این تفاوت ها به رابطه شما رنگ ببخشد.

بهترین راه های  تقویت رابطه زناشویی

۸.وقتی ناراحت هستید، ابتدا به آنچه در درونتان می گذرد نگاه کنید

به جای این که از شریک زندگی خود به خاطر احساس بد عصبانی شوید، خود را کنترل کنید. بیشتر احساسات منفی ناشی از ترس یا درد خودمان است. حقیقت این است که ما معمولاً به دلایلی که در مورد آن فکر می کنیم ناراحت نیستیم. بنابراین مطمئن شوید که شفاف و روشن فکر می کنید. در این مرحله، تفکر واقع بینانه مفید خواهد بود. وقتی ناراحت هستید، توقف کنید و بگویید: “آیا واقعاً این شریک زندگی من است که مرا ناراحت کرده است؟”. شاید اتفاق دیگری رخ داده باشد. ابتدا در درون خود به دنبال پاسخ باشید.

۹.بهترین راه های  تقویت رابطه زناشویی، صادق باشید

آیا چیزی که می گویید همان چیزی است که در ذهن شماست؟ آیا ترجیح می دهید هر یک از احساسات خود را به طور واضح بیان کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ممکن است رابطه شما به آرامی پیشرفت نکند. از تاکتیک اجتناب کنید. از نظرخواهی در مورد رابطه خود دست بردارید. آنچه در ذهن شما می گذرد را به وضوح بیان کنید. شما می توانید پاسخ سوالات را از شخص مناسب یعنی شریک زندگی خود دریافت کنید.

۱۰.پذیرش را به جای انتظار امتحان کنید

توقع مداوم شما را در کلیشه ها قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر انتظار واکنش خاصی از طرف او در مورد چیزی دارید، ممکن است متوجه آن نشوید، حتی اگر او بهتر به شما پاسخ دهد. در جایی که خوشحال خواهید شد، بیهوده غمگین خواهید بود. با این حال، اگر بپذیرید واقعیت ها را، می‌توانید چیزها را عینی‌تر ارزیابی کنید و با وضوح بیشتری درک کنید که واقعاً چه احساسی در شما ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا